دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
در نشست تبیینی طرح ملی طوبی عنوان شد
نگاه فرهنگ و ارشاد به مسئله حجاب، رفع تکلیفی نیست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نگاه مجموعه تابعه و این استان به مسئله عفاف و حجاب را رفع تکلیفی ندانست و اعلام کرد: همه ۲۷ دستگاه در طرح ملی «طوبی» باید پای کار بیایند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: طرح طوبی یک طرح ملی و مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش و توانمندسازی بانوان جهت تبلیغ و ترویج عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه است که به همه استان‌ها ابلاغ شده است. امروز چهارشنبه جلسه‌ای در همین زمینه در ساری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز برگزار شد.

گرچه چنین طرحی باید از سال‌ها پیش و برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم آغاز می‌شد، اما به هر حال اگر آنطور که در برنامه آمده؛ به‌طور مستمر، و با علم و هنر همراه شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم معتقد است که این اقدامات نباید مقطعی باشد، چون دشمن ثانیه به ثانیه، لحظه به لحظه و روز به روز کار می‌کند و آن را از پاشنه آشیل‌ها می‌داند به‌طوری‌که مصمم است با برداشتن مسئله حجاب، یکی از ستون‌های جمهوری اسلامی فرو خواهد پاشید.

احسان آهنگر با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی کشور باید پای کار باشند و به حوزه‌های ایجابی فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند، یادآور شد که ۲۷ دستگاه در این زمینه تکلیف دارند، برای آن‌ها باید اعتبار لحاظ شود و کاری که صورت می‌گیرد باید مستمر باشد، و اینکه؛ گزارش سطحی کاری از پیش نمی‌برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران اعلام کرد که نگاه ما به این مسئله اصلاً رفع تکلیفی نیست و از همان ابتدا مطالبه‌ی ما از همکارانمان این بوده که ببینیم نسبت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقوله حجاب و عفاف چیست و نقش ما در این مسئله مهم کجاست.

او با بیان اینکه آموزش تنها بخشی از برنامه‌های طرح ملی طوبی است، مهمترین مسئله را به‌کارگیری صحیح آموزش‌ها در زمان و مکان، و با کیفیت مناسب عنوان و خاطرنشان کرد که گاهی با اجرای غیرهوشمندانه و غیرعالمانه به نتیجه عکس می‌رسیم و همه زحمات از بین می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه تربیت مربی در طرح طوبی باید طوری باشد که مسلح به منطق و فلسفه حجاب و عفاف شده و بتوانند آن را تبیین کنند، گره اصلی در ضعف برنامه‌های اجرایی را عدم آگاهی از حسنات و آثار این فریضه عنوان داشت که نباید از آن غافل شد.

شرکت ۱۱۴۰ نفر در طرح طوبی مازندران (۴ شهر)

در این جلسه خانم سلیمانی از مدرسه تخصصی علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) ساری، با اشاره به انواع اقدامات فرهنگی به بیان نقاط ضعف و قوت آن‌ها پرداخت و بهترین گزینه برای موفقیت در اهداف طرح طوبی را اقدام مستمر عنوان کرد.

اقدام برکه‌ای یا جزیره‌ای، مردابی یا کم‌عمق و کم‌محتوا، گردابی یا تحصن‌ها، سیلابی یا توهم‌ساز، سدّی یا مقطعی و رودخانه‌ای یا جریانی؛ عناوین اقداماتی بود که خانم سلیمانی برای تأثیرگذاری در فرهنگ عفاف و حجاب نام برد و در نهایت کار رودخانه‌ای که همراه با استمرار، جریان‌سازی و شبکه‌سازی است را تأثیرگذارترین گزینه دانست.

این مربی فرهنگی و تربیتی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سه سطح، عنوان داشت که ۶ کارگاه آموزشی، استمرار آموزش‌ها، ارائه درسنامه، نمایشگاه جواهرانه، معرفی ۲۱ اصل در آموزش‌ها برای فراگیری مربیان جهت رساندن آن‌ها به سطح تخصصی و ورود به میدان تبلیغی و آگاهی‌بخشی در طرح طوبی، برگزار می‌شود.

او ادامه داد بیشترین آموزش‌ها در سطح مدارس است و در امتداد آن نیز دانشگاه، پایگاه بسیج و مساجد قرار دارند که با تربیت مربی گسترش می‌یابد.

سلیمانی اعلام کرد که تاکنون کلاس‌های آموزشی برای تربیت مربی در شهر‌های آمل، بابل، ساری و فریدونکنار انجام شده است که در مجموع از ۱ هزار و ۱۴۰ شرکت‌کننده، ۳۰۷ نفر به دوره تخصصی رسیدند.

به گزارش خبرنگار ما مسائلی، چون متغییر‌های مداخله‌گر، ارتباط‌گیری و مخاطب‌شناسی، جریان‌سازی فرهنگی، شناسایی افراد توانمند و به کارگیری آنها، استفاده از مربیان طرح امین، و اجرای صحیح اقدامات برابر با برنامه‌های طرح طوبی، ازجمله مواردی بود که در این نشست صمیمی، عنوان شد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار