دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
مدیرکل محیط زیست مازندران:
مشکل پسماند‌های ویژه در
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: مشکل پسماند‌های ویژه در کارخانجات"کشت و صنعت شمال" و "پارس‌کروم خزر" شهرستان میاندورود با پیگیری محیط زیست استان بی‌خطرسازی و حل شده است.
به گزارش آوای خزر از میاندورود، حسینعلی ابراهیمی کارنامی امروز 20 بهمن و نهمین روز از دهه فجر انقلاب، در افتتاحیه خط بی‌خطرسازی پسماند کارخانه"پارس‌کروم خزر" با اشاره به پیگیری‌هایی که در سطح استان و شهرستان برای تحقق این پروژه صورت گرفته‌است، آنچه را که امروز انجام‌شده، یک کار بزرگ از یک مجموعه دانش‌بنیان و دارای اهمیت عنوان کرد.

او با بیان اینکه امسال برای میاندورود سال خوبی در بحث مدیریت پسماند‌های ویژه بوده است، افزود: مشکل شرکت کشت و صنعت شمال که سه تا چهار دهه انباشت پسماند‌های ویژه را داشت، با تدابیر همکاران ما در بخش‌های فنی و حقوقی و سایر دوستان مرتفع شد و اکنون چنین معضلی را در کشت و صنعت شمال نمی‌بینید؛ گرچه علیرغم میل باطنی، این شرکت جریمه‌های قانونی را نیز متحمل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه تمام دغدغه محیط زیست، پاسخگویی به مطالبات مردمی است و امروز برای روستای "زیدسفلی" و شهرستان میاندورود شاهد افتتاح پروژه سنگینی هستیم، گفت: همانطور که اشتغال مهم است، سلامتی مردم نیز مهم است و ما باید به این موضوع به عنوان یک وظیفه قانونی و یک مسوولیت اجتماعی توجه کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در استان و در حوزه پسماند‌های عادی با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم، اظهار کرد:، اما در رابطه با پسماند‌های صنعتی نیز اکنون خرد جای تحکم را گرفت و توفیقات زیادی حاصل شده است.

او معتقد است: زمانی یک واحد صنعتی کارکرد ایده‌آلی دارد که هم تولید، اشتغال و صادرات داشته باشد و هم مسائل محیط زیستی را رعایت کند.
 
مشکل پسماند‌های ویژه در
مدیرکل محیط زیست مازندران بیان کرد: نباید با مستمسک قراردادن مسئله تولید و اشتغال، مسوولیت اجتماعی را فراموش کنیم؛ این را به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم و زیر بار نمی‌رویم.

او در پایان از همکاری دادستان مرکز استان، فرماندار، دادستان، محیط زیست، شورای تامین، و مجموعه‌های امنیتی و انتظامی و سپاه در شهرستان میاندورود و نهاد‌های تابعه در استان برای اینکه شرکت پارس کروم خزر، فعالیت‌های خود را با رعایت ضوابط محیط زیستی آغاز کند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مجموعه نهاد‌های مدنی، مسوولان و مردم بتوانیم در کنار اشتغال و تولید، محیط زیست را همواره به عنوان یک پیوست مهم در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌محور داشته باشیم.

شرکت پارس کروم خزر، تنها تولیدکننده سولفات بازیک کشور است که افزون بر چهل سال پیش توسط یک تیم فنی و کارشناسی از لهستان ساخته شد و اکنون با تکیه بر دانش و توان داخلی، در حال فعالیت است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها