دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
سخنگوی دولت در مازندران اعلام کرد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران گفت: استان مازندران تا ساعت 19:16 دقیقه امروز، نسبت به هفته گذشته در تعداد ثبت‎نام شدگان سامانه سرشماری 95، از رشد 5 پله‎ای برخوردار است.

رشد 5 پله‎ای مازندران در میزان سرشماری اینترنتی/ ثبت‎نام 381 هزار خانوار مازندرانی در سامانه سرشماری
احمد مظفری در گفتگو با آوای خزر در ساری اظهار داشت: تعداد خانوارهای مازندرانی در سامانه سرشماری یک میلیون و 107 هزار و 339 نفر و تعداد جمعیت نیز 3 میلیون و 212 هزار و 254 نفر برآورد شده است.
وی افزود: تاکنون، 381 هزار و 85 خانوار مازندرانی در سامانه اینترنتی به تعداد یک میلیون و 173 هزار و 661 نفر ثبت‎نام شدند که از این تعداد، 585 هزار و 21 نفر مرد و 588 هزار و 450 نفر نیز زن هستند.
سخنگوی دولت در مازندران گفت: با برگزاری جلسات و هماهنگی‎های خوب بین‎بخشی و همکاری و همت دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان برای تشویق مردم به سرشماری اینترنتی و حتی فعالیت آنها در تعطیلات پایان هفته گذشته، در حالیکه مازندران بلحاظ تعداد افراد سرشماری در هفته قبل رتبه 9 جدول را در بین 31 استان کشور داشت، اما اکنون در رتبه چهارم قرار دارد.

مظفری ادامه داد: از آنجا که مازندران دارای ضریب اینترنتی بالا در کشور پس از تهران است، لذا مسئولان انتظار دارند که 40 درصد مردم این استان در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند که تاکنون، نسبت خانوارهای شمارش‎شده به برآورد خانوار، 34.41 درصد و نسبت جمعیت اینترنتی به برآورد جمعیت نیز 36.54 درصد است.
 
وی در پایان گفت: تا ساعت 19:16 دقیقه امروز، مازندران پس از استان‎های سمنان، بوشهر و هرمزگان در جدول گزارش اقلام سرشماری سامانه اینترنتی قرار گرفته و استان‎های خراسان جنوبی، یزد، گلستان، لرستان، فارس و کردستان پس از مازندران قرار دارند.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: