دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
در نشست استاندار با دانش‌بنیان‌های مازندران اعلام شد
فعالیت ۱۱۴ شرکت دانش‌بنیان و صندوق خالی فناوری در مازندران
پارک علم و فناوری مازندران سطح دو کشوری را دارد و هم‌اکنون اعتبار آن ۳۲ میلیارد تومان است و در مقایسه با استانی مانند یزد تقریبا خالی از اعتبار است، این در حالی است که ۱۱۴ شرکت دانش‌بنیان با ۹۵۶ محصول در مازندران فعالیت دارند.
آوای خزر آزاده بابانژاد: نخستین نشست استاندار مازندران امروز ششم اردیبهشت‌ماه با جامعه نخبگانی، فناور و دانش‌بنیان استان در سالن شهید رجایی استانداری با استقبال خوب مدعوین برگزار شد.

البته فرصت صحبت تنها به دو مدیر شرکت داده شد و با اعتراض یکی از حضار مواجه شد و از استاندار خواست که زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص بدهد و پای درد دل‌های جامعه نخبگانی بنشیند.

یوسف نوری استاندار با توجه به ترافیک برنامه‌های کاری خود در این روزها، هم قول داد که در فرصت دیگری وقت بیشتری برای آن‌ها بگذارد؛ و حتما این دیدار انجام خواهد شد.

مهمترین درخواست‌های جامعه فناور، دانش‌بنیانی و نخبگانی مازندران از استاندار جدید؛ در زمینه استاندارسازی محصولات، عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رسیدن فعالیت صندوق علمی – پژوهشی به جایگاه واقعی، تحریم‌های داخلی، و برگزاری نشست‌های مستمر بوده است.

نوری با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی مازندران به طوری‌که در المپیاد‌های علمی رتبه اول را دارد، از سال‌های نچندان دوری گفت که ۲٠ مدال رنگارنگ از این استان داشتیم و بسیار ارزشمند است.

وی بر استمرار جلسات و موضوعی بودن آن، تاکید و اظهار داشت: ایرادی که ما داریم؛ اسیر دوران مدیریت کلاسیکا شدیم و این مدیریت به سمت مدیریت علمی و پیشرفته باید سوق پیدا کند.

استاندار مازندران اظهار داشت: دانش‌بنیان‌ها پیشران اقتصاد ما در همه زمینه‌ها هستند و مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت هستند لذا حمایت، و هدایت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در برنامه مدیران ما باشد.

نوری ادامه داد: معیار ارزیابی مدیران کل استان در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است و این همکاری باید به صورت عملی و با بازخورد بالایی صورت بگیرد.

وی همچنین گسترش در بخش دانش‌بنیانی را با پیوست کیفیت مهم دانسته و گفته که سرعت نباید ما را از کیفیت و هدف اصلی دور کند، پیش‌فرض‌های ایجاد مراکز و شرکت‌ها رعایت، و تعادلی بین آن‌ها ایجاد شود.

استاندار مازندران معتقد است که توسعه مازندران باید با عینک و نگاه نخبگان صورت بگیرد و به همین دلیل بکارگیری آن‌ها بر اساس دستورالعمل‌های موجود در دستگاه‌ها باشد.

تولید ۹۵۶ محصول دانش‌بنیان در مازندران

در این جلسه، دکتر کریم سلیمانی مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه پارک علم و فناوری مازندران عمر چندانی ندارد و حدود یک دهه از فعالیت آن می‌گذرد، اما دستاوردهیا آن را حائز اهمیت عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۱۴۴ شرکت دانش‌بنیان و ۳۲۹ هسته فناور در مازندران داریم و ۹۵۶ نوع محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید می‌شود که اگر حمایت شوند؛ به یک هزار و پانصد محصول خواهد رسید.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز رشد در استان داریم، گفت: برای کوتاه‌مدت برنامه داریم که بتوانیم این تعداد را تا دو برابر افزایش بدهیم به این دلیل که مازندران برای ما یک کلانشهر به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اعتبار صندوق فناوری مازندران که در حال حاضر ۳۲ میلیارد تومان است، این میزان را با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در استان یزد مقایسه کرد و از استاندار مازندران خواست که پیگیری کنند تا مازندران هم به این میزان اعتبار دست یابد.

به گزارش خبرنگار ما، پارک علم و فناوری مازندران در سطح یا درجه دو قرار دارد و با اعتبار صندوق و کمک به دانش‎بنیان‌ها که با افزایش محصولات فناورانه همراه خواهد بود، این استان می‌تواند به درجه یک علم و فناوری کشور هم‌پایه استان‌های اصفهان و شیراز بشود.
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار