دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

توزیع تعرفه‌های انتخاباتی آغاز شد/ مشکلی در تعرفه خارج از کشور نیست

توزیع تعرفه‌های انتخاباتی آغاز شد/ مشکلی در تعرفه خارج از کشور نیست
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از آغاز تعرفه‌های انتخاباتی به شهرستان‌های کشور برای انتخابات مرحله دوم خبر داد و گفت: در تعرفه خارج از کشور نیز مشکلی نیست و با توجه به دوری مسافت، همراه با تعرفه‌های دور اول ارسال شده بود.

فرزانه حسنی _ تهران آوای خزر : محسن اسلامی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب بیشترین آرا، دو نامزد دور دوم هستند و می توانند تبلیغات را شروع کنند و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۴ تیر ماه فرصت تبلیغات دارند.

وی افزود: با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، رعایت قانون در تبلیغات از سوی نامزدها، ستادهای تبلیغاتی و هواداران آنها الزامی است. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات، خاطرنشان کرد: از امروز توزیع تعرفه‌ ها و اقلام انتخاباتی را در داخل کشور شروع کرده ایم و امروز ۱۵ استان و پس از آن ۱۶ استان دیگر ملزومات و تعرفه‌ ها را دریافت می‌ کنند تا مرحله دوم انتخابات ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ تیر برگزار شود.

اسلامی در ادامه تصریح کرد: برای رای گیری در خارج از کشور به جهت طولانی بودن مسافت، هم تعرفه مرحله اول و هم دوم را یکجا ارسال کردیم و اکنون تعرفه‌ های مرحله دوم در اختیار شعب خارج کشور است و هموطنان ما می توانند در همان شعبی که در مرحله اول رای دادند، در مرحله دوم هم رای بدهند.

وی گفت: با اعلام ستاد انتخابات کشور و به استناد تبصره " ۸" ماده " ۳۱" قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان صحت انتخابات مذکور را در کلیه حوزه های انتخابیه کشور مورد تایید قرار داد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه اعلام کرد: با عنایت به مواد ۱۳ و ۱۴ قانون فوق الذکر و نظر به اینکه هیچ یک از نامزد های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نگردیده اند، انتخابات یاد شده با نفرات اول و دوم آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آراء را به دست آورده اند دو مرحله ای خواهد شد.

اسلامی در پایان گفت: تاریخ برگزاری مرحله دوم روز جمعه ۱۵ تیرماه می باشد.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار