دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری ۴۶۸ کارگاه آموزشی در سطح شهر و روستاهای مازندران از بهمن ماه ۹۲ تاکنون خبر داد و گفت: این آموزشها در بخش تحکیم بنیان خانواده و ضرورت توجه و جلوگیری از «طلاق‎های خاموش» بوده است.
به گزارش آوای خزر از بهشهر، مریم جمشیدی صبح امروز در جلسه شورای اداری بهشهر با بیان اینکه باید از جایگاه کلیشه ای خارج شویم و با اولویت شناسی به حوزه بانوان و خانواده بپردازیم، اظهار داشت: ما به توسعه پایدار دست پیدا نمی کنیم مگر اینکه به حوزه زنان و خانواده بپردازیم.
وی افزود: باید از همه پتانسیل و توانمندی بانوان در سطح شهرستان استفاده و آنها را حمایت کنیم تا در این راستا بتوانیم کاری انجام داده باشیم‌.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: از مدیران و مسئولین بهشهر خواهشمندم حساسیت بیشتری در حوزه بانوان و تحکیم خانواده داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: از بهمن ماه ۹۲ تاکنون کمیته آموزشی را برگزار کردیم و در این مدت نیز ۴۶۸ کارگاه آموزشی در سطح شهرو روستاهای مازندران در بخش تحکیم بنیان خانواده و ضرورت توجه و جلوگیری از «طلاق‎های خاموش» را برگزار کردیم.
جمشیدی با تاکید بر اینکه هیچ جامعه ای ادعای رشد و پیشرفت نمی تواند داشته باشد مگر اینکه بخش آموزش را جدی بگیرد، افزود: کارگاه آموزشی بحث زندگی، تکنولوژی نوین، رابطه فرزندان با خانواده را برگزار کردیم و هفته پیش نیز با تشکل های مردم نهاد در استان گلستان نشستی داشتیم و توانستیم ۴ تشکل فعال از مازندران را به این همایش دعوت کنیم.
وی با بیان اینکه بانوان در بخش اقتصادی مشکلاتی دارند که باید پیگیر این امر باشیم، افزود: یکی از این آسیب هایی که وجود دارد بحث زنان کارآفرین است، زنان باشرافت و عزتمند و با آبرو قهرمانان ما در این عصر و دوره هستند که باید از آنها حمایت کنیم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید، در دو سال گذشته۶۰ میلیارد ریال در بخش اشتغال و زنان کارآفرین اعتبار جذب کردیم.
جمشیدی در پایان با اشاره به ضعیف بودن بخش ورزش بانوان، خاطرنشان کرد: کمبودهای ورزشی را بخصوص در ورزش بانوان بهشهر داریم که باید آن را بعنوان سلامت در حوزه بانوان جدی بگیریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: