دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
نماینده شرق مازندران:
دکتر مقیمی نماینده مردم شرق مازندران در مجل شورای اسلامی گفت: عده‌ای معتقدند در دنیای پیشرفته مدرن که بر اساس دموکراسی شکل گرفته، کشور نباید توسط ولایت فقیه اداره شود، در واقع به دنبال محدود کردن و بسته شدن پرونده ولایت فقیه هستند که متأسفانه در بخشی از سران کشور این اندیشه همچنان حاکم است.
به گزارش آوای خزر،احمدعلی مقیمی پیش‌ازظهر پنجشنبه در مراسم تودیع‌ومعارفه فرمانده سپاه ناحیه نکا دایره ولایت‌مداری را یکی از حساس‌ترین، مهم‌ترین و استحکام‌بخش‌ترین بخش جامعه برشمرد.


وی افزود: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، زمینه ریل‌گذاری انقلابی که در طی سالیان سال شکل گرفت، به سبب مغفول ماندن برخی از خواص که وظیفه هدایت جامعه را برعهده داشتند از مسیر واقعی انقلاب منحرف و امروز هم بعد از گذشت سالیان متمادی، ما نیز گرفتار این مقوله شدیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساس بودن شرایط حاضر، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ما در یک پیچ و گردنه بسیار خطرناکی قرار گرفته است، چرا که با یک انتخاب بسیار حساس و سازنده می‌توانند سرنوشت کشور را رقم زنند.

مقیمی گفت: در حال حاضر کسانی که تا دیروز عقده‌های ناگفته‌ای در درون داشته و در زمان امام (ره) جرأت بیان را به خود نمی‌دادند امروز در فضای ایجاد شده، این لایه‌های زیرین سرباز کرده و به تلافی آن زمان به صراحت به بیان عقده‌هایشان می‌پردازند.

این مسئول با بیان اینکه دو اندیشه سیاسی در داخل کشور حکم‌فرما است، اضافه کرد: چگونگی اداره کشور در دو اندیشه سیاسی از زمان امام راحل تاکنون در جریان است که در حال حاضر با رویدادهای پیش رو عیان‌تر و روشن‌تر نمایان می‌شود.

وی افزود: عده‌ای معتقدند در دنیای پیشرفته مدرن که بر اساس دموکراسی شکل گرفته، کشور نباید توسط ولایت فقیه اداره شود، در واقع به دنبال محدود کردن و بسته شدن پرونده ولایت فقیه هستند که متأسفانه در بخشی از سران کشور این اندیشه همچنان حاکم است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مقابل اندیشه اول، اندیشه دیگر بر این باور هستند که کشور باید به دست ولی فقیه جامع‌الشرایط مدیر و مدبری که می‌تواند همه کارها را نظارت کند به درستی اداره شود.

مقیمی با بیان اینکه مگر می‍‌شود کشور را شورایی اداره کرد، گفت: با توجه به شرایط حساس پیش رو در انتخابات مجلس خبرگان باید کسانی انتخاب کنیم که در غیبت کبری معتقد و ملتزم به ولایت فقیه باشند.

وی افزود: کسانی که الان بانگ شورایی بودن رهبر را سر می‌دهند با پول، قدرت و نفوذشان به دنبال محدود کردن قدرت و اداره ولایت فقیه هستند، لذا در این پیچ خطرناک تاریخی فکر نکنیم که مجلس خبرگان سالی دوبار و یا دو جلسه تشکیل می‌شود بلکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مجلس خبرگان کلید چگونگی هدایت انقلاب در حال و آینده است.

به گفته مقیمی در دنیای مدرن غرب و شرق تأکید و توجه آنها بر مقام معظم رهبری خلاصه می‌شود، چرا که در طی برهه‌های متخلف کارآمدی ولایت فقیه زمان برآن‌ها ثابت شده، اما متأسفانه برخی در درون کشور با دلیل‌های غیرعقلانی نجوای شورایی‌شدن سر می‌دهند.

وی ادامه داد: چه بخواهیم چه نخواهیم یک امانت بسیار گرانقدری به ما سپرده شد باید امینانه اقتدار آن را به سرمنزل برسانیم، اگر همه کارهای ما با این نگاه نباشد ممکن است که مورد مواخذه قرار گیرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، سپاه را نزدیک‌ترین عنصر و نهاد به مقام معظم رهبری دانست و گفت: چرا که در استحکام‌بخشی، ولایت فقیه جامع‌الشرایط در زمان حاضر نقش ارزنده‌ای را برعهده دارد. 

به گفته مقیمی اقتدار امروز در تمامی عرصه‌ها چه در داخل و چه در بیرون، همه از رشادت‌ها و دلیرمردی‌های پاسداران نظام اسلامی در سپاه است، همچنین در حوزه جنگ نرم و سخت این قدرت سربازان نظام توانسته این جنگ سخت را به یمن، سوریه و عراق مرزهای جغرافیایی جبهه و جنگ را به کشورهای اطراف در بیرون ببرند و اینگونه سرافرازی را به ارمغان آورند.

وی افزود: در جبهه داخل، سپاه به‌عنوان یکی از ارگان‌های بسیار موثر، توانسته جلوی نفوذ دشمنان داخل و خارج را بعد از برجام بگیرد، در واقع در همه عرصه‌ها چه در حوزه جریانی چه در حوزه فردی اگر اقتدار سپاه و پاسداران حریم انقلاب اسلامی نبود قطعا مرزهای کشور با مشکل مواجه می‌شدند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سپاه در گرانیگاه خطرناک جامعه بیدار است، متذکر شد: چه در جبهه‌های درون مرزی و چه در جبهه‌های برون مرزی بیشترین زخم زبان‌ها نصیب پاسداران می شود.

وی گفت: البته سرباز ولی امر مسلمین بودن هزینه هم دارد که سپاهیان تحمل کردند، لذا امروز مفتخریم بتوانیم ایران اسلامی را بر پایه ولایتمداری از گرانیگاه خطرناک عبور دهیم چرا که سپاه همیشه بیدار در عرصه‌های سخت و نرم حضور پیدا کرده و مانع از نفوذ و شکست در منطقه شده است.

 


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: