دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
معاون دبیرکل انجمن اسلامی معلمان در جمع فرهنگیان مازندران:
معاون دبیرکل انجمن اسلامی معلمان با بیان اینکه این‌روزها به اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی تعرض می‌شود، گفت: اگر آزادی نباشد، بقیه ارزشها یعنی کرامت انسانی و عدالت نیز قطعاً دچار خدشه می‌شود.
این‎روزها شاهد تعرض به اصل نهم قانون اساسی هستیم/ عدم آزادی سبب خدشه‌دار شدن کرامت انسانی و عدالت می‎شود

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدعلی گندمی پنج
شنبه شب در آیین انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان مازندران اظهار داشت: انتخابات یکی از موضوعات مهم انجمن اسلامی معلمان است که تداوم یک حرکت جمعی و تشکیلاتی براساس مرامنامه و اساسنامه انجمن است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان شایستهترین افراد در جامعه هستند که در همه صحنههای انقلاب تاکنون حضور داشتند، افزود: اما گاهی شاهد ناملایماتی در حق این قشر میشویم که شایسته نظام نیست.

معاون دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: در اصل نهم قانون جمهوری اسلامی ایران که ام‌القوانین است، به صراحت بر حق آزادی بیان تأکید شده و آمده است: در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ آزادی‏ و استقلال‏ و وحدت‏ و تمامیت‏ اراضی‏
کشور از یکدیگر تفکیک‏ ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه‏ دولت‏ و آحاد ملت‏ است‏، هیچ‏ فرد یا گروه‏ یا مقامی‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ استفاده‏ از آزادی‏، به‏ استقلال‏ سیاسی‏، فرهنگی‏، اقتصادی‏، نظامی‏ و تمامیت‏ ارضی‏ ایران‏ کمترین‏ خدشه‏ ای‏ وارد کند و هیچ‏ مقامی‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ حفظ استقلال‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور آزادیهای‏ مشروع‏ را، هر چند با وضع قوانین‏ و مقررات‏، سلب‏ کند.

گندمی با بیان اینکه این‌روزها به اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی تعرض می‌شود و در جاهایی هم تعرض می‌شود که انتظار نمی‌رفت، یادآور شد: متاسفانه در جامعه(در مشهد) شاهد صحنه‌هایی بودیم که شایسته نظام نبود و به جای اینکه مسئولین به خود زحمت داده و امنیت را ایجاد کنند، اما مجامع و سخنرانی‌ها سرکوب میشود.

وی با تأکید بر اینکه اگر آزادی نباشد، بقیه ارزشها یعنی کرامت انسانی و عدالت نیز قطعاً دچار خدشه می‌شود، خاطرنشان کرد: با تبادل نظر و اطلاعات و گردش معرفت و آزاداندیشی به صورت آگاهانه و وسیع است که می‌شود به سایر ارزش‌ها دست یافت و اگر جلوی آزادی به هر میزان و به بهانه‌های مختلف گرفته شود، قطعاً چیزی از مسائل باقی نخواهد ماند.

این عضو جامعه فرهنگیان گفت: موضوع انتخابات واقعاً یکی از دستاوردها و سرمایه‌های بزرگ همه تشکل‌ها بویژه انجمن اسلامی معلمان است و شاید از نادر تشکیلاتی است که در تمامی استانها، در بیش از 450 شهر دفتر و شعبه دارد و هر دو سال یک‌بار باید 32 کنگره استانی برگزار و 270 مجمع شهرستانی یا ناحیه‌ای و منطقه‌ای داشته باشد.

گندمی با بیان اینکه انجمن اسلامی معلمان به‌صورت سازمانی و در قالب یک خانواده است، اظهار داشت: این انجمن نقش بزرگی در سالمسازی کشور و بیشترین تماس اجتماعی را با جامعه دارد و می‌تواند نقش‌آفرینی کیفی و مؤثری را در بسیاری از زمینه‌ها ایفا کند.

وی ادامه داد: احزاب حاصل تجربه و عقول بشر است، امروز احزاب دستمایه‌های مهمی برای حکومت‌ها هستند که با بیشترین وقت و هزینه کم جامعه را به سمت پیشرفت به پیش میبرند.

معاون دبیرکل انجمن اسلامی معلمان بیان کرد: امروز دچار آفت‌های بسیار زیادی در جامعه احزاب هستیم؛ هم مشکلات تاریخی و فرهنگی در تحزب داریم و هم مشکلات تکثر و تعدد، اکنون بیش از 200 تشکل مجوز دارند و این نوع رسیدن به تحزب چیز مطلوبی نیست و نگاه سطحی و ابزاری به احزاب می‌شود؛ یعنی مجوز می‌گیرند و دچار سهم‌خواهی و فرصت‌طلبی می‌شوند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که انجمن اسلامی معلمان با توجه به جایگاه و انسان‌های بزرگی که در آن ایفای نقش می‌کنند اولاً درون خود را اصلاح کند و هم الگویی برای دیگر انجمن‌ها و تشکل‌ها شود.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: