• home-ava
  • kartabl2
  • klogin
  • news
  • npanel
  • searchpost
  • video-gallery
  • آمار
  • آوای خزر
  • به روز رسانی
  • پایش خبر
  • پرینت
  • تماس با ما
  • ثبت خبر
  • جستجو
  • درباره ما
  • شهروند خبرنگار
  • گالری
  • گالری تصاویر
  • گالری ویدیو
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • جستجو پیشرفته
  • آرشیو روزنامه
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • جستجو پیشرفته
  • آرشیو روزنامه
شهروند خبر نگار
Facebook Twitter Youtube Eaparat Whatsapp Eeitaa
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • آرشیو اخبار
  • گالری ویدیو
  • گالری تصاویر
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • آرشیو اخبار
  • گالری ویدیو
  • گالری تصاویر
  • کد خبر : 86353
  • تاریخ انتشار : 07 / 06 / 1401
  • زمان انتشار : 11:29
https://avayekhazar.ir/?p=86353

گرانی لوازم خانگی چشم و همچشمی را نابود کرده !

به گزارش آوای خزر، مواج لوازم خانگی همچنان موج های سهمگینی دارد که خریداران این بازار را با مشکلات بسیاری رو برو کرده است، اگر چه که خرید لوازم خانگی در حال حاضر در اولویت خرید خانوار قرار ندارد و افراد در صورت ضرورت لوازم خانگی دست دوم را خریداری می کنند اما همچنان گرانی ها و کاهش قدرت خرید خانوار جهت خرید لوازم خانگی برای تهیه جهیزیه افراد را با چالش جدی روبرو کرده است.

شراره کامرانی در این خصوص اظهار داشت: بازار جهیزیه در واقع همان بازار لوازم خانگی است و شرایط این دو بازار یکی است، در سال های اخیر خریداران جهیزیه مانند سایر مصرف کنندگان بازار لوازم خانگی، با مساله گرانی کالا مواجه بوده اند که وضعیت حاکم بر بازار، تا حدود زیادی دایره انتخاب و تصمیم زوجین جوان و خانواده هایشان را در خرید جهیزیه محدود کرد.

وی با بیان اینکه گرانی ها بعضا برخی وجوه و جنبه های زائد فرهنگی خرید جهیزیه مانند پدیده های “چشم و هم چشمی” یا خریدها و “مصارف تظاهری و تشریفاتی” را تعدیل کرده است، افزود: نیاز به خرید لوازم خانگی در بدو زندگی مشترک همچنان یکی از اصلی ترین نیازهای جوانان است که تامین آن، نیازمند برنامه ریزی های هدفمند است؛ به نحوی که در اثر آن، به رونق اقتصادی کشور نیز کمک می شود.

کارشناس صنعت لوازم خانگی با عنوان اینکه به رغم نیاز اساسی زوجین به لوازم خانگی، یکی از مهمترین تنگناهای بحث طرح های تامین جهیزیه، انحراف منابع از خرید کالا خصوصا کالای ایرانی به سمت سایر نیازهای زوجین جوان است، بیان کرد: از آن جا که وام ازدواج پس از ازدواج پرداخت می شود، در این مرحله خانوارهای تازه شکل گرفته عموما لوازم مورد نیاز خود را به روش های مختلف تامین یا از آن صرف نظر کرده اند و چون مبلغ وام به عنوان پول نقد در اختیار جوانان قرار می گیرد، عملا بخش قابل توجهی از این مبلغ از بازار جهیزیه و لوازم خانگی خارج می شود و محل مصرف آن ممکن است به حال اقتصاد کشور عایدی خاصی نداشته باشد.

کامرانی عنوان کرد: در حالی که جهت هر نوع اعتبار یا هزینه کرد در هر بازار و محلی، باید به سمت مصالح و رونق اقتصادی کشور باشد و حتی هر پیوند مشترک نیز باید رونق آفرین و برکت افزای تولید و اقتصاد باشد. بنابراین به نظر می رسد تسریع در پرداخت وام ازدواج ممکن است به مصرف شدن سهم بیشتری از این مبلغ در بازار لوازم خانگی منجر شود.

 

تهیه و توزیع ۵۰ سری جهیزیه در سال ۹۹ به همت بانوان طلبه - خبرگزاری حوزه

 

وی عنوان کرد: در کنار وام ازدواج، وام خرید کالا نیز یکی دیگر از امکانات موجود برای تهیه جهیزیه است که با همکاری بانک ها و کارخانجات لوازم خانگی در حال اجرا است که ضرورت دارد بانک مرکزی با تخصیص اعتبار بیشتر و تسهیل جریان نقدینگی در بانک ها و همچنین کاهش سختگیری در تضامین، به رونق هرچه بیشتر این طرح ها کمک کنند.

کارشناس صنعت لوازم خانگی گفت: این نوع طرح ها یکی از بهترین محمل های حمایتی از تولید، توزیع و مصرف هستند و منابع حقیقتا در محل صحیح به مصرف می رسند؛ یعنی هم نیاز مصرف کننده تامین می شود، هم بخش توزیع سود می برد و هم چرخ تولید می چرخد و به کاهش قاچاق کمک می شود.

کامرانی خاطرنشان کرد: در این خصوص به نظر می رسد “کالا کارت بانک رفاه” یکی از موفق ترین طرح های بانکی است. البته جامعه هدف این طرح بازنشستگان هستند که ضمن تامین نیازهای این قشر، نیازهای خانوار در خصوص تامین جهیزیه فرزندان را نیز مرتفع می کنند.

وی اظهار کرد: دلایل موفقیت طرح بانک رفاه، تعیین صحیح جامعه هدف، تسهیل شرایط وام دهی و اهتمام این بانک در خدمت رسانی مناسب و موثر به مشتریان است و به نظر می رسد با الگو برداری صحیح از روش های اجرایی این بانک، می توان این طرح را به صورت فراگیری به سایر جوامع هدف نیز تسری داد.

 

انتهای پیام/1005

ارسال نظر

برچسبها :

  • آخرین اخبار
  • افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی ساری تا پایان سال
  • انتقاد استاندار مازندران از ایجاد ۲ شهرک صنعتی در میاندورود
  • نتایج هیئت مدیره نظام پزشکی بهشهر مشخص شد؛ «بابانژاد» در صدر آرای پزشک
  • برخورد بدون اغماض با منکرات اقتصادی و تخلفات منابع طبیعی در مازندران
  • علی بابایی کارنامی: توسعه میاندورود در گرو پیوند مردم با برنامه‌های نظام است
  • گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در مازندران؛ از دوچرخه‌سواری روشندلان تا رونمایی از کاغذ بریل
  • حمایت از کودکان بی‌سرپرست وظیفه‌ای مقدس و انسانی است
  • همایش روز جهانی غذا در مازندران؛ تعهد زیر تیغ چالش‌ها
  • تربیت بدنی، عامل تقویت همبستگی و نشاط در مدارس است
  • ظلم در هر شکل آن گناهی بزرگ است / مردم در ریشه‌کنی فقر سهیم باشند
  • پربازدیدترین ها
  • پر بحث ترین ها
افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی ساری تا پایان سال

افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی ساری تا پایان سال

سعید منصوری
//
انتقاد استاندار مازندران از ایجاد ۲ شهرک صنعتی در میاندورود

انتقاد استاندار مازندران از ایجاد ۲ شهرک صنعتی در میاندورود

سعید منصوری
//
نتایج هیئت مدیره نظام پزشکی بهشهر مشخص شد؛ «بابانژاد» در صدر آرای پزشک

نتایج هیئت مدیره نظام پزشکی بهشهر مشخص شد؛ «بابانژاد» در صدر آرای پزشک

سعید منصوری
//
برخورد بدون اغماض با منکرات اقتصادی و تخلفات منابع طبیعی در مازندران

برخورد بدون اغماض با منکرات اقتصادی و تخلفات منابع طبیعی در مازندران

سعید منصوری
//
علی بابایی کارنامی: توسعه میاندورود در گرو پیوند مردم با برنامه‌های نظام است

علی بابایی کارنامی: توسعه میاندورود در گرو پیوند مردم با برنامه‌های نظام است

سعید منصوری
//
گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در مازندران؛ از دوچرخه‌سواری روشندلان تا رونمایی از کاغذ بریل

گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در مازندران؛ از دوچرخه‌سواری روشندلان تا رونمایی از کاغذ بریل

سعید منصوری
//
  • مطالب مر تبط

برنامه تامین مالی رشد اقتصادی هدف برنامه هفتم نهایی شد

تأکید معاون توسعه استانداری مازندران بر هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تحقق سیاست‌های جمعیتی

احتمال وقوع سیلاب یخچالی در دماوند و آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

خانم انصاری فقط نشسته و نگاه می‌کند؛ رئیس سازمان محیط زیست کشور بی‌عرضه است

«وداع ساری با شهدای مظلوم تجاوز صهیونیستی»

دیدگاهتان را بنویسید! لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت آوای خزر از سال ۹۴ فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرده است. آوای خزر یک پایگاه خبری مستقل و بومی‌نگر است که با رویکردی حرفه‌ای،تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های استان مازندران و شمال کشور را پوشش می‌دهد. ما با تکیه بر دقت، صداقت و سرعت، تلاش می‌کنیم تا پل ارتباطی میان مردم و رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشیم. رسالت ما آگاهی‌بخشی شفاف، تقویت مسئولیت‌پذیری و حمایت از توسعه پایدار منطقه است.

نماد ساماندهی

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی

Facebook Twitter Youtube Whatsapp Telegram Instagram

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آوای خزر است و استفاده از مطالب صرفا با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی وپشتیبانی توسط آژانس خلاقیت توس رسانه

درج/ویرایش پیوند

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

    معیاری برای جستجو مشخص نشده است. نمایش دادن آخرین موارد. جستجو کنید یا برای انتخاب موارد، از کلیدهای جهت بالا و پایین استفاده کنید.