تفاوتی در هدایت تحصیلی دانش آموزان دارا و ندار وجود ندارد / مشکلات هدایت تحصیلی در حال رسیدگی است

تفاوتی در هدایت تحصیلی دانش آموزان  دارا و ندار وجود ندارد / مشکلات هدایت تحصیلی در حال رسیدگی است/

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در سالجاری ۳۹ هزار و ۹۴۱ دانش‌آموز در شاخه‌های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی و معارف و دو شاخه فنی و حرفه ای با ۳۴ رشته و شاخه کار و دانش با ۸۴ رشته در مازندران، با توجه به مشاغل روز هدایت می‌شوند.
وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس سه عامل مشاوره ای، نمره تحصیلی و منطقه به شاخه مورد نظر هدایت می شوند و هیچ دخل و تصرفی در انتخاب رشته خاصی از سوی آموزش و پرورش صورت نمی گیرد و این وضعیت فرقی برای دانش‌آموزان بلحاظ وضعیت مالی خانواده ها ندارد و دانش آموز براساس سه عنصر فوق برای انتخاب رشته هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر دانش‌آموزی در هیچ شاخه ای نمره نیاورده باشد، باید در امتحان تعیین رشته شرکت کند و پس از آن بسته به نمره خرداد دانش آموز در پایه هفتم تا نهم، هدایت تحصیلی شود.
نظری بیان کرد: دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نیز براساس آزمونی که برای آنها برگزار می شود و براساس ضوابطی که برای سایر دانش آموزان است، هدایت می شوند؛ اگر در آزمون شرکت کرده باشند و نمره خوبی به دست بیاورند ولی در هدایت تحصیلی، در رشته دلخواه، نمره نیاورده باشند به رشته دیگری که مجاز هستند، هدایت می‌شوند و این شرایط برای مدارس شاهد نیز براساس امتیازات خاص منوط به رعایت مواردی است که در  فرم هدایت تحصیلی آمده است.
معاون آموزش ر متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت:هدایت تحصیلی برای همه دانش‌آموزان پایه نهم یکسان
بوده و هر دانش‌آموزی براساس استعداد، علاقه، توانایی، نیاز جامعه و
امکانات جامعه هدایت تحصیلی می‌شود.

تفاوتی در هدایت تحصیلی دانش آموزان  دارا و ندار وجود ندارد / مشکلات هدایت تحصیلی در حال رسیدگی است/

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در سالجاری ۳۹ هزار و ۹۴۱ دانش‌آموز در شاخه‌های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی و معارف و دو شاخه فنی و حرفه ای با ۳۴ رشته و شاخه کار و دانش با ۸۴ رشته در مازندران، با توجه به مشاغل روز هدایت می‌شوند.
وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس سه عامل مشاوره ای، نمره تحصیلی و منطقه به شاخه مورد نظر هدایت می شوند و هیچ دخل و تصرفی در انتخاب رشته خاصی از سوی آموزش و پرورش صورت نمی گیرد و این وضعیت فرقی برای دانش‌آموزان بلحاظ وضعیت مالی خانواده ها ندارد و دانش آموز براساس سه عنصر فوق برای انتخاب رشته هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر دانش‌آموزی در هیچ شاخه ای نمره نیاورده باشد، باید در امتحان تعیین رشته شرکت کند و پس از آن بسته به نمره خرداد دانش آموز در پایه هفتم تا نهم، هدایت تحصیلی شود.
نظری بیان کرد: دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نیز براساس آزمونی که برای آنها برگزار می شود و براساس ضوابطی که برای سایر دانش آموزان است، هدایت می شوند؛ اگر در آزمون شرکت کرده باشند و نمره خوبی به دست بیاورند ولی در هدایت تحصیلی، در رشته دلخواه، نمره نیاورده باشند به رشته دیگری که مجاز هستند، هدایت می‌شوند و این شرایط برای مدارس شاهد نیز براساس امتیازات خاص منوط به رعایت مواردی است که در  فرم هدایت تحصیلی آمده است.
معاون آموزش ر متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت:هدایت تحصیلی برای همه دانش‌آموزان پایه نهم یکسان
بوده و هر دانش‌آموزی براساس استعداد، علاقه، توانایی، نیاز جامعه و
امکانات جامعه هدایت تحصیلی می‌شود.

اسفندیار
نظری با بیان اینکه هیچ فرقی در هدایت تحصیلی بین خانواده دارا و ندار وجود
ندارد، اضافه کرد: این طرح برای همه دانش‌آموز یکسان است هر دانش‌آموزی
براساس عملکرد مشاوره‌ای، تحصیلی و ظرفیت شهرستان و مناطق به سه شاخه نظری،
فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شود.

***
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزی که در امتحانات خرداد قبول شده باشد اما در مرحله اول هدایت تحصیلی برای هیچ رشته ای نمره نیاورده باشد، از سوی مدرسه نامه ای به کمیته هدایت تحصیلی نوشته می‎شود و آن دانش‎آموز همراه با دانش آموزان تجدیدی در شهریورماه آزمون داده و پس از احراز وضعیت، به همان رشته ای که قابلیت ادامه تحصیل را دارد، هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اعتراضات بویژه در رشته علوم انسانی در حال رسیدگی است، تصریح کرد: در بحث علوم انسانی و در تعیین ظرفیت این رشته مشکل داشتیم و متاسفانه دانش آموزان سراسر کشور با امتیاز بالا و یا پایین در این رشته امتیاز «الف» داشتند.

****
نظری در پایان گفت: همه دانش آموزان ورودی دوم متوسطه براساس ظرفیت و امتیازاتی که به دست آورده‌اند در شاخه نظری و یا فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می شوند و در این زمینه استثنایی برای هیچ دانش آموزی قائل نیستیم.
انتهای پیام/ ۱۳۵۴

تفاوتی در هدایت تحصیلی دانش آموزان  دارا و ندار وجود ندارد / مشکلات هدایت تحصیلی در حال رسیدگی است/

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در سالجاری ۳۹ هزار و ۹۴۱ دانش‌آموز در شاخه‌های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی و معارف و دو شاخه فنی و حرفه ای با ۳۴ رشته و شاخه کار و دانش با ۸۴ رشته در مازندران، با توجه به مشاغل روز هدایت می‌شوند.
وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس سه عامل مشاوره ای، نمره تحصیلی و منطقه به شاخه مورد نظر هدایت می شوند و هیچ دخل و تصرفی در انتخاب رشته خاصی از سوی آموزش و پرورش صورت نمی گیرد و این وضعیت فرقی برای دانش‌آموزان بلحاظ وضعیت مالی خانواده ها ندارد و دانش آموز براساس سه عنصر فوق برای انتخاب رشته هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر دانش‌آموزی در هیچ شاخه ای نمره نیاورده باشد، باید در امتحان تعیین رشته شرکت کند و پس از آن بسته به نمره خرداد دانش آموز در پایه هفتم تا نهم، هدایت تحصیلی شود.
نظری بیان کرد: دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نیز براساس آزمونی که برای آنها برگزار می شود و براساس ضوابطی که برای سایر دانش آموزان است، هدایت می شوند؛ اگر در آزمون شرکت کرده باشند و نمره خوبی به دست بیاورند ولی در هدایت تحصیلی، در رشته دلخواه، نمره نیاورده باشند به رشته دیگری که مجاز هستند، هدایت می‌شوند و این شرایط برای مدارس شاهد نیز براساس امتیازات خاص منوط به رعایت مواردی است که در  فرم هدایت تحصیلی آمده است.
معاون آموزش ر متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت:هدایت تحصیلی برای همه دانش‌آموزان پایه نهم یکسان
بوده و هر دانش‌آموزی براساس استعداد، علاقه، توانایی، نیاز جامعه و
امکانات جامعه هدایت تحصیلی می‌شود.

اسفندیار
نظری با بیان اینکه هیچ فرقی در هدایت تحصیلی بین خانواده دارا و ندار وجود
ندارد، اضافه کرد: این طرح برای همه دانش‌آموز یکسان است هر دانش‌آموزی
براساس عملکرد مشاوره‌ای، تحصیلی و ظرفیت شهرستان و مناطق به سه شاخه نظری،
فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شود.

***
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزی که در امتحانات خرداد قبول شده باشد اما در مرحله اول هدایت تحصیلی برای هیچ رشته ای نمره نیاورده باشد، از سوی مدرسه نامه ای به کمیته هدایت تحصیلی نوشته می‎شود و آن دانش‎آموز همراه با دانش آموزان تجدیدی در شهریورماه آزمون داده و پس از احراز وضعیت، به همان رشته ای که قابلیت ادامه تحصیل را دارد، هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اعتراضات بویژه در رشته علوم انسانی در حال رسیدگی است، تصریح کرد: در بحث علوم انسانی و در تعیین ظرفیت این رشته مشکل داشتیم و متاسفانه دانش آموزان سراسر کشور با امتیاز بالا و یا پایین در این رشته امتیاز «الف» داشتند.

****
نظری در پایان گفت: همه دانش آموزان ورودی دوم متوسطه براساس ظرفیت و امتیازاتی که به دست آورده‌اند در شاخه نظری و یا فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می شوند و در این زمینه استثنایی برای هیچ دانش آموزی قائل نیستیم.
انتهای پیام/ ۱۳۵۴

برچسبها :

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *