وی با بیان اینکه این مرکز چندین روستای اطراف را تحت پوشش قرار میدهد، افزود: به ازای هر ۱۵۰ مددجو یک مرکز مثبت زندگی راهاندازی شد.
رئیس اداره فناوری و اطلاعات و تحول اداری مثبت زندگی بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در محلات سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این تعداد ۱۱۴ مرکز در مازندران وجود دارد.
وی افزود: تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز مختلف و ادارات بهزیستی با تقویت رویکرد مددکاری فعال امکان توزیع عادلانه خدمات، تقویت رویکرد خانواده و محله محور، بهبود و اصلاح و حذف فرایندهای موازی و افزایش رضایتمندی از اهداف این مرکز است.
گلچوبی اعلام کرد: مددجویان بهزیستی تنها خدمتگیرندگان این مراکز نیستند و سایر شهروندان میتوانند از مراکز مثبت زندگی بهعنوان پیشخوان سازمان بهزیستی خدمات دریافت کنند.
وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی، مراکزی بر پایه خدمات الکترونیک هستند که خدمات سازمان بهزیستی را در محلات به مددجویان، مراجعین و متقاضیان ارائه میکنند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری و مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران عنوان کرد: ۴۰ هزار پرونده مددجویی در این مراکز در حال رسیدگی است.
گلچوبی به خدمات اجتماعمحور در این مراکز اشاره کرد و گفت: مراکز مثبت زندگی با شناختی که از محلات و شهروندان ساکن آن به دست آوردهاند و همچنین شناسایی آسیبها، مشکلات و کانونهای حمایت اجتماعی در مناطق گوناگون شهرها میتوانند بهترین ظرفیت برای ارائه خدمات سایر نهادهای دولت به ساکنین محلات باشند.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری نیز گفت: مدیریت پیشگیری و کاهش کنترل آسیبهای اجتماعی و معلولیتها از اهداف سازمان بهزیستی است.
سید مرتضی موسوی ادامه داد: ۱۴۷ مرکز روزانه در شهرستان ساری وجود دارد و ۲ هزار جامعه هدف از مراکز شبانهروزی خدمات دریافت میکنند.
وی به فعالیت ۱۴ مرکز مثبت زندگی با ارائه ۲۲ خدمت به جامعه هدف در شهرستان ساری اشاره و اظهار کرد: ۶ هزار و ۳۵۷ نفر تحت پوشش این مراکز قرار دارند.
رییس بهزیستی شهرستان ساری افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در توانبخشی، ۷۸۸ نفر در حوزه اجتماعی، ۱۷۷ نفر در انتظار قطع مستمری هستند.
وی گفت:، چون این مراکز در محل سکونت مددجویان بهزیستی قرار دارد، مددجو به راحتی میتواند از خدمات بهزیستی بهرهمند شود که در این راستا باید اصل رازداری حرفهای، تکریم ارباب رجوع و حفظ شان و کرامت مددجو به عنوان مهمترین اصول در سرلوحه کار مددکاران قرار گیرد.
آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیتها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیتها، ارجاع و پیگیری شامل غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک و اتیسم، انجام استعلامات و پیگیریهای مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت و پروانه مسوول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرحها و برنامههای جدید سازمان و جلب مشارکتهای مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف از خدمات مراکز مثبت زندگی است.
انتهای پیام/۱۰۰۴/
برچسبها :