دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
رئیس شورای شهرستان نکا در جمع خبرنگاران عنوان کرد
رئیس شورای شهرستان نکا با بیان اینکه مسئولان باید در پایان سال کارنامه خود را به مردم ارائه دهند، گفت: مردم بهترین قضاوت کننده هستند و می‎توانند خدمات مسئولان را نقد کنند.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، محمدعلی باقری عصر امروز در نشست خود با خبرنگاران که به مناسبت روز شوراها در دفتر شورای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی، شورای شهرستان باید در ارائه پیشنهادات لازم در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی و نظارت بر حسن اجرای تصمیمات در شهرها و روستاها و پیگیری امورات شهری و روستایی دخیل باشد.
وی با اشاره به مصوبه شورای شهرستان درباره برنامه‎های اجرا نشده یا پیگیری نشده از سوی شوراها، افزود: در این زمینه به شوراهای اسلامی شهر و روستا نامه رسمی ارسال می‎شود که پاسخ خود را نسبت به چنین برنامه‎هایی ارائه دهند تا شورای شهرستان در چارچوب وظایف و اختیارات خود، آنها را پیگیری کند.
رئیس شورای شهرستان نکا با بیان اینکه کارهای انجام گرفته و در حال انجام از سوی شوراها براساس مستندات است، خاطرنشان کرد: شوراهای بخش، روستاها و مرکزی باید از برنامه‎های خود دفاع کرده و حرف بزنند، شورای شهرستان نیز در کنار آنها حضور داشته و حمایت می‎کنند.
باقری با اشاره به برخی زمزمه‎ها درباره اختلاف بین شورای شهرستان و شوراهای اسلامی نکا، گفت: اختلافی بین این دو نهاد مردمی وجود ندارد و با یکدیگر دوست بوده و همکاری خوبی داریم.
وی با بیان اینکه ادارات فنی و حرفه‎ای، کمیته امداد، ورزش و جوانان و ثبت احوال نکا بیشترین همکاری را با شورای شهرستان نکا دارند، افزود: این ادارات در هر زمانی که شوراها به وجود آنها نیاز داشتند، پای کار بوده و همکاری بیشتری با شورای شهرستان داشتند.
عضو شورای شهر با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب روستایی و شهری با مشکلاتی روبرو بودیم، گفت: امسال قول داده شد تا با اضافه شدن دو حلقه چاه به شبکه آبرسانی شهری نکا مشکل آب شهری تا حدود زیادی مرتفع شود و در بخش روستایی نیز مشکلی که ایجاد شده بود، مرتفع گردد.
باقری ادامه داد: با توجه به قول‎هایی که داده شد؛ امیدواریم که در تابستان امسال، روستاها و شهر نکا با مشکلات کمبود آب مواجه نشوند.
رئیس شورای شهرستان نکا با بیان اینکه شورا یک نهاد مردمی است و فعالیتهای آن مورد تأیید نظام است، گفت: مردم قضاوت کننده اصلی هستند؛ لذا از مدیران شهرستان اعم از فرماندار و همه مسئولان می‎خواهیم تا در پایان سال، کارنامه عملکردی خود را به مردم نشان بدهند تا آنها عملکرد مسئولان را نقد کرده و در این زمینه، نظر بدهند.
باقری اظهار داشت: در بحث نظارتی در هر جایی که لازم باشد، ورود پیدا کرده و تذکر دادیم، در سازمان‎هایی از جمله راهداری و شهرداری تهران و نظام مهندسی حضور یافتیم و پیگیر مشکلات شهر خود بودیم.
وی با بیان اینکه عده‌ای از قدرت گرفتن و نفوذ شورا می‌ترسند، تصریح کرد: اینکه مسئول یا نماینده اداری از پیگیری و نظارت شورا احساس ترس دارد، به سبب نظارت شورا بر دستگاه‎های اجرایی است که در دستگاه قضایی آمده و بر آن نیز تأکید شده است.
عضو شورای شهر نکا با اعلام اینکه شوراها به‎عنوان نماینده مردم در راستای مطالبات و خواسته‎های قانونی آنها پای کار هستند، اظهار امیدواری کرد که در آخرین سال خدمتگزاری بتوانیم در عمران و آبادی، ورزش، اشتغال و ... با همکاری ادارات و سازمان‎ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم.
وی از شوراهای اسلامی شهرستان نکا قدردنی کرد و گفت: شورای بخش مرکزی به مدیریت آقای حسینعلی خراطی خدمات خوبی را در حوزه شورای شهر داشتند و تا جایی که از شوراها انتظار داشتیم با شورای شهرستان همکاری کردند.
باقری در پایان اظهار داشت: خبرنگاران نکا به مدت یکسال به عنوان مشاوران و همیاران شوراهای شهر و روستا معرفی شده‎اند، لذا انتظار می‎رود تا در عمران و آبادی شهر و روستاهای نکا با شورای شهرسان همکاری و مشارکت داشته باشند
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها