دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
مازندران جزو شش استانی است که افزایش جزئی از نظر شیوع کرونا داشته است و با توجه به رفع محدودیت تردد بین استانی، مازندران یکی از آسیب پذیرترین استان‌ها در معرض شیوع کرونا است.
به گزارش آوای خزر، آمار ورود مسافر و تردد در راه‌های منتهی به مازندران که در یکماه گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته بود به یکباره از روز گذشته رو به فزونی است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان تلاش‌های گسترده برای مدیریت کرونا در مازندران، گفت: مازندران مقصد نخست سفر ایرانیان محسوب می‌شود و با شروع دوباره تردد‌ها در معرض خطر قرار خواهیم گرفت.

حسین زادگان با اشاره به این که مازندران با توجه به شرایط ویژه گردشگری شاهد شیوع بالایی بود که کنترل اوضاع نیاز به مدیریت منسجم و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی داشت، یادآور شد: اگر توفیقی در مقابله با کرونا در مازندران به دست آمد، ریشه در مدیریت صحیح و هوشمندانه ملی و استانی، طرح ایده‌های نو و خلاقانه داشت و استانداری نیز با ایجاد بستر‌ها بطور کامل حمایت کرد.

*افزایش سفر‌ها و تردد می‌تواند به توسعه بیماری کمک کند

سید عباس موسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه آمار کرونا در استان روند کاهشی گرفته است، افزود: رفع محدودیت تردد و افزایش سفر به استان، نگرانی از شیوع موج دوم بیماری را بیشتر کرده است.

وی با عنوان اینکه همچنان باید به فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه توجه کنیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد ممکن است ناقل و بدون علامت باشند و افزایش سفر‌ها و تردد می‌تواند به توسعه بیماری کمک کند.

وی با عنوان اینکه ۹۰ درصد مردم استان در مرحله اول و ۳۰ درصد در مرحله دوم، تب سنجی و پایش سلامت شدند، افزود: طرح غربالگری به صورت خانه به خانه در روستا‌ها صورت گرفته است.

افزایش حجم ورود مسافران به مازندران با پایان یافتن ممنوعیت آمد و شد، از روز گذشته کلید خورد و به گفته سرهنگ علیرضا قدمی، رئیس پلیس راه مازندران، ترافیک در راه‌های استان از بعدازظهر دیروز افزایش یافته است و شاهد حجم ورود مسافران هستیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: