دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
پس از سه دهه کشمکش،
سازمان محیط زیست با «آبندانک» خداحافظی کرد!
پس از گذشت ۳۰ سال با نگاه مردمی دولت سیزدهم، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست در البرز مرکزی خارج شد و این، آغاز دوره جدیدی از صنعت در این شهر ساحلی است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی آموزش و آمایش عالی دانشگاهیان استان مازندران در سالن شهید رجایی استانداری بودیم که در نیمه جلسه تلفن آقای استاندار زنگ خورد و او گفت: رئیس محیط زیست است و بعد از سلام و احوالپرسی از اتاق بیرون رفت و در خلوت با رئیس محیط زیست که حتما منظورش سلاجقه در تهران بوده، صحبت کرد.

پس از دقایقی با خرسندی وارد سالن جلسات شد، سر جایش نشست و بحث را ادامه داد. امروز هجدهم اردیبهشت ماه و دقایقی پیش خبری را مرتضی نوربخش مدیر روابط عمومی استانداری مازندران ارسال کرد و در ابتدای آن خبری خوش داشت برای مردم استان!

خبر را خواندم و برای من که خوشایند نبود. اینکه بخش‌هایی از البرز مرکزی را از محیط زیست و منطقه حفاظتی جدا کرده‌اند و داده‌اند به صنعت شهرستان نوشهر، ظاهرش خوب است و باطنش پر از ابهام. به هر حال موضوعی در اینجا حائز اهمیت است؛ «پیوست زیست‌محیطی» که باید مورد توجه باشد.

بگذریم؛ بر اساس گزارشی که ارسال شده است، این تصمیم در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست گرفته شده و پس از گذشت ۳۰ سال در واقع مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شده است.

گفته شده که در تقویم مردم نوشهر روزی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی خواهد بود چرا که بعد از سه دهه سرگردانی، سرانجام با تلاش و پیگیری دولتمردان به ویژه پیگیری جدی سید محمود حسینی پور استاندار وقت و  تلاش یوسف نوری استاندار مازندران، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج و مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

همچنین استناد شده که شهرک صنعتی آبندانک در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۵ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مبنی بر تاسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه ۱۴۰۰؛ مقرر شد مجوز و پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود ۳۰ سال صادر شود.

به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد.

گفته شده که با پیگیری‌های مکرر سید محمود حسینی پور  استاندار وقت مقرر شد؛ به منظور رفع محدودیت ایجاد شده برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک در خصوص مجوز صدور پروانه بهره‌برداری، سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد.

این گزارش ادامه می‌دهد: در نهایت  پس از عزیمت سید محمود حسینی پور به تهران و با پیگیری جدی یوسف نوری استاندار مازندران موضوع در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست  مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده خارج و مجوز بهره‌برداری واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

تجربه خبری به من می‌گوید؛ جمله "محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد" در قاموس مسئولان موافق با طرح یعنی اینکه هر طوری شده باید این کار صورت بگیرد و فقط کلمه «باید» در آن مستتر است. قطعا آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد و برای این تصمیم، تاریخ خواهند نوشت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: