دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
فرمانده انتظامی گلوگاه اعلام کرد
فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: ماموران آگاهی این شهرستان، قاتل مرد 35 ساله‎ای را که برای همسرش ایجاد مزاحمت تلفنی می‌کرد، در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر کردند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان گلوگاه، شعبان محمدپور خلیلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گلوگاه مبنی بر وقوع قتل در یکی از روستاهای این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با حضور در صحنه جرم، در بررسی‌های اولیه دریافتند که فردی به نام «محمد.الف» که از نواحی سر، صورت و دست مصدوم به بیمارستان شهر منتقل شد؛ به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: ماموران پلیس آگاهی با حفظ صحنه جرم، با انجام تحقیقات از اهالی محل دریافتند که مقتول قبل از وقوع جرم در منزل فردی به نام «الف.ش» دیده شد که با هماهنگی قضایی، ضمن دستگیری مظنون به قتل، منزل این فرد مورد بازرسی قرار گرفت.
عضو شورای تامین شهرستان گلوگاه تصریح کرد: ماموران در بازدید از منزل متهم به قتل، آثار و علائم جرم را کشف کردند ومتهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به قتل اعتراف کرد.
وی ادامه داد: قاتل در بازجویی‎های اولیه اعتراف کرد که مقتول ارتباط خانوادگی با او داشته و از مدتی قبل برای همسرش مزاحمت تلفنی ایجاد می‌کرد، او نیز از این کار به شدت عصبانی و با دعوت مقتول به منزل خود با او درگیر و او را با داس مورد ضرب و جرح قرار داد و پس از انتقال مقتول به بیرون از حیاط منزل، با اوژانس 115 تماس گرفت تا مصدوم را به بیمارستان منتقل کنند.
محمدپور خلیلی اظهار داشت: با توجه به اعتراف متهم به قتل، وی به همراه همسرش پس از اتمام عملیات بازسازی صحنه قتل، به مرجع قضایی معرفی و تحویل داده شدند.
وی در پایان گفت: مادۀ 641 قانون مجازات اسلامي، مزاحمت با تلفن یا دستگاه‌هاي مخابراتي ديگر را جرم تلقي كرده و براي آن مجازات تعيين كرده است و علاوه بر آن نیز ماده واحدۀ قانون اصلاح تبصرۀ 2 مادۀ 14 قانون تأسيس شركت مخابرات ايران مصوب 1366 نيز مؤيّد اين مطلب است، لذا برخورد فیزیکی و تسویه حساب شخصی با فرد خاطی، همانند موردی که اتفاق افتاده است، عواقب جبران‌ناپذیری دارد و پیشنهاد می‎شود هرگونه مزاحمت تلفنی، از مبادی قانونی پیگیری شود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها