به گزارش آوای خزر، احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه قطعه نخست آزاد راه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر اسفند ماه پارسال بهره‌برداری شد، گفت: تلاش می‌شود قطعه دوم این آزاد راه به طول ۲۲ کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم زیر بار ترافیکی برود. برای اتمام این پروژه ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که حدود هزار میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و ۲ هزار میلیارد تومان آن باقی مانده است. توسعه راه‌ها را یکی از اولویت‌های استان برای دستیابی به توسعه پایدار است. طرح تعریض محور سوادکوه در منطقه پل سفید تا پایان امسال اجرا خواهد شد. محور هراز با توجه به نزدیکی به پایتخت یکی از محورهای مهم استان است، طرح آزادسازی و ۴ بانده کردن حدود ۸۰ کیلومتر در محور هراز تاکنون اجرا شده است و تا پایان امسال نیز اعتبار برای تعریض ۲۰ کیلومتر دیگر جذب می‌شود. تعریض جاده مرزن‌آباد به دزدبن نیز یکی از برنامه‌های استان برای کاهش بار ترافیکی محور کندوان است، اعتبار لازم برای اجرای این طرح نیز جذب شده است و با انتخاب پیمانکار این طرح نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

استاندار مازندران در خصوص آزادسازی سواحل دریای خزر نیز گفت: بیش از ۸۵ درصد سواحل دریای خزر در مازندران برای استفاده مردم آزاد شده است. ۵ درصد سواحل که در اختیار بخش دولتی است تا پایان امسال آزاد می‌شوند، تاسیسات بندری و استراتژیک در ۵ درصد دیگر سواحل استان مستقر هستند که نمی‌توان طرح آزادسازی را در آن اجرا کرد. ۵ درصد باقیمانده سواحل نیز در اختیار بخش خصوصی است که برای آزاد سازی آن یا با موافقت مالکان طرح‌های گردشگری برای استفاده عموم در آن باید اجرا شود یا این مکان‌ها از آن‌ها خریداری و آزادسازی شود که پروسه‌ای زمان بر خواهد بود.

حسین زادگان افزایش میزان دسترسی اقتصادی به دریا را یکی از اهداف اجرای طرح آزادسازی سواحل اعلام کرد و گفت: مجوز بی نام از سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت گردشگری برای ایجاد ۱۳۴ منطقه گردشگری در سواحل مازندران گرفته شده است که از این تعداد ۹۰ منطقه برای ساخت اسکله مجوزهای لازم را دریافت کردند. این ۹۰ منطقه زمین‌هایی است که یا در تملک بخش خصوصی هستند و یا قابلیت اجرای طرح‌های اقتصادی در حوزه گردشگری را دارند.