دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
فرمانده انتظامی مازندران:
فرمانده انتظامي استان اولويت پليس در طرح سالم سازي دريا را برقراري نظم و امنيت و مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي واخلاقي برشمرد.
به گزارش آوای خزر، سردار"سيد محمود ميرفيضي" گفت: اعتماد مردم به پليس سرمايه اجتماعي است و بايد در ارتقاي آن کوشا باشيم.

وي با تاکيد بر افزايش طرح هاي سالم سازي دريا متناسب با حضور مسافران و گردشگران، گفت: توسعه اين طرح ها نقش موثري در کاهش حضور مردم در مناطق ممنوعه شنا دارد.

فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به شناسايي 169 نقطه محل ممنوعه شنا و 320 نقطه حادثه خيز و آسيب پذير در سواحل دريا، بر کنترل اين مناطق و پيشگيري از حوادث احتمالي تاکيد کرد و افزود: اولويت پليس در طرح هاي سالم سازي دريا برقراري نظم و امنيت و مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي است.

سردار ميرفيضي با بيان اينکه پليس نظام مقدس جمهوري اسلامي يک پليس ديني است و بايد احکام دين را در جامعه اجرايي کند، افزود:موضوع امنيت اخلاقي، وظيفه شرعي و قانوني است و پليس با هرگونه ناهنجاري ها برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وي به همزماني شروع فعاليت طرح هاي دريا با ماه مبارک رمضان در سال جاري اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطيلات عيد سعيد فطر در روزهاي پاياني هفته آينده و حضور مسافران از اقصي نقاط کشور در اين استان، بايد نسبت به اتخاذ تمهيدات لازم و هماهنگي با دستگاه هاي متولي امر براي برقراري نظم و امنيت پايدار در اين مناطق اقدام کرد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به برخي مشکلات موجود در طرح هاي دريا بر مسئول سازي ساير دستگاه ها براي رفع اين مشکلات تاکيد کرد.

سردار ميرفيضي در پايان با تاکيد بر اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در طرح هاي دريا بر تهيه بسته هاي اجتماعي و توزيع آن بين مسافران و گردشگران با تعامل و همکاري دستگاه هاي فرهنگي استان از جمله سازمان تبليغات اسلامي، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان گردشگري تاکيد کرد.#
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار