دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
فرماندار ساری:

مازندران ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت دفاع مقدس دارد

مازندران ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت دفاع مقدس دارد
نماینده عالی دولت در مازندران گفت:۶۰ هزار بانوی پیشکسوت دفاع مقدس و ۳۷ شهیده در این استان داریم که باید نقش آنها در دفاع از کشور برای نسل جدید تبیین شود.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر محمدعلی نوبخت امروز در نشست شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ذیل دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید این استان، با اشاره به ۷ هزار و ۵۰۰ شهیده در دفاع مقدس کشور، و ۳۷ شهید زن در استان، این موضوع را نشاندهنده حضور مؤثر و مشارکت صادقانه‌ی زنان در دفاع از وطن دانست.

او بیان کرد: دفاع امروز ما از کشور شاید صبوری خانواده‌های شهدا در قبال از دست دادن عزیزانشان و چشم‌انتظاری برای یافتن نشانه‌ای از شهدای مفقودالاثر است که این صبوری و عزتمندی باید برای نسل جدید تبیین شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با اشاره به اینکه در مهرماه امسال دومین کنگره ملی شهدای مازندران را خواهیم داشت، اظهار کرد: دفاع مقدس اوج و قله مشارکت زنان در تاریخ ایران است و در همین مازندران ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت دفاع مقدس داریم.

نوبخت با اشاره به نقش زینبی بانوان در پشتیبانی از جنگ، از نقش زنان در پساانقلاب و پساجنگ گفت که در همه زمینه‌ها عناوین پر افتخاری را کسب کردند.

او به این مطلب نیز اشاره داشت که در قبل از انقلاب یک نماینده زن از شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی داشتیم و پس از انقلاب نیز خانم دکتر زمانی دومین زن در تاریخ مازندران است که از حوزه ساری و میاندورود به خانه ملت راه یافته است.

فرماندار ساری با بیان اینکه «صبر و گفتگو» دو ویژگی مهم زنان است که به پشتوانه آن در قبال وظایفی که به عهده آنها نهاده شده است، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، زنان فرهیخته کشورمان را افرادی توصیف کرد که مهمترین مسئولیت‌ها را سرافرازانه انجام می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار ما، پیش از کنگره ملی شهدای مازندران، ۹ اجلاسیه در پیش‌کنگره برگزار می‌شود که مهمترین آنها کنگره شهدای زن است.

 انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار