دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
رئیس نمایندگی راهداری چالوس:
رئیس نمایندگی راهداری چالوس با بیان اینکه خدمات ملی در طول سال توسط راهداری در مسیر کندوان ارائه می شود، گفت: تاکنون 80 کیلومتر از جاده کندوان برف روبی شد اما امکانات و نیروی انسانی در این مسیر به اندازه کافی نیست.
80 کیلومتر از جاده کندوان برف‌روبی شد/ امکانات چالوس به اندازه کافی نیست

به گزارش آوای خزر از شهرستان چالوس، زمان اکبرپور امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون سه‌روز از بارش برف سنگین در بسیاری از نقاط مازندران می‌گذرد و نیروهای راهداری چالوس نیز به اندازه توان خود توانستند ۸۰ کیلومتر از مسیر جاده کندوان را برف‌روبی کنند.

وی به تلاش‌های شبانه‌روزی راهداری در زمان وقوع بحران برف در منطقه اشاره کرد و افزود: با هماهنگی پلیس راه خبر اعمال محدودیت ترافیکی در جاده چالوس برای روز جمعه به‌اطلاع خواهد رسید چرا که در صورت مساعد شدن هوا و ایجاد یخبندان در مسیر نمک‌پاشی از صبح زود در مسیر کندوان انجام می‌شود.

رئیس نمایندگی راهداری حمل و نقل جاده ای چالوس با بیان اینکه در مناطقی از طول مسیر جاده کندوان در قسمت پارک فین این شهرستان با بارش برف سنگین ۵۰ اصله درخت از ریشه کنده شد، گفت: درختان در مسیر تردد قرار گرفتند که با همکاری فرمانداری، منابع طبیعی و نیروهای راهداری این مسیرها نیز پاک‌سازی شد.

اکبر پور به اقدامات راهداری حمل و نقل جاده ای چالوس اشاره و بیان کرد: از اقدامات انجام شده در این‌ روزها پاک‌سازی و بازکردن محور کلاردشت به مرزن‌آباد بود و در طول مسیر جاده کندوان در منطقه خاکک کار ریزش‌برداری نیز در چند مرحله انجام شد.

وی با خرسندی از اینکه در طول این مدت کمبودی برای رفع مشکلات روبه‌رو نبودیم، تصریح کرد: در صورت مساعد شدن هوا احتمال یخبندان مسیر دور از ذهن نیست که نمک‌پاشی برای روزهای آینده نیز انجام می‌شود.

رئیس نمایندگی راهداری حمل و نقل جاده ای چالوس گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان علاوه بر ایجاد شرایط امن در مسیر جاده کندوان برای کمک‌رسانی به شهرستان‌های اطراف نیز اقداماتی مانند در اختیار گذاشتن نمک برای نمک‌پاشی و ماشین‌آلات برای برف‌روبی صورت داد.

اکبرپور با اعلام رضایت از اینکه محورهای اصلی در منطقه نمک‌پاشی شد، تصریح کرد: مسیر تردد بازگشایی شد و در صورت مساعد شدن هوا وارد روستاهای بخش‌های مرکزی چالوس، کلاردشت و مرزن‌آباد می‌شویم.

وی افزود: با در اختیار نهادن نمک به دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها خودشان وارد عمل شده و اقدام به نمک‌پاشی معابر روستایی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس نمایندگی راهداری حمل و نقل جاده ای چالوس به استفاده از زنجیر چرخ توسط رانندگانی که قصد تردد در مسیر جاده کندوان دارند تاکید کرد و گفت: تا کنون مشکل خاصی در تردد نداشتیم اما از رانندگان با توجه به مشکلات احتمالی مانند ریشه‌کن شدن درختان به‌دلیل سست شدن ریشه‌ها که همزمان با بارش برف سنگین ایجاد می‌شود و یا ریزش سنگ در مسیر با رعایت سرعت و قوانین مطمئنه در مسیر حرکت کنند.

اکبر پور با بیان اینکه خدمات ملی در طول سال توسط راهداری در مسیر کندوان ارائه می‌شود، اظهار کرد: امکانات و نیروی انسانی در کندوان به اندازه کافی نیست.

وی در پایان با اعلام اینکه راهداری چالوس در حال حاضر بیشترین خدمات را ارائه می‌کند، گفت: راهداری چالوس با امکانات موجود و با توجه به فرسوده بودن بسیاری از ماشین‌آلات قطعا با تجهیز به ماشین‌آلات مدرن و به‌روز وسعت خدمات‌رسانی نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ 1012
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: