دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران خبر داد
رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به ساخت زباله‎سوز نسل 3 با ظرفیت 100 کیلو توسط نخبگان بومی گفت: این زباله‎سوز تا یک ماه آینده وارد بازار می‎شود و پس از آن نیز زباله‌سوزهای 500 کیلویی را خواهیم داشت.
به گزارش آوای خزر از ساری، محسن جهانشاهی بعد از ظهر امروز در هفتمین نشست شورای اداری استان مازندران که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، بیان کرد: طرح ملی شهاب(شیوه‌نامه طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) در مازندران از سال 93 تا 94 بین 2500 تا 3 هزار نفر را پوشش می‌داد که عمدتاً در ناحیه یک و دو ساری بودند اما این طرح در سایر مناطق مازندران نیز تسری داده شد.

وی افزود: اکنون 11 هزار نفر از افراد مستعد و نخبه این استان از شرق تا غرب، زیر پوشش طرح ملی شهاب قرار دارند که از این تعداد، 80 تا 90 نفر در بخش مخترعان سطح 3 قرار دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران اظهار داشت: در سال تحصیلی 94-95 فقط دو میلیارد ریال جایزه تحصیلی را توانستیم به دست بیاوریم اما این رقم در سال تحصیلی 95-96 به 14 میلیارد ریال رسید.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه معضل استان مازندران در بحث زباله جدی است و نخبگان زیادی سعی کردند تا مشکلی از این مشکلات را بردارند؛ لذا تلاشهایی صورت گرفت و انشاالله تا یک ماه دیگر یک زباله‌سوز با ظرفیت 100 کیلویی و نسل 3 که توسط نخبگان استان ساخته شده است، وارد بازار می‌شود و پس از آن نیز زباله‎سوز با ظرفیت 500 کیلویی را خواهیم داشت.

جهانشاهی بیان کرد: 222 معدن در مازندران داریم که 101 معدن فعال و بقیه غیرفعال هستند و خیلی از آنها نیز مشکل زیست‌محیطی دارند که نخبگان را به این سمت سوق دادیم تا به حل مشکلات صاحبان این فعالیت کمک کنند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: