دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

علم‌الهدی: جبهه ملی می‌خواست با کمک آمریکا انقلاب کند
علم‌الهدی با بیان اینکه سوال این است که ما چطور انقلاب کردیم، گفت: پیش از آن هم برخی از افراد و جریان‌ها می‌خواستند انقلاب کنند، اما نمی‌توانستند. جریان‌های سیاسی راست‌گرا مانند جبهه ملی می‌خواستند در مقابل دیکتاتوری شاه، با کمک آمریکا انقلاب کنند و جریان‌های چپ هم می‌گفتند با کمک مستکبر شرقی و شوروی، باید با شاه و امپریالیسم جنگید. این جریانات هم نتوانستند انقلاب کنند، اما ما به دو علت توانستیم انقلاب کنیم. اول اینکه متدینین ما شیعه بودند، شیعه فرهنگ عاشورایی دارد. عامل دوم که انقلاب ما را پیروز کرد، رهبری این انقلاب بود.

همتی به رئیسی: رسانه‌های تحت امر خود را از رفتارهای دروغین برحذر دارید
عبدالناصر همتی در توئیتی نوشت: ‏به آقای رئیس جمهور توصیه می کنم رسانه‌های تحت امر خود را از چنین رفتارها و هشتگ‌ سازی‌های دروغین برحذر دارد. این فقط یک نمونه از دهها موردتوهین و دروغ آنها علیه من،درهمین مدت کوتاه است. این روشها دیگر جواب نمی دهد. وضع شاخص های کلان اقتصادی درشش ماه گذشته اینگونه قابل توجیه نیست. گفتنی است که چندی پیش روزنامه ایران در پی انتقادات همتی در گزارشی از او با عنوان سلطان چاپ پول نام برده بود.

دستور خلع سلاح پلیس توسط روحانی در حوادث دی‌ماه ۹۶
‏حسام الدین آشنا مشاور پیشین روحانی در واکنش به کاربری که گفته بود روحانی دستور خلع سلاح پلیس را داده است در توئیتی نوشت: آن دستور مربوط به حوادث دی‌ماه ۹۶ است که بحمدالله نیروی انتظامی توانست بدون دخالت دیگران و بدون خونریزی و تلفات شدید، شرایط را مدیریت کند. تاریخ را تحریف نکنید.

دور پنجم مذاکرات تهران-ریاض؛ محور رایزنی وزرای خارجه عراق و ایران
«فواد حسین»، وزیر خارجه عراق در تماس تلفنیِ «حسین امیرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود درباره وضعیت امنیتی خلیج فارس، یمن، خطرناک بودن تشدید تنش‌ها و تعمیق بحران‌ها رایزنی کرد. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مناسبات دوجانبه ایران و عربستان و بهبود آن در زمینه‌های معینی تاکید کرد: دو طرف بر تداوم مذاکراتی که در بغداد شروع شده و به دور چهارم رسیده تاکید دارند. حسین و امیرعبدالهبان در ادامه درباره نحوه همکاری سه‌جانبه عربستان، ایران و عراق برای آغاز دور پنجم مذاکرات تبادل نظر کردند.

افزایش تعداد شهر‌های قرمز به ۱۲۰ شهر
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: باتوجه به گسترش سویه اُمیکرون در سراسر کشور، ۱۲۰ شهرستان قرمز، ۱۶۷ شهرستان زرد و ۱۵۳ شهرستان نیز نارنجی شدند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۳۶۹۰۸ نفر دیگر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۷ تن جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسید.

صدیقی: ایران می‌تواند رهبری جامعه جهانی را بر عهده بگیرد
صدیقی خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: در واقع ایران در موقعیتی است که می‌تواند رهبری جامعه جهانی را بر عهده بگیرد، آن هم با داشتن ایدئولوژی و مکتب بی‌رقیب جهانی و دارا بودن رهبری بی‌نظیر، مقتدر، مدیر، مشرف بر مسائل جهانی که توانست چهل سال تحریم شکننده جهان غرب را تحمل کند و خم به ابرو نیاورد.

آمریکا: روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله ساختگی است تا تهاجم به اوکراین را آغاز کند
ایالات متحده روز پنج‌شنبه مدعی شد که روسیه در حال آماده کردن مقدمات اجرای یک عملیات «پرچم دروغین» است تا از آن به عنوان «بهانه‌ای» برای تهاجم به اوکراین استفاده کند و این کار را نیز با انتشار یک فیلم بسیار تبلیغاتی و گرافیکی انجام خواهد داد که در آن «به دروغ» تصاویری از حمله نیروهای اوکراینی به روسیه نشان داده می‌شود. ادعای جدید از سوی جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مطرح شده.

سرعت انتشار امیکرون در کشور فراتر از پیش بینی‌ها است
حمیدرضا ابطحی عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: انتظار می‌رفت میزان ابتلاها با این سرعت در دو هفته رخ دهد اما همان میزان در چهار روز رخ داده بود و سرعت پیشرفت اومیکرون بیشتر از میزانی بود که پیش بینی می‌شد البته سرعت افزایش تعداد بیماران بدحال اینگونه نبوده و سریعتر از پیش بینی‌های اولیه پیش نرفته است.

اظهارات سردار ذوالقدر درباره ژن شجاعت شیعیان
سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند شیعیان ژنی دارند که باید آن را به سربازان خود تزریق کنیم تا شجاع شوند غافل از این که در مردم ایران اسلامی ژن امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب کبری(س) وجود دارد و این فرهنگ باعث شده تا از هیچ دشمنی هراسی به دل راه ندهند.

پایان کرونا در اروپا نزدیک است؟
«هانس کلوگه»، مسئول سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت که بعد از دوسال از گسترش ویروس کووید ۱۹، اروپا احتمالا به سبب میانگین بالای واکسن، انتشار سویه کم خطرتر اومیکرون و نزدیک شدن به پایان فصل زمستان به زودی وارد یک دوره آرامش طولانی خواهد شد. وی افزود:« این شرایط که قبلاً در این همه‌گیری شاهد نبوده‌ایم، احتمالا ما را در برابر یک دوره طولانی آرامش قرار می‌دهد، به این دوره باید به عنوان آتش‌بسی نگاه کرد که ممکن است برای ما صلح پایدار با این ویروس را به ارمغان بیاورد».

امام جمعه کرج: داشتن مجوز دلیلی بر رخ دادن منکر در کنسرت‌ها نیست
حسینی امام جمعه کرج با بیان اینکه بنده با ایجاد ولنگاری و منکر در این مراسم‌ها مخالف هستم، ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی قطعاً در جایی که خلاف قانون ومقررات وجود دارد ورود کرده و برخورد می کنند و داشتن مجوز دلیلی بر برگزاری و رخ دادن منکر در مراسمات وکنسرت‌ها نیست.

ارمغان پوتین از سفر پکن؛ عرضه ۱۰ میلیارد مترمکعبی گاز به چین
رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای چینی خود پیشنهاد داد کشورش سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از خاور دور به چین عرضه کند. به گفته پوتین، روابط روسیه و چین ویژگی بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است، کشور‌ها از توسعه یکدیگر حمایت می‌کنند.


وزیر آموزش و پرورش: اومیکرون خطر جدی برای دانش آموزان ندارد
نوری وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه سویه اومیکرون خطر جدی برای دانش آموزان ندارد، افزود: با بررسی هایی که انجام شد دنیا با همین سویه مواجه هستند و هیچگاه مدارس را تعطیل نکردند.

نسخه‌ی جدید طرح صیانت پنجم دی ماه تهیه شده
ویس کریمی دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت با بیان اینکه نسخه‌ی جدید طرح صیانت پنجم دی ماه تهیه شده  درمورد پیشنهادهای ارائه شده مرکز پژوهش‌های مجلس بر طرح صیانت، بیان کرد: «فرض بر این است که کلیات همین نسخه 22 ماده‌ای که پنجم دی ماه تهیه شد را بررسی می‌کنیم، وارد جزئیاتش می‌شویم و همین ملاک کمیسیون قرار می‌گیرد. برای بررسی نهایی هم باید روال طبیعی خود را طی کند.»

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: