ثبت بیش از ۲۰۶ هزار تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ در سال گذشته

 به گزارش آوای خزر، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان مازندران اظهار کرد: در سال گذشته، سامانه تلفنی صدای مشاور ۱۴۸۰ به بیش از ۲۰۶ هزار تماس از سراسر کشور پاسخ داده است؛ آماری که نشان‌دهنده جایگاه این سامانه به عنوان یک مرجع قابل اعتماد برای خدمات روانشناختی و اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی این خط در تمام ایام هفته از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب، افزود: این سامانه در حوزه‌های مختلفی، چون مشکلات فردی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی، کودک و نوجوان، مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج و طلاق خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

بریمانی با تأکید بر اهمیت دسترسی آسان، سریع و محرمانه مردم به خدمات روانشناسی بیان داشت: تمامی تماس‌ها با خط ۱۴۸۰ رایگان است و هدف نهایی این خدمات، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تاب‌آوری روانی، و توانمندسازی افراد در تصمیم‌گیری‌های حیاتی زندگی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه از تلاش‌های روانشناسان و مشاوران متخصص و متعهد این سامانه قدردانی کرد و از مردم خواست تا برای مواجهه منطقی با چالش‌های روانی و خانوادگی، از ظرفیت مشاوره‌های تلفنی این سامانه استفاده کنند.

گفتنی است، خط ملی صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی به عنوان یک سامانه سراسری و تخصصی، نقش مهمی در مداخلات به‌موقع روانشناختی و پیشگیری از بحران‌های اجتماعی در کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسبها :

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *