دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسید

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز در هیات وزیران تصویب شد.

به گزارش آوای خزر به نقل ازاقتصاد۲۴- ذبیح‌اله سلمانی معاونت سرمایه انسانی سازمان تامین اجتماعی با اشاره برگزاری جلسات متعددی با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار و صندوق بازنشستگی گفت: پیشنهاد این سازمان در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در ۲۹ مهر توسط هیات وزیران تصویب شد.

وی افزود: چنانچه حقوق بازنشستگی فردی از ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز کمتر باشد مابه التفاوت حقوق تا میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز محاسبه خواهد شد و ۴۰ درصد آن در سال جاری به عنوان مابه التفاوت متناسب‌سازی حقوق سال ۱۴۰۳ در حکم حقوقی به‌صورت ردیف جداگانه درج و در سنوات آتی مشمول افزایش سنواتی خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: اگر حقوق بازنشستگی فردی در نتیجه متناسب‌سازی هیچ افزایشی نداشته و یا ۴۰ درصد مبلغ مابه التفاوت محاسبه شده کمتر از یک میلیون تومان باشد این رقم به عنوان مابه‌التفاوت حداقل مبلغ متناسب سازی به‌طور ثابت پرداخت خواهد شد. باید مبلغ قابل پرداخت به مشمولان بر اساس میانگین حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز در پایه، رتبه، طبقه، گروه و یا سایر عناوین مشابه با ملاک ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه و پرداخت شود.

 منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظرات شما