دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
در اولین جلسه شورای اداری مرکز مازندران عنوان شد
مسئولان شورای اداری مرکز مازندران در گام نخست از سال ۱۴۰۳ با حضور پر رنگ خود نشان دادند؛ عزم خود را جزم کرده‌اند تا پروژه‎های بزرگ و مهمی را آغاز کنند و به سرانجام برسانند.
آوای خزرزهرا شریفی: اولین جلسه شورای اداری شهرستان ساری در سال ۱۴۰۳ صبح امروز با حضور آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران، فرمانده سپاه کربلا، نمایندگان ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، بخشداران، شهرداران، و مدیران ادارات و نهاد‌های مرکز استان برگزار شد.

در این جلسه، نماینده، ولی فقیه در مازندران با تاکید بر تحقق شعار سال متذکر شد: مسئولان با همت و تلاش بیشتر برای حل مشکل و حرکت در مسیر شعار سال گام بردارند.

وی افزود: شرایط امسال باید به‌گونه‌ای باشد که دگرگونی مثبت از وضعیت نامطلوب به سمت مطلوب اتفاق بیفتد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به عملیات غرور آفرین «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: این عملیات مایه سرافرازی حوزه مقاومت و دنیای مستضعفان شده است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با تاکید بر رفع موانع تولید و جدی گرفتن مشارکت مردم، افزود: بدون مشارکت و همراهی مردم حل گره تولید اتفاق نمی‌افتد باید تدابیر مهم برای مشارکت مردم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: هرگاه روستایی به سمت مولدسازی حرکت کند یعنی مشارکت مردم در آن نقش‌آفرین بوده است؛ یکی از نماد‌های مشارکت مردم باید در مولدسازی روستا‌ها مشهود باشد.

آیت‌الله لائینی به برنامه توسعه هفتم اشاره کرد و افزود: در اجرای سیاست‌های کلی این برنامه باید تلاش مضاعف‌تری صورت گیرد.

وی با قدردانی از اقدامات ناجا در حوزه عفاف و حجاب، گفت: از این اقدامات در حوزه عفاف و حجاب حمایت می‌کنیم.

فرماندار ساری در سخنانی با قدردانی از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران با قدرت الهی بر سر مستکبران و نظام‌های استکباری شوریدند و عزت نظام اسلامی را به جهان نشان دادند ما نیز در میدان عمل برای رضایت مردم تلاش خواهیم کرد.

محمدعلی نوبخت از شکل‌گیری ستاد تحقق شعار سال در فرمانداری ساری خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

فرماندار شهرستان ساری، گفت: راهبرد همه مسئولان شهرستانی در سال‌جاری تسریع، تکریم و تسهیل کار مردم با دقت، سرعت و وسعت و استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی برای رسیدن به ساری توسعه یافته است.

وی به نقش اجتماعی مردم در گره‌گشایی اقتصادی اشاره کرد و افزود: از ظرفیت دانشگاهیان، دانش‌بنیان‌ها برای تحقق شعار سال رهبری بهره‌گیری می‌کنیم.

فرماندار ساری با اشاره به شعار «مدنیت اقتصادی» افزود: عبور از اقتصاد رفاقتی و رسیدن به اقتصاد رقابتی با همکاری شورا‌ها و دهیاری‌ها و مشارکت مردم از راهبرد‌های اصلی ما در تحقق شعار سال رهبری است.

نوبخت ادامه داد: همچنین نقش بانوان در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کنار مدنیت اقتصادی به عنوان راهبرد سال جاری محسوب می‌شود.

وی اجرای ۱۸ پروژه اولویت‌دار را از دیگر برنامه‌های مهم در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و افزود: تمام پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

فرماندار مرکز استان به نیروگاه زباله‌سوز به عنوان مهم‌ترین پروژه زیست محیطی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: این پروژه باید در زمان مقرر به پایان برسد البته بسیج سازندگی در زباله‌سوز به تعهد خود عمل کرد.

وی به پارک جنگلی ۱۰۹۰ هکتاری شهید نوبخت در مرکز استان اشاره کرد و فاز نخست این پروژه نیز رو به پایان است و با اتمام این پروژه ۱ هزار و ۲۱۰ هکتار به سرانه فضای سبز افزوده می‌شود و ساری در ردیف ۱۰ شهر فضای سبز قرار می‌گیرد.

نوبخت به فعالیت عمرانی دولت سیزدهم طی دو سال گذشته اشاره کرد و از اجرای ۱۸۰ کیلومتر شن‌ریزی در در روستا‌های ساری خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵۰ کیلومتر مربوط به بخش چهاردانگه بوده است.

وی آسفالت ۴۵ کیلومتر راه‌های روستایی را دیگر خدمات عمرانی دولت برشمرد و افزود: در همین مدت ۱۰۰ روستای این شهرستان با کمک دولت و مشارکت مردم آسفالت شد.

نوبخت به حوزه گردشگری اشاره کرد و از دهیاران و بخشداران خواست تا نسبت به این حوزه همچنین جلوگیری از تصرف اراضی ملی و جنگل‌خواری توجه بیشتری داشته باشند.

فرماندار مرکز استان به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز معلم و روز کارگر اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خواست تا برای اجرای برنامه‌های اردیبهشت مقاومت پای کار باشند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونسیتی قدردانی کرد و گفت: اقدام تنبیهی سپاه، جمهوری اسلامی ایران را به  تاثیرگذارترین کشور در دنیا معرفی کرد.

وی افزود: تلاش داریم کار‌های بزرگی را در مرکز استان آغاز کنیم البته این مهم نیز مشارکت مردم و همت مضاعف مسئولان را می‌طلبد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خدمت به مردم را مهم‌ترین اولویت دانست و گفت: با تعامل و همکاری همه مسئولان و مشارکت مردم می‌توان شهر ساری را در شأن مردم مرکز نشینان توسعه داد.

بابایی کارنامی با قدردانی از مسئولان شهری از سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به‌عنوان نماد دولت سیزدهم یاد کرد که اقدامات خوبی برای استان انجام داده است.

وی افزود: بهره‌مندی از نیرو‌های بومی می‌تواند به نفع استان مازندران باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس همچنین از فرماندار مرکز استان به‌واسطه مدیریت بحران آب قدردانی کرد و خواستار استمرار این مهم در مرکز استان شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار