وی اظهار داشت: اگر جامعه و کشوری نتواند از این سرمایه استفاده کند طبیعتاً نمیتواند از دیگر منابع و سرمایه استفاده مطلوب داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پیشران، محرک و مقدمه استفاده از سرمایه “منابع انسانی” است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک بستر تعلیم و تربیت رسالتهای مختلفی دارد که تربیت و پرورش افراد آیندهساز در کنار آموزش از مهمترین رویکردهای این نهاد تربیتی و آموزشی است.
کمالی افزود: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل جوان و انسان متعالی است این موضوع در همه جوامع وجود دارد، اما در جامعه اسلامی با رویکرد اسلامی است.
کمالی اعتقادات اخلاقی و اجتماعی را از جمله باورهای نهفته دانست و افزود: خداجویی، قانونگرایی و نظمپذیری از اقدامات آموزش و پرورش است. البته برای تحقق این موضوع نیاز به همکاری دیگر نهادهاست.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه عنصر اصلی در تربیت انسان هستند که باید با همکاری هم به این هدف مهم دست پیدا کنند.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای معلمان، افزود: معلمان جهادگر سنگر تربیت دانشآموزان هستند که نقش مربیگری در تربیت و تعمیق باورهای دینی دارند.
کمالی گفت: مدیران و معلمان موظفند تا از همه ظرفیتهای موجود در مدرسه برای تربیت انسان استفاده کنند نه اینکه صرفا در جهت آموزش دانشآموزان گام بردارند.
کمالی ادامه داد: خانواده باید شرایط و بستر را برای همراهی با مدرسه آماده کند و جامعه نیز نقش مهمی در این امر دارد و همه نهادها باید پای کار باشند و به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: دولت و حاکمیت نهادهایی را تأسیس کرده تا در کمک به آموزش و پرورش نقش داشته باشند.
انتهای پیام/
برچسبها :