دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
گزارش/
نخستین جلسه شورای اداری مازندران در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار شد و استاندار مازندران نیز بر توجه به سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان سرفصل فعالیت‎های استان تأکید کرد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نخستین جلسه شورای اداری استان مازندران در سال 95، عصر امروز به ریاست ربیع فلاح و با حضور تمامی اعضا در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
در این جلسه معاونان سیاسی، امنیتی و  عمرانی استاندار مازندران، همچنین سرپرست اداره‎کل اقتصادی، مدیرکل اطلاعات، مدیر صدا و سیما، رئیس بنیاد نخبگان و مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به بیان سخنان خود پرداختند.
* «سربازگیری» ضد انقلاب از جوانان به بهانه اشتغال
مدیرکل اطلاعات مازندران با بیان اینکه سال 94 به لحاظ امنیتی سال خوبی بوده و امیدواریم که این تلاشها در سال جاری ادامه داشته باشد، افزود: نام‎گذاری سالها به مثابه یک چراغ راه و شعاری است که مختص به آن سال نیست و باید در سالهای متعدد به آن توجه شود.
حسین سبحانی با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران و توجه جدی به این بحث، گفت: امنیت پایدار با توسعه همه جانبه و پایدار ایجاد می شود و مدیران اجرایی نقش اساسی را در ایجاد امنیت دارند.
وی اظهار داشت: در راستای حفاظت از اسناد و اتوماسیون اداری، کمیته نظارت تشکیل شده و سال گذشته 80 درصد اتوماسیون‎های اداری از همین طریق مورد نظارت قرار گرفته‌اند.
مدیرکل اطلاعات مازندران با بیان اهمیت اشتغالزایی جوانان، گفت: یکی از دغدغه‎ها در رابطه با جوانان در حوزه‌های مختلف، «سربازگیری» توسط ضد انقلاب است که با پوششهای اشتغال، آنها را وارد شبکه‎ها و سرویسهای امنیتی و متخاصم همچنین فعالیت‎های مغایر با دین و دینداری وارد می کنند.
* تشکیل 5 کارگروه برای استفاده از توان نخبگان
محسن جهانشاهی رئیس بنیاد نخبگان مازندران نیز با بیان اینکه بحث نخبگان صرفاً دانشگاهی نیست، گفت: قرار شد تا از توانمندی نخبگان در استان استفاده شود و به همین منظور، یک شورای مرکزی و پنج کارگروه مربوطه تشکیل شد.
محسن جهانشاهی اظهار داشت: کارگروههای محیط زیست، آب و کشاورزی، it و ict ، گردشگری و صنایع دستی، سلامت و گیاهان دارویی در شورای علمی بنیاد نخبگان تشکیل شد و امیدواریم که در سالجاری به صورت اجرایی درآید.
* ثبت 1.5 میلیون نفرشب اقامت در رامسر
حسین شعبان سروری فرماندار رامسر نیز با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز و با توجه به فعالیت ستاد خدمات سفر، جلسات خوبی برگزار شد، افزود: امسال شاهد رشد بیشتر گردشگران و مسافران به ویژه در رامسر با 1.5 میلیون نفر شب اقامت بودیم و از طرفی نیز با اعمال مدیریت صحیح شاهد حداقل مشکلات بودیم.
حسین شعبان سروری گفت: با توجه به نقش صنعت گردشگری، برنامه‌هایی را برای تقویت گردشگری به ویژه در حوزه خدماتی داریم تا رضایتمندی گردشگران و حضور سرمایه گذاران بیشتری را در رامسر داشته باشیم.
* تحقق شعار سال، یک تکلیف برای مسئولان است
استاندار مازندران در جمع‎بندی جلسه شورای اداری این استان با بیان اینکه مشکلات و مسائلی در استان به ویژه در زمینه اقتصادی وجود دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: یکی از رویدادهای مهم در سال گذشته، سفر رئیس جمهور به مازندران بوده و بودجه‌های خوبی برای 46 طرح محوری مصوب شد که اگر این طرحها به سرانجام برسد، اتفاقات خوبی در استان می افتد.
ربیع فلاح گفت: یکی دیگر از کارهای مهم نیز بحث انتخابات بود که بدون کوچکترین مشکل امنیتی برگزار شد و مازندران در بین استانهای بالای 2 میلیون نفر جمعیت، به لحاظ مشارکت در انتخابات از سوی افراد واجد شرایط، اول بوده است.
وی با اشاره به مدیریت اجرایی ستاد خدمات سفر، گفت: بالای 23 میلیون تردد در استان و بیش از 11 میلیون نفرشب اقامت کلی و بالای چهار مییلون نفر شب اقامت نیز در روستاها داشتیم.
رئیس شورای اداری مازندران اظهار داشت: ظرفیتهای ما در استان بی نظیر و بیکران است و باید براساس این قابلیتها در راستای شعار سال که به عنوان یک تکلیف است، اقدام کنیم.
* تولیدات کشاورزی مازندران کافی نیست
استاندار مازندران با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در سال گذشته پای کار بودند و ما در مقابل کمبودهای فراوان مالی، فعالیتهای زیادی انجام دادیم، افزود: اواخر سال 92 سیاستهای اقتصاد مقاومتی در 24 بند اعلام و هر کدام از آنها میتواند سرفصل برنامه های استان باشد، به عنوان مثال؛ محور قرار دادن رشد بهره‌وری باید در سال 95 از سوی هر کدام از دستگاه ها انجام شود.
ربیع فلاح با بیان اینکه مازندران از استانهای مهم در امنیت غذایی کشور است و در بیشتر محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی در رتبه بالایی قرار داریم، گفت: اما این اندازه از تولیدات نیز با توجه به ظرفیت های موجود در استان کافی نیست.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در بخش درمان نیز از استانهای خوب کشور هستیم، اظهار داشت: به لطف اجرای طرح تحول سلامت، شاهد افزایش رضایتمندی مردم در بخش بهداشت و درمان هستیم.
صرفه‎جویی و استفاده بهینه از امکانات، توسعه دولت الکترونیک، اقتصاد مقاومتی، واگذاری طرح‎ها به بخش خصوصی و پیگیری جدی مصوبات و طرح‎های جلسات قرارگاه اقتصاد مقاومتی، از جمله مواردی بود که استاندار مازندران در بخش پایانی سخنان خود، به آنها اشاره کرد.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: