دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
عضو هئیت رئیسه مجلس گفت که برخی از نمایندگان از مجموع ۱۵۴۱ روز کاری در مجموع کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته اند!

افشاگری درباره غیبت‌های عجیب برخی نمایندگان مجلس

به گزارش آوای خزر، علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در خصوص عملکرد مجلس یازدهم و نمایندگان صحبت کرده است. بخشی از این گفت و گو به شرح زیر است:

*آیین‌نامه فعلی مجلس یک آیین‌نامه وصله پینه‌ای است هر کسی رسیده یک بخشی را به آن اضافه کرده و در صحن مجلس به تصویب رسیده؛ واقعیت این است که آیین نامه داخلی مجلس به گونه ای است که نمی توان یک فهم و برداشت یکپارچه ای از آن داشت و بخش‌هایی از آن با هم در تناقض است. گاهی از اوقات استفاده‌ای که از آیین‌نامه می شود این است که به آن برای امور متضاد استناد می کنند.

*در ادامه کار مشکل بعدی در حوزه اجرای آیین نامه است. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هر نماینده در طول سال یک ماه مرخصی دارد علاوه بر این سی روز اگر نماینده ای به طور متوالی در صحن و کمیسیون بیش از ۱۰۰ ساعت غیبت داشته باشد به طور خودکار و بدون طی تشریفات مستعفی شناخته می‌شود.

*مجلس در طول هر دوره ۱۴۶۱ روز کاری دارد بعضی از نمایندگان از این ۱۴۶۱ روز در مجموع کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند.

*شما می‌بینید که وزیر صمت استیضاح می‌شود و بعد استیضاح رای نمی‌آورد و دوباره دلایلی مطرح می‌شود و با فشار برخی نمایندگان در نوبت اول دستور کار مجلس هم قرار می‌گیرد. البته به دلیل مسائل روانی بعد از استیضاح وزیر صمت قیمت ماشین قدری افت کرد اما بحث اصلی این است که آیا چرخ تولید دچار تحول شد یا خیر؟

*وزیر صمتی که دو سه ماه قبلش استیضاح شد چگونه است که دوباره در نوبت اول استیضاح قرار گرفت؟ این سوال در ذهن برخی از نمایندگان است و الان هم از ما این سوال را می‌پرسند که چه اتفاقی افتاد که استیضاح وزیر صمت یک دفعه در نوبت اول قرار گرفت.

*من معتقدم که در ابتدای کار مجلس دوازدهم باید آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شود و سیستم ریاستی مجلس به سیستم شورایی تغییر کند و همه نمایندگان در امورات مجلس نقش‌آفرین باشند چرا که مجلس، مجلس شورای اسلامی است و اگر آیین‌نامه در این حوزه اصلاح نشود ما شاهد ادامه مشکلات موجود خواهیم بود و در روی همین پاشنه خواهد چرخید.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: