دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
در گفتگو با فرماندار سیمرغ عنوان شد
فرماندار سیمرغ با بیان اینکه از ظرفیت همه ادارات، نهادها و سازمانها برای موفقیت در سرشماری نفوس و مسکن به روش اینترنتی بکار گرفتیم ، گفت: تاکنون حدود 55.5 درصد خانوارهای سیمرغ در سامانه آمار ثبت نام شدند.
فرج الله یداله پور در گفتگو با آوای خزر درباره علت موفقیت این شهرستان در تحقق درصد پیش‎بینی شده برای سرشماری نفوس و مسکن اینترنتی در این شهرستان اظهار داشت: ابتدا نشستی را با مدیران مدارس در سه مقطع داشتیم و مقرر شد 3 نفر از مدیرانی که بیشترین آمار را بلحاظ ثبت نام داشته باشند در جلسه شورای اداری به عنوان مدیر برتر معرفی و جوایزی به آنها اهدا شود و این طرح به خوبی جواب داد.
وی افزود: نشستی را نیز با دهیاران و شوراهای روستا داشتیم و در آنجا نیز مقرر شد که 3 نفر از دهیارانی که بیشترین آمار ثبت نام را داشته باشند، در جلسه شورای اداری بعنوان دهیاران برتر معرفی و جوایزی به آنها اهدا شود.
فرماندار سیمرغ گفت: نشست‌هایی را نیز با دستگاههای اجرایی و سازمانها و نهادهای شهرستان داشتیم، شهرداری کیاکلا نیز سامانه‌ای برای ثبت نام رایگان در حوزه شهری راه‌اندازی کرد، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت را نیز وارد کردیم.
یدالله پور اظهار داشت: نشستی با کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان  برگزار کردیم و از آنها خواستیم با همت مضاعف به برگزاری سرشماری کمک کنند، اما باز هم باید تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در شب های محرم اکیپی از همکاران اجرایی با مراجعه به مساجد روستاها، افراد را به شرکت در سرشماری اینترنتی تشویق می کنند.
فرماندار سیمرغ در پایان گفت: تاکنون حدود 3 هزار خانوار با بیش از 8 هزار نفر در سرشماری اینترنتی شرکت داشتند که حدود 50.5 درصد از خانوارهای سیمرغ در این سرشماری شرکت کردند.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: