دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
افرادی که در دانشگاه‌ها موج ناامیدی ایجاد کنند جایی برای حضور در برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها نخواهند داشت.

به گزارش آوای خزر،دکتر سیما سادات لاری  ضمن بیان این مطلب به مهمترین برنامه وزارت بهداشت در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: سیاست ما این است که شرایط را به گونه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم کنیم که شورای نظارت بر فعالیت تشکل‌ها کاملا استقلال خود را حفظ کند و نهادهای بیرونی دخالتی در وظایف این شورا نداشته باشند تا دانشجویان و تشکل‌های سیاسی با هر طرز تفکری بتوانند افراد معقول و منطقی را به فضای دانشگاه‌ها دعوت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با دعوت از افراد منطقی در دانشگاه‌ها بتوانند، روشنگری کنند تا دانشجویان نیز با فکر باز مسیر سیاسی خود را انتخاب کرده و در انتخابات شرکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: معمولا تشکل‌های دانشجویی درخواست مجوز برگزاری برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، برگزاری تریبون‌های آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی و ... را به شورای نظارت بر تشکل‌ها ارائه می‌دهند و در این شورا برنامه آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مجوز دعوت از افراد در دانشگاه‌ها صادر شود. ما از دانشگاه‌ها خواستیم و طی نامه‌ای نیز اعلام کردیم که با تشکل‌های دانشجویی نهایت همکاری را داشته باشند.

دکتر لاری از ارسال ابلاغیه‌ای در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی دانشجویان به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: قبلا نیز ابلاغیه‌ای در این زمینه داده بودیم تا نمایندگان وزیر در نظارت بر تشکل‌ها فقط این نقش را نداشته باشند که در جلسات نظارت شرکت کنند، بلکه هفته‌ای دو بار در دفاتر خود حضور داشته باشند تا تشکل‌های دانشجویی بتوانند با آنها رایزنی کنند و برنامه‌های خود را با آنها در میان بگذارند تا سریعتر در مورد برگزاری آن برنامه‌ها تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی‌های لازم در خصوص فعالیت‌های دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات از قبل انجام شده است و یک سری نامه‌های محرمانه نیز از قبل دریافت کردیم که باید آن شرایط را در انتخابات فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان گفت: لیستی از افراد برای دعوت در فضای دانشگاه‌ها در ایام انتخابات نداریم اما افراد بی منطق که ایجاد ناامیدی می‌کنند جایی برای حضور در دانشگاه‌ها ندارند و از آنها دعوت نمی شود چرا که خط قرمز ما در این زمینه ایجاد ناامیدی است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: