دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
احمدی لاشکی در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه عربستان:
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، گفت: عربستان مهم ترین متضرر و زیان دیده جنگ عراق و سوریه است و مسئول این مسئله را تنها جمهوری اسلامی می داند، از این رو از هر ابزاری برای مقابله با کشورمان استفاده می کند.
  1. به گزارش آوای خزر،

قاسم احمدی لاشکی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه عربستان، گفت:  به طور حتم مقامات سعودی باید اتهام زنی به جمهوری اسلامی، به دنبال تبرئه خود در مسائل منطقه ای هستند،  زیرا در شرایط کنونی این کشورها مهم ترین متهمان حمایت از تروریسم و حمله به مردم یمن محسوب می شوند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سیاست و استراتژی جمهوری اسلامی یک موضوع مشخص و شفاف بوده و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و قوانین بالادستی تعیین می شود.

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی عربستان با استفاده از هر ترفندی به دنبال ضربه زدن به ایران است، زیرا اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی مانع از رسیدن آل سعود به اهدافش در سطح منطقه است.

احمدی لاشکی با اشاره به اظهارات الجبیر درباره نقش حمایتی ایران از حزب الله لبنان و تأثیر این مسئله در بن بست سیاسی در این کشور، تصریح کرد: حزب الله امروز به عنوان یکی از محورهای مهم مقاومت، تمام دسایس کشورهای استکباری را بر هم زده است و این طبیعی است که عربستان به عنوان همپیمان رژیم صهیونیستی، تمام تلاش خود را برای تضعیف حزب الله در لبنان صورت دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به طور حتم عربستان مهم ترین متضرر و زیان دیده جنگ عراق و سوریه است و مسئول این مسئله را تنها جمهوری اسلامی می داند، از این رو از هر ابزاری برای مقابله با کشورمان استفاده می کند.

وی با اعلام اینکه ترفندهای تبلیغاتی مقامات سعودی هیچ تأثیری در رویکرد و سیاست جمهوری اسلامی ندارد، افزود: عربستان، ایران را به حمایت از جنگ طایفه ای متهم می کند، این در حالی است که در شرایط کنونی رژیم آل سعود تنها راه حل برای جلوگیری از نابودی خود را ایجاد و تشدید جنگ های مذهبی و طایفه ای می داند و این مووضع را در کشورهای منطقه اجرایی کرده است.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد: همه جهان می داند که ایران از تروریسم حمایت می کند و شبه نظامیان طایفه گرا برای برهم زدن امنیت و ثبات کشورهای عربی تشکیل داده است.همه جهان می داند ایران برای قاچاق مواد منفجره به کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و قاچاق سلاح به یمن تلاش می کند. همه جهان از مداخله های ایران در عراق و سوریه آگاهی دارد.

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار