دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
پیام تبریک رئیس کل دادگستری استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار
رئیس کل دادگستری استان مازندران با صدور پیامی با گرامیداشت 17 مرداد، این روز را به فعالان عرصه قلم و رسانه تبریک گفت


به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار به این شرح است:
ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ
اصحاب محترم رسانه استان
سلام علیکم
17 مرداد روز مجاهدت‌ خبرنگاران حق‌طلب و عدالت خواهی است که بیرق آگاهی‌بخشی را بر دوش کشیده و بی‌ادعا شمع وجود خویش را چراغ راه جامعه قرار دادند؛ خبرنگارانی که به حق رسالت امانت داری، صداقت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه را بنحو شایسته ساری و جاری ساخته اند.
بی شک؛ عصر کنونی که اطلاعات و فن آوری ارتباطات رکن ساختاری آن را تشکیل می دهد، نقش خردورزی و اگاهی بیش از پیش نمود داشته و خبرنگار به عنوان محور اطلاع رسانی، نقش حیاتی و انکار نشدنی دارد.
هفدهم مرداد، فرصتی برای بیان اهمیت حرفه خبرنگاری و نیز ارج نهادن به مسئولیت و تلاش بی وقفه خبرنگاران متعهدی است که با مخابره درست رویدادهای حقوقی و قضایی، امیدآفرینی در جامعه و نمایش اقتدار قضایی کشور، رسانه را سنگر دفاع از امنیت و آرامش کشور و خنثی نمودن توطئه قدرت‌های استکباری قرار داده اند.
اکنون فعالان این عرصه در هر شرایطی باید به خیرومصلحت جامعه گام بردارند به ویژه در سالی که مزین به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” است انتظار می رود خبرنگاران با سرلوحه قراردادن این شعار قلم فرهیخته و تاثیر گذار خود را در تحقق شعار سال سوق دهند.
در دوران تحول و تعالی دستگاه قضا ضرورت دارد اصحاب رسانه به منظور ارتقاء سطح دانش حقوقی شهروندان بیش از پیش با شفاف سازی و تحلیل و واکاوی نقش کلیدی در کاهش آسیبهای جامعه ایفا کرده و یاری گر دستگاه قضایی در پیشگیری از جرایم باشند.
اینجانب ضمن قدردانی از رویکرد متقابل و مؤثر مطبوعات و دستگاه قضایی در آگاهی بخشی به جامعه شایسته می دانم مناسبت هفدهم مرداد؛ سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به صاحبان قلم و اندیشه تبریک گفته و از فعالان این عرصه برای تلاش صادقانه و مسئولانه، صمیمانه تقدیر و تشکر مینمایم.
اکبری
رییس کل دادگستری مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: