دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب درمورد نمایشگاه امسال با سال گذشته و شعار و تمهیداتی که برای آن درنظر گرفته شده است، توضیحاتی داد.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم»

به گزارش آوای خزر به نقل از مخاطب۲۴، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درمورد نمایشگاه و شعار امسال آن بیان کرد: شعار نمایشگاه کتاب امسال «بخوانیم و بسازیم» است که معنایش این است خواندن مقدمه‌ی ساختن است. زیرا مسیر هر ساختنی از خواندن می‌گذرد و در معارف دینی، ایمان و عمل صالح داریم و ایمان مقدمه عمل صالح است. چون هیچ عملی بدون ایمان فایده ندارد و در این میان، ایمان بدون عمل هم سودمند نیست. در نتیجه، ساختن باید مبتنی بر خواندن باشد و با توجه به این‌که دوست داریم کشورمان ساخته شود باید از مسیر بیشتر خواندن عبور کرد و به همین دلیل، این شعار انتخاب شد که نگاه آن به آینده و پیشرفت است.

احمدوند گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح امروز در محل مصلی آغاز به کار می‌کند و ناشران عزیز مشتاقانه منتظر حضور مردم گرامی هستند.

محل نمایشگاه در وسعتی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع است و حدود یکهزار و ۶۰۰ ناشر میزبان مردم عزیز خواهند بود و نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب دایر است و روز‌های پنج شنبه و جمعه این هفته و هفته آینده به ساعت اصلی نمایشگاه کتاب تهران اضافه خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۱۰ شب از این نمایشگاه بازدید کنند و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا پایان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت دایر است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته و ادوار قبلی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌ها، حضور مشتاقانه و پُر انگیزه ناشران به صورت گسترده در این نمایشگاه است؛ به طوری‌که در چند بخش، ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، کمک آموزشی و ناشران خارجی و بین الملل استقبال ویژه‌ای از نمایشگاه داشته‌اند و تقریباً همه ظرفیت نشر کشور در نمایشگاه امسال حضور دارند و تنوع موضوعی و سلایق و حوزه‌هایی که ناشران به آن‌ها می‌پردازند در این نمایشگاه کم‌نظیر است.

او گفت: همزمانی نمایشگاه حضوری و مجازی از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال است. یعنی مردم ایران به جز مردم تهران می‌توانند در نمایشگاه مجازی حضور داشته باشند و بخش مجازی از شب گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و الان، مردم می‌توانند به نمایشگاه مجازی مراجعه کنند و کتاب‌های خود را سفارش دهند و آن‌ها را دریافت کنند.

احمدوند ادامه داد: ویژگی دیگر نمایشگاه کتاب امسال، برنامه‌های فرهنگی است که در این دوره تدارک دیده شده است و تلاش همکاران ما بر این بوده است تا نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی فرهنگی باشد؛ بنابراین برنامه‌های مختلف فرهنگی را داریم؛ هم برنامه‌هایی که به همت خود ناشران اجرا می‌شوند مثل رونمایی‌ها، گرامیداشت نویسندگان و اهل قلم و جلسه‌های نقد و بررسی کتاب‌ها و هم برنامه‌هایی که توسط نمایشگاه برگزار می‌شوند. مثل بزرگداشت چهره‌های فرهنگی کشور، برنامه‌های کتابخوانی و همین طور، برنامه‌های فرهنگی دیگری که همزمان با دهه کرامت، ویژه دختران گرامی برگزار خواهد شد و در روز پنج شنبه، اجتماع بزرگ دختران و آئین نقاره‌زنی و بخش چایخانه آستان مقدس امام رضا علیه السلام را در نمایشگاه داریم که این برنامه‌ها فضای مناسبی را برای حضور خانواده‌ها فراهم می‌کنند.

احمدوند درمورد بُعد بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران افزود: آثار حدود ۱۰۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود و تخفیفات خوبی برای این آثار درنظر گرفته شده است که ۳۰ درصد تخفیف را نمایشگاه و ۱۵ درصد تخفیف هم، توسط ناشران و توزیع‌کنندگان اختصاص داده‌اند و با نرخ‌گذاری ارز دولتی، آثار نسبتاً به قیمت مناسبی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. این ویژگی‌ها مربوط به آثاری است که از سال ۲۰۲۰ به بعد منتشر شده‌اند و پیش بینی می‌کنیم حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود و غرفه‌ها در اختیار ناشران قرار گرفته و بار آن‌ها آمده و ترخیص شده است و از امروز صبح هم، بخش بین‌الملل فعال و میزبان مردم عزیز است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال، پذیرای مهمانانی از سرزمین یمن هستیم و با توجه به قرابت‌های دیرینه تمدنی و فرهنگی بین ایران و یمن که حتی به پیش از اسلام برمی‌گردد امیدواریم باعث حضور همدلانه‌ای برای شناخت بیشتر دو ملت از هم باشد و چهره‌های فرهنگی از یمن در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارند و از آثاری که ناشران و نویسندگان ایرانی درمورد یمن و موضوعات آن‌جا به رشته تحریر درآورده‌اند رونمایی و معرفی خواهد شد و غرفه آرایی زیبایی توسط یمنی‌ها صورت گرفته است.

احمدوند درمورد برنامه‌هایی که در راستای شعار امسال هستند، تصریح کرد: بخش‌های مختلفی در برگزاری نمایشگاه به ما کمک می‌کنند. هم رسانه ملی که شایسته تقدیر و قدردانی است و هم مجموعه‌های شهری و شهرداری که کمک کرده و تبلیغات این نمایشگاه را در سراسر تهران و دیگر شهر‌های کشور انجام می‌دهند و تلاش می‌شود در دیگر رسانه‌ها و تبلیغات محیطی هم، شعار را برای مردم عزیز به نمایش بگذاریم.

او یادآور شد: نمایشگاه کتاب، ترویج جدی و بزرگی است برای این که توجه مردم به کتاب جلب شود و در این ۱۰ روز هم، فضای کشور کتابی می‌شود و فرصت مناسبی است که درمورد کتاب صحبت شود و در محیط داخلی مصلی و نمایشگاه کتاب برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است و سرا‌هایی برای معرفی کتاب‌ها و جمع‌خوانی وجود دارد از جمله بخش کوشک کتاب که در محیط شبستان است و سرای بین‌الملل و سرای کتاب‌های آموزشی و دانشگاهی وجود دارند و در طول روز، حداقل ۶-۵ برنامه برای معرفی‌ها وجود دارند که بیش از ۴۰۰ برنامه معرفی کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه تدارک دیده شده و بخش ویژه‌ای هم برای کودک و نوجوان است که به آن‌ها کمک کنیم تا آشنایی بیشتری با کتاب پیدا کنند و برنامه‌های این حوزه متعدد و متنوع هستند و فضای شاد و بانشاطی برای کودکان و خانواده‌ها فراهم است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: