دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:
دولت سیزدهم فردا را قربانی امروز نکرده است
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با برشمردن برخی از خدمات دولت آیت الله رئیسی گفت: این دولت، فردا را قربانی امروز نکرده است.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تسلیت در پیش بودن اربعین حسینی از مسئولان ملی و استانی که شرایط رفتن زائران را به سفر اربعین تسهیل کردند، قدردانی کرد.

وی همچنین از خدمات دولتمردان در هفته دولت قدردانی کرد و ضمن گرامیداشت هفته پدافند هوایی به طرح ساماندهی نیرو‌های شرکتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح در شورای نگهبان تصویب و این مصوبه مشمول جامعه کارگری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از دولت اشاره کرد و افزود: ایشان ضمن حمایت از دولت از اقدامات زیربنایی دولت تمجید هم کردند.

وی همچنین رشد شاخص‌های کلان اقتصادی، انجام کار‌های بزرگ و زیربنایی، حضور در بین مردم، مواجهه مستقیم با مشکلات مردم، ساده زیستی و کاهش تشریفات، روحیه جهادی و انقلابی و تحرک خوب در سیاست خارجی را از نقاط برجسته دولت سیزدهم عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند.
 
دولت سیزدهم فردا را قربانی امروز نکرده است
آیت الله محمدی لائینی به بخشی از دستاورد‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: افتتاح فاز یازدهم پارس جنوبی بعد از ۲۰ سال وقفه، رفع قطعی مکرر برق در تابستان و جلوگیری از افت فشار گاز در زمستان، افتتاح بزرگترین ترانزیت ریلی در سیستان و بلوچستان،   افتتاح ابر پروژه آب‌رسانی، عضویت در دو سازمان جهانی شانگهای و بریکس از جمله دستاورد‌های دولت است.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دولت کنونی فردا را قربانی امروز نکرده است و باید رسانه‌ها با انصاف بیشتر خدمات دولتمردان را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

آیت‌الله لائینی گفت: اگر آمریکا و همفکرانش می‌گویند سازش کنید تا گندم به شما بدهیم ما یک نان را ۹۰ میلیون نفری خواهیم خورد، ولی زیر بار این ذلت نخواهیم رفت.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار