دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
سخنگوی ستاد انتخابات:

آمادگی ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۸ تیرماه

آمادگی ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۸ تیرماه
سخنگوی انتخابات کشور گفت: تعداد کل شعب ۵۸ هزار ۶۴۰ عدد است، تعداد شعبه شهری ۳۴ هزار ۵۲۲ و تعداد شعب روستایی ۲۴ هزار و ۱۱۸ عدد است، همچنین از این تعداد، ۴۳ هزار ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، محسن اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ۳۴۴ نقطه در جهان را داریم فلذا راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳  انتخابات در سراسر کشور و خارج کشور آغاز می‌شود فلذا بر اساس قانون «شناسنامه یا کارت ملی» باید توسط رای دهنده در شعب اخذ رای ارائه شود.

وی افزود: زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است اما تشخیص تمدید این زمان برعهده وزیر کشور می باشد. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در خارج از کشور تعداد ۳۴۴ شعبه اخذ رأی داریم و احراز هویت آنها با گذرنامه انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور، وزارت امور خارجه است، اظهار کرد: در کانادا مجوز انتخابات از سوی دولت مربوطه صادر نشده و انتخابات آنجا برگزار نمی‌ شود اما در آمریکا برگزار می‌ شود و رای دهندگان می‌ توانند به صورت حضوری به شعب رفته و با گذرنامه رای دهند.

اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه رای دهندگان با کارت ملی در شعب حضور یابند، خاطرنشان کرد: ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف و مجموعه‌ های اجرایی و نظارتی برای برگزاری این انتخابات با ما همکاری می‌ کنند. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، عنوان کرد: تعداد کل شعب ۵۸ هزار ۶۴۰ عدد است، تعداد شعبه شهری ۳۴ هزار ۵۲۲ و تعداد شعب روستایی ۲۴ هزار و ۱۱۸ عدد است، همچنین از این تعداد، ۴۳ هزار ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در شعب اخذ رای احراز هویت الکترونیکی انجام می‌ شود، اظهار کرد: تعرفه اخذ رأی کاغذی است که اسم و کد نامزد با خودکار روی آن نوشته می‌ شود فلذا صندوق اخذ رأی در تمامی کشور به رنگ آبی می باشد. 

آمادگی ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

اسلامی با بیان اینکه زمان تبلیغات ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۷ تیر به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: به مجریان انتخابات توصیه و تاکید می‌ کنیم که هیچگونه جانبداری از هیچ یک از نامزدها نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هر شعبه ۵ الی ۷ مسئول برای اخذ رأی حضور دارند، عنوان کرد: نماینده فرماندار، نماینده شورای نگهبان، فراجا و نمایندگان نامزدها در شعب حضور دارند، نامزدها در هر شعبه می‌ توانند یک نماینده داشته باشند فلذا این نمایندگان می‌ توانند تا شمارش آرا در شعب حضور داشته باشند و همچنین تاکید می شود فیلمبرداری از شمارش آرا ممنوع است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یا بیان اینکه در انتخابات قبلی صداوسیما از فرایند شمارش آرا فیلمبرداری کرد، اظهار کرد: این فیلمبرداری طوری بود که تعرفه‌ ها دیده نشدند، زیرا قانون تاکید دارد که باید رای مردم مخفی باشد فلذا برای انتخابات ریاست جمهوری از آنجا که کارها با شتاب انجام شد امکان برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم نشد. 

وی تصریح کرد: متولیدن تیر ۸۸ به قبل می‌ توانند در انتخابات شرکت کنند و همچنین در این‌ دوره شعب سیار داریم و به فرمانداران تاکید می‌ کنیم در صورت لزوم از این شعب استفاده کنند.

به گزارش آوای خزر، اسلامی در پایان در خصوص فرایند انصراف نامزدها گفت: نامزدها شخصا یا از طریق نماینده خود باید به‌ صورت کتبی کناره‌ گیری خود را به ستاد انتخابات اعلام کنند ولی در قانون سقف زمان انصراف اعلام نشده است.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
در انتخابات ریاست جمهوری 1403 به چه کسی رای می دهید؟
آخرین اخبار