دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
احمد وحیدی در جمع خبرنگاران:

توضیح وزیر کشور درباره ادعای یک نامزد انتخاباتی/رأی مردم «حق‌الناس» است

توضیح وزیر کشور درباره ادعای یک نامزد انتخاباتی/رأی مردم «حق‌الناس» است
وزیر کشور گفت: یکی از کاندیداها اظهاراتی داشت که کار خوبی نبود و حرف‌ های خلاف واقعی بود که اشاره کرد استانداران، فرمانداران و بخشداران به دنبال رای آوردن کاندید خاصی هستند، در اینجا از همه استانداران بخشداران و فرمانداران به واسطه این اتهام ناروا عذرخواهی می‌ کنم.

فرزانه حسنی _ تهران _ آوای خزر: احمد وحیدی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه چیز برای یک انتخاب بزرگ آماده است که مردم عزیز پای صندوق رای بیایند و انتخاب خود را روز جمعه انجام دهند. 

وی افزود: به لحاظ امنیتی همه پیش‌بینی‌ ها انجام شده است، به یک حساب در طول چند ماه گذشته ۵ انتخاب و به یک حساب ۴ انتخابات داشتیم، در فاصله چند ماه فشار بسیاری بر دستگاه‌ های اجرایی و امنیتی کشور داشتیم که به فضل الهی براساس قضاوت ارزشمند مردم ایران، در هر مرحله به خوبی انجام شد.

وزیر کشور در ادامه عنوان کرد: یکی از کاندیداها اظهاراتی داشت که کار خوبی نبود و حرف‌ های خلاف واقعی بود که اشاره کرد استانداران، فرمانداران و بخشداران به دنبال رای آوردن کاندید خاصی هستند، در اینجا از همه استانداران بخشداران و فرمانداران به واسطه این اتهام ناروا عذرخواهی می‌ کنم.

وی تصریح کرد: مسئولان ما به دنبال این هستند که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اخلالی در کار نباشد و همه پروژه‌ های عمرانی توسط مسئولان پیگیری شود.

وحیدی در پایان تاکید کرد: انتظار داشتیم که اظهارات خلاف واقع و بداخلاقی انتخاباتی نداشته باشیم، اطلاع داشتیم که در برخی از ستادها به یک کاندیدا فشار آورده می‌ شود که حرف‌ هایی را بزند و متاسفانه در بخشی موفق شدند و فشار جواب داد، قبلا اعلام کردیم که هر رای مردم حق الناس است همانطور که رهبر عزیز اعلام کردند، ما به شدت از آراء صیانت به عمل می‌آوریم.

به گزارش آوای خزر، مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر ایران و ۱۳۶ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار