دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
دکتر مقیمی:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: وظیفه امروز بانوان جامعه ما، انتقال مفاهیم و رویدادهای انقلاب اسلامی به دختران است.
به گزارش آوای خزر، دکتر احمدعلی مقیمی در همایش بانوان نکایی که در مسجد فاطمیه نکا برگزار شد، اظهار داشت: نقش زنان کشورمان در قبل، بعد و حین انقلاب و دفاع مقدس و در حال حاضر، ستودنی و قابل ملاحضه است.
وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، افزود: در بستر این انقلاب شکوهمند اسلامی، ما منادیان قرآن کریم و نشردهندگان اسلام عزیز شدیم و در مکتب حسینی و علوی قرار گرفتیم و امانت بزرگی نیز به دوش ما نهاده شده است.
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه با بیان اینکه زنان جامعه ما باید نگاه مقتدرانه و امینانه به موضوعات روز داشته باشند، افزود: بانوان می‌توانند در حوزه خلق حماسه نقش‌آفرینی کنند و همه اینها در بستر زمان صورت می گیرد.
دکتر مقیمی با اشاره به تاثیر زمان شناسی در فعالیتها و عملکردهای هر فرد در جامعه، گفت: زمانی بود که زنان به طور مستقیم در رزمگاه شرکت داشتند و به پشتیبانی جنگ پرداختند و زمانی نیز بطور غیرمستقیم، تربیت انسانهای الگو را برعهده داشتند، آنها همسر و پسران خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی، بدرقه می‎کردند.
وی اظهار داشت: وظیفه امروز زنان انتقال مفاهیم و رویدادهای دفاع مقدس و ارزشهای اسلامی به دختران است، نقش زنان در حکومت حضرت مهدی (عج) نیز باید به نسل جدید منتقل شود و این نقش به عنوان یک سرمایه اجتماعی بی نظیر و بی بدیل باید حفظ شود.






















































برچسب ها: دکتر مقیمی ، زنان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: