دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
رئیس ستاد انتخابات کشور
معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت : استقبال زیاد نامزدها برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان از علاقه و امید مردم به نظام است.
محمد حسین مقیمی در حاشیه جلسه شورای اداری بابل در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: مردم به نظام خود عشق می ورزند و استقبال زیاد نامزدها نشان داد که مردم علاقه دارند در فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند و ما این را به فال نیک می گیریم.
وی اظهارداشت: مردم ایران ثابت کردند که ملتی مسئولیت پذیر هستند و دوست دارند برای کشورشان وقت بگذارند و بنا برشرایط زمانی حضوری گسترده و هوشمندانه خواهند داشت.
وی افزود: بعد از اتمام روند ثبت نام بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی آغاز شده است و بدون هیچ خللی روند انتخابات طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت کشور انجام خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نامزدهایی که در دور گذشته رد صلاحیت شده اند آیا امید به تائید آنان در این دوره از انتخابات وجود دارد ؟ اظهارداشت: بررسی ها براساس نظر چهار مرجع اعم از ثبت احوال، نیروی انتظامی ، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات می باشد که در اختیار وزارت کشور قرار می دهند اما تصمیم نهایی از جمله تائید یا رد صلاحیت براساس قانون برعهده شورای نگهبان است.
مقیمی گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیداها ممنوع می باشد و در فضای عادی و مجازی نمی توانند تبلیغات زودهنگام داشته باشند.
وی اظهارداشت: تمامی ارکان نظام اسلامی ما با آراء مردم شکل می گیرد و این امر باعث شد که مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: کشور ما باید در سطح منطقه و بین الملل بعنوان یک الگو مطرح باشد و همه باید تلاش کنیم حول محور رهبری با کار و تلاش بیشتر و شرکت پرشورتر در انتخابات زمینه این امر را فراهم کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: