دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
گزارش اجمالی از مراسم معارفه بیست و پنجمین استاندار در دیار علویان
مراسم معارفه بیست و پنجمین استاندار مازندران همانند استاندار قبلی بدون حاشیه برگزار شد، این نوع رویداد را تقریبا هر از گاهی در استان شاهد هستیم؛ به طوری‌که می‌توانیم بگوییم؛ "ت" مثل تودیع و "م" مثل معارفه را به طور میانگین هر دو و نیم سال یکبار در مازندران داریم.
 
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم معارفه یوسف نوری بیست و پنجمین استاندار مازندران و تکریم از خدمات ۲۹ ماه و ۱۷ روزه سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور احمدی وحیدی وزیر کشور در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.

این نوع مراسم، به طور میانگین هر دو و نیم سال یکبار در مازندران برگزار می‌شود و همین موضوع مورد انتقاد نماینده، ولی فقیه در استان قرار گرفت و آن را به نوعی اختلال در مدیریت کلان و برنامه‌ریزی‌های مازندران عنوان کرد.

"ت" مثل تودیع و "م" مثل معارفه داستان تازه‌ای برای استان ما نیست، در همین یک دهه اخیر، یوسف نوری پنجمین استاندار است و این یک ضعف بزرگ مدیریتی برای یک استانی است که به تعبیر همین آقای نوری – اهل ایلام –  برای خودش یک "استان – کشور" است.

امروز در مراسم تودیع و معارفه دو استاندار، ابتدا قاسم عزیززاده گرجی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با خیرمقدم به حضار و تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: امروز در شرایطی مراسم تکریم آقای حسینی‌پور را برگزار می‌کنیم که کارنامه خدمتی ایشان سرشار از نشاط و تحرک و انگیزه‌بخشی جهت برنامه‌ریزی‌های راهبردی در جهت شکوفایی ظرفیت‌های کم‌نظیر مازندران برای تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور و رشد و تعالی جایگاه حیاتی این استان و نیز ایجاد شرایط برای میدان‌داری و مردم‌مداری به خوبی قابل تشخیص و تحسین است.

او همچنین وحدت، همدلی و امیدآفرینی ایجاد شده در جهت وحدت رویه برای رفع موانع و کاستی‌های استان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم ولایی استان، دورساختن مسائل مناقشه‌برانگیز از استان و رسیدن به فهم مشترک برای شکوفایی استعداد‌های استان مازندران در صنعت، کشاورزی، دامپروری، عمرانی، گردشگری، و مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی را از دیگر زیرساخت‌هایی عنوان کرد که در زمان آقای حسینی‌پور اتفاق افتاده است.
 

حسینی‌پور و حرکت پرشتاب تعاملی در مازندران

عزیززاده گرجی بیان کرد: توجه به واحد‌های تولیدی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح همکاری و ارتباط با کشور‌های همسایه، افزایش صادرات، توجه به بخش خصوصی و ارتقای شاخص‌های اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید، و رفع موانع گردشگری بخشی از تلاش‌ها و دغدغه‌های آقای حسینی‌پور بوده‌است.

او با یادآوری اینکه دکتر حسینی‌پور شبانه‌روزی کار کردند و با حضور میدانی در شرایط سخت خانوادگی سعی داشتند در فضای همدلانه به امور مردم رسیدگی کنند، اظهار امیدواری کرد که این حرکت تعاملی پر شتاب‌تر ادامه یابد.

معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با قدردانی از خدمات شایسته و مجاهدت‌های شبانه‌روزی استاندار سابق مازندران گفت: ظرفیت، توان و تجارب ارزشمند یوسف نوری استاندار مازندران به همراه پرکاری، وقت‌گذاری و اهتمام جدی در امور با توجه به وجود اراده تحولی در فضای استان و فضای نخبگانی و کاربلد در مازندران و مردم غیور این استان می‌تواند در راستای رشد همه‌جانبه باشد.
 

ضرورت آزادراه ساحلی از رامسر تا گلوگاه

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران با انتقاد از عمر کوتاه فعالیت استانداران در این استان، گفت: انتظار داشتیم که سید محمود حسینی‌پور تا پایان دولت سیزدهم در مازندران بماند و بنای تزلزل و کم‌عمری استان را این‌بار شاهد نباشیم، اما طبق روالی که بوده، این بیست و چهارمین استاندار مازندران با میانگین عمر دو سال و یا دو سال و اندی مدیریت است.

ایشان اشاره‌ای به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، گردشگری و صنعت در این استان داشت و زیرساخت‌های فعلی را پاسخگوی توانمندی‌های مازندران ندانست چرا که سالانه بیست میلیون جمعیت را خدمات می‌دهد.

محمدی لائینی ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تجاوز به عرصه‌های ملی، مشکل پسماند و ترافیک را از مشکلات مازندران عنوان کرده و گفته که برای حل معضل ترافیک، بار‌ها به رئیس جمهور گفتم که یک قطار محلی از رامسر تا ساری باید راه‌اندازی شود و این نیاز استان است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران همچنین گفته که این استان نیاز به یک اتوبان یا آزادراه ساحلی در تمام ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که بار ترافیک را کم کند و گردشگری را ارتقا بدهد.
 

لطف مردمی؛ بزرگترین ارزش

سید محمود حسینی‌پور استاندار سابق مازندران، اما با بیان اینکه گفتنی‌ها گفته شده و برای کسب حلالیت صحبت می‌کند، از اعتمادی که رئیس جمهور به او داشته گفته و اینکه هر چه از رییس جمهور خواسته بوده، دستور دادند و پیگیری و بسیاری از گره‌ها هم باز شد.

استاندار سابق مازندران که خودش را مدیون مردم و نظام اسلامی می‌داند، از محبتی که معاون اول رئیس جمهور به او داشت سخن گفت و اظهار داشت که در سنگر جدید خدمت یکی از کار‌های مهمی که در برنامه دارد؛ ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران در کشور است.

او مبارزه با فساد را به این معنا دانست که بستری فراهم بشود تا همه سرمایه‌گذاران بتوانند با امنیت خاطر در کشور سرمایه‌گذاری کنند و قول داد در این سنگر با حمایت همه مسئولان تلاش کند که نماینده‌ای برای مازندران در سطح ملی باشد.

حسینی‌پور، استاندار جدید مازندران را از مدیران ارزشی و جهادی کشور توصیف کرد که در زمان تصدی وزارت آموزش و پرورش، با اینکه مازندران مرکز دیپلماسی آموزشی کشور بشود موافقت کرده است.

استاندار سابق مازندران، لطف مردمی را برای خود بزرگترین ارزش دانست و از همه همکارانش در استانداری و مسئولان و خدمتگزاران و مردم استان حلالیت طلبید و خاطرنشان کرد که حداکثر توانم را برای آن چیزی که شایسته است انجام داده‌ام.
 

افزایش صادرات مازندران با دیپلماسی اقتصادی حسینی‌پور

عبداله مهاجر دارابی عضو اتاق ایران و هیأت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران نیز در سخنانی از خدمات صادقانه حسینی‌پور قدردانی کرده و گفته که ایشان با همه محدودیت‌هایی که بعضاً استانداران با آن مواجهند، اما همه تلاش خود را برای خدمت به توسعه استان به ویژه حل مشکلات بخش خصوصی انجام داده است.

او همچنین اشاره‌ای به پیگیری‌های استاندار سابق برای توسعه صادرات استان داشت و از دیپلماسی اقتصادی که در این زمینه به کار گرفت و سفری که به روسیه داشتند گفت و اینکه اکنون نتایج این اقدامات را می‌بینیم.

مهاجر دارابی اعلام کرده که صادرات پرتقال در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده به ارزش ۲۷۵ هزار دلار بوده و امسال به ۸ هزار ۵۰۰ تن و معادل ۳۷۰ هزار دلار رسیده است.
 

باز هم سد فینسک؟!

علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز نیمچه گلایه‌ای از وزیر کشور داشته و گفته که اطلاعی نداشتیم و پس از انتصاب استاندار جدید به اتفاق نمایندگان نشستی با ایشان داشتیم.

او هم از زمزمه‌های رفتن حسینی‌پور با دلایلی که خودش اعلام کرده بود گفت و اینکه به هر صورت تصمیم دولت برای نمایندگان مهم است.

این عضو خانه ملت اشاره‌ای به حل بخشی از مشکلات استان ازجمله اقتصاد دریامحور، پسماند، بیکاری، توجه به جامعه نخبگانی و اشتغال و تعیین تکلیف کاربری‌های غیرمجاز و ساخت و ساز‌های بدون مجوز گفت که حسینی‌پور به صورت ریشه‌ای به حل آن‌ها پرداخت.  

بابایی‌کارنامی با اشاره به سفر هیات دولت به سمنان و راه‌اندازی دوباره مصوبه‌ای درباره سد فینسک، یادآور شد که به دلیل تنش‌های آبی حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان زیر کشت نرفت و در کنار آن واردات بی‌رویه برنج را هم داریم که مشکل‌آفرین است.

عضو خانه ملت خطاب به وزیر کشور گفت: شنیدیم که دوباره برای سد فینسک مصوبه دادند، این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد با کسری منابع آب در مازندران مواجهیم، کشاورزان ما مشکل دارند، خواهش می‌کنیم که موضوع سد فینسک متوقف بشود و به رئیس جمهور بفرمایید که حفظ منابع آب مازندران خط قرمز ماست.

او همچنین با اشاره به تصویب منطقه آزاد مازندران گفت که نتیجه این مصوبه باید روی سفره مردم بیاید و دولت باید در این زمینه به کمک استان بیاید.

بابایی‌کارنامی مانند همیشه که دستش به وزیر کشور می‌رسد، گفته که مازندران با داشتن جامعه نخبگانی، اما یک وزیر در کابینه آیت‌الله رئیسی ندارد.

او تأکید کرده که انتظار و توقع ما این است که با توجه به مدال‌آوران ورزشی و استعداد‌های ورزشی و همچنین ظرفیت‌های کشاورزی بالا در استان، حداقل یک وزیر ورزش یا جهاد کشاورزی از مازندران بودند.

این عضو خانه ملت از وزیر کشور خواسته تا با توجه به اینکه طبیعت و جمعیت شناور مازندران با سایر استان‌ها متفاوت است و نتایج عملکرد دولت در این استان برای کشور بسیار مهم است، لذا اختیارات استاندار را افزایش بدهد.
 

خدمت مجاهدانه و فداکارانه‌ی حسینی‌پور

احمد وحیدی وزیر کشور نیز به عنوان سخنرانی اصلی این مراسم بیان کرد: حسینی‌پور با سابقه خوب و مشعشع در مدیریت‌های قبل از حضور در استانداری کار‌های مثبتی انجام دادند و با آن پشتوانه قوی برای این استانِ مهم و برجسته با جریان علمی و دانشی و جریان معنوی و دارای ظرفیت‌های انسانی و طبیعی و... انتخاب شده بود.

او انتخاب استاندار را برای مازندران کار دشواری دانست و با اشاره به حضور پر رنگ مدعوین اعم از مسئولان، چهره‌های فرهنگی و اقتصادی استان در مراسم تودیع ایشان، اعلام کرد: این اتفاق نشان داده که انتخاب درستی داشتیم و حسینی‌پور با موفقیت استان خودشان را برای یک مسئولیت مهم ترک می‌کنند.

وزیر کشور گقت: البته نمی‌خواستیم ایشان برود و فداکارانه و ایثارگرانه باوجود بیماری همسرش در استان مازندران ماندند تا به مسائل مردم برسند.

وحیدی ادامه داد: خداوند را شکر می‌کنیم که مدیران ما ایثارگرانه و مجاهدانه از مسائل شخصی خودشان می‌گذرند تا به مسائل انقلاب برسند، این در حالی است که دشمنان خیلی تلاش می‌کنند که مدیران را زیر سوال ببرند و آن‌ها نمی‎توانند رشد و شکوفایی کشور را ببینند، این جلسه نشان داد که برخلاف تبلیغات سوء دشمنان، مدیران ما پاکدست و پای کار داریم.

او ادامه داد: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره گشایی از مشکلات اقدامات زیادی شد و این‌ها باید گفته شد، چون این‌ها تلاش فرد نیست بلکه تلاش دولت انقلابی است.

وزیر کشور گفته که پس از قطعی شدن رفتن آقای حسینی‌پور که خواهش کرده بودیم تا انتخابات مجلس بمانند و ماندند و بنابراین ایشان نه به دلیل نقصی که در کار بوده بلکه به دلیل خواسته شخصی بوده است.
 

وحیدی با اشاره به سمت جدید حسینی‌پور بیان کرد که این مسئولیت سختی‌های خودش را دارد و باید فرد مورد نظر مورد اعتماد باشد، چون با تمام قوا سر و کار دارد و از اینرو به ایشان بابت این مسئولیت مهم تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

او با اشاره به اینکه کشاکشی هم وجود داشت که از ایشان در جا‌های ارزشمند دیگری استفاده کنیم؛ اما به هر حال آقای مخبر اصرار داشتند و نظرشان این بود که از حسینی‌پور در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بهره بگیرند.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخاب استاندار جدید سخت بوده و نهایتاً یوسف نوری پیشنهاد و منصوب شد، اظهار داشت که ایشان تقریبا در همه حوزه‌ها دستی بر آتش داشته و صاحبنظر هستند و در برنامه‌ریزی و طراحی، گردشگری و آموزشی نیز ویژه فعالیت دارند.   

وحیدی این را هم گفته که البته انتخاب یوسف نوری کم چالش نبوده و برخی از دستگاه‌ها دنبال بکارگیری ایشان بوده و گفتیم چاره‌ای نیست، چون مازندران مهم است و به همین دلیل باید فرد شاخصی انتخاب شود.

او با ابراز خرسندی از انتخاب یوسف نوری در مازندران امیدوار است تا برنامه‌هایی، چون اقتصاد دریامحور، بهره‌وری، و جهش تولید در این استان در ادامه فعالیت‌های آقای حسینی‌پور دنبال شود.
 

تقویت و تکمیل اقدامات حسینی‌پور

یوسف نوری استاندار جدید مازندران نیز پس از دریافت حکم خود، با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و افتخارات آن عنوان کرد که آخرین افتخار این نهاد را دیدیم که ضریب امنیت ما را به چه صورتی رقم زد؛ این استان ۱۶۵ هزار رزمند، ۴۰ هزار جانباز و ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید دارد و هیچکس نیز شهدای خان‌طومان را فراموش نمی‌کند.

نوری با اعلام اینکه مجالس قرآنی مازندران رتبه اول را در کشور دارد، گفت: گاهی به این داشته‌های فرهنگی کمتر اشاره می‌شود؛ همین اراده و فرهنگ مردم مازندران ارزش‌هایی را آفرید که امنیت غذایی و استراتژیک را رقم زده است.

وی ادامه داد: در کشتی رتبه‌های خوبی داریم؛ اما وقتی فردی مانند حسن یزدانی می‌گوید من می‌خواهم معلم شوم؛ این نتیجه همان ارزش‌های فرهنگی است که یک ورزشکار طراز ملی و جهانی به دنبال تربیت انسان‌هاست. ظرفیت مازندران بیش از چیزی است که وجود دارد و این استان می‌تواند یک الگو و استان – کشور باشد، لذا دیدگاه خبرگان را هم گرفتیم و آنچه در آمایش سرزمین هم بوده را مورد توجه قرار دادیم تا به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنیم.

نوری تصریح کرد: در کوتاه‌مدت بحث نهضت ملی مسکن، مردمی‌سازی و حجاب، و در میان‌مدت نیز بحث جمعیت و اقتصاد دریامحور را جدی بگیریم و برای این‌ها برنامه عالمانه داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید همگرایی در عمل و نه در لفظ بین همه باشد، افزود: اطمینان داریم که در مازندران یکپارچه از گلوگاه تا رامسر توازن منطقه‌ای ایجاد خواهد شد و وزیر کشور هم کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه زمانی دانش‌آموزان ما روی کاغذ‌های خارجی می‌نوشتند، گفت: اکنون در استان مازندران صنعت چوب و کاغذ داریم و مایه افتخار است.

نوری از زحمات شایسته سید محمود حسینی‌پور استاندار سابق مازندران قدردانی و اظهار داشت: آندسته از خدماتی که انجام شدند تقویت خواهند شد و آندسته از برنامه‌هایی که انجام نشدند تکمیل شوند و ایده‌هایی را که داشتید به انجام برسانیم.

در پایان این مراسم استاندار سابق مازندران با همکاران، مسئولان و فعالان اقتصادی این استان خداحافظی کرد و از همه آن‌ها حلالیت طلبید.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار