به گزارش آوای خزر، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، پژو ۲۰۶ SD V9 و پژو پارس است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.
معرفی پژو ۲۰۶ SD V9:
پژو ۲۰۶ اس دی پنجمین و آخرین گونه از انواع مختلف خودرو ۲۰۶ به شمار میآید. این خودرو در میان مدلهای دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان یک خودرو خانوادگی به خوبی ایفا میکند.
از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، آیینههای جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC) و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
از دیگر امکانات این خودرو پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، دماسنج روی داشبورد، چراغ همراهی تا درب منزل در محیطهای تاریک، سیستم تنظیم سرعت برف پاککن با سرعت خودرو و گیربگس اتوماتیک با تیپ ترونیک است.
پژو پارس چه امکاناتی دارد؟
پژو پارس را میتوان فیس لیفت موفق از پژو ۴۰۵ دانست که در سال ۷۹ توسط ایران خودرو معرفی شد. این خودرو ظاهری جذابتر و با امکاناتی مناسب به بازار ارائه شد و در نهایت موفق شد به یکی از پرفروشترین و محبوبترین خودروهای ایران تبدیل شود. از ویژگیهای این خودرو داخلی میتوان به نوع بدنه سدان جمع و جور، نوع شاسی یکپارچه، نسل (کد اتاق) نسل اول، طول ۴۴۹۸ میلیمتر، عرض ۱۷۰۴ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۱۰ میلیمتر، فاصله محوری ۲۶۶۹ میلیمتر، وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم، حجم باک ۷۰ لیتر، چرخ جلو ۱۸۵/۶۵ R ۱۴ و چرخ عقب ۱۸۵/۶۵ R ۱۴ اشاره کرد.
با وجود آنکه پژو پارس نسخه فیسلیفت پژو ۴۰۵ محسوب میشود، در نمونههای نخستین این خودرو تفاوتهای چندانی میان کابین پژو پارس و پژو ۴۰۵ به چشم نمیخورد. درواقع برخلاف ظاهر خارجی این خودروها که کاملا متفاوت است، در فضای داخلی با تشابهات بسیاری روبرو هستیم.
این مسئله با توجه به شباهت کابین سه محصول پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پژو روآ موجب نارضایتی مشتریانی شد که وجه بیشتری را برای تملک پارس پرداخت کرده بودند. از ابتدای دهه ۹۰ ایرانخودرو در نمونههای تولیدی پژو پارس تصمیم گرفت تا طرح فرمان این خودرو را تغییر داده و با افزودن یک کیسه هوا، محصول خود را ایمنتر کند.
از دیگر امکانات این خودرو داشتن چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ عقب دودی، چراغ خطر سوم بالا، آینههای جانبی برقی، سنسور ایمنی دنده عقب، سیستم هوشمند، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، داشبورد تریم بژ و دماسنج روی داشبورد است./باشگاه خبرنگاران
خودرو |
پژو 206SD V9 |
پژو پارس ELX |
کشور سازنده |
فرانسه |
ایران |
سال (طراحی) |
۱۳۸۶ |
۱۳۸۶ |
موتور |
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور |
۱۵۸۷سی سی |
۱۷۶۱سی سی |
حداکثر قدرت |
۱۱۰ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه |
۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور |
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
۱۵۵ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده |
۴ دنده خودکار |
۵ دنده دستی |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۱۲.۶ ثانیه |
۹ ثانیه |
حداکثر سرعت |
۱۸۹ کیلومتر در ساعت |
۱۹۵ کیلومتر در ساعت |
وزن |
۱۱۳۸ کیلوگرم |
۱۱۹۰ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) |
۴۱۸۷ طول – ۱۶۵۶ عرض – ۱۴۵۳ ارتفاع |
۴۴۹۸ طول – ۱۷۰۴ عرض – ۱۴۱۰ ارتفاع |
فاصله بین دو محور |
۲۴۴۱ میلیمتر |
۲۶۷۰ میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر |
۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
۵۰ لیتر |
۷۰ لیتر |
استاندارد آلایندگی |
یورو ۴ |
یورو ۳ |
ترمز و پایداری |
ABS – EBD – EBA – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی توپر |
ABS – EBD |
کیسه هوا |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
کیسه هوای راننده |
سیستم صوتی |
بلندگوی درهای جلو و عقب – تیوتر جلو – پخش CD با کنترل پشت فرمان |
بلندگوی عقب – آنتن اکتیو |
انتهای پیام/۱۰۰۵