دوئل شرکت سیمان مازندران و پایانه حمل و نقل جاده‎ای نکا با درایت فرماندار و شورای تامین پایان یافت/ اعمال افزایش توافقی کرایه‎ها از اول شهریور

دوئل شرکت سیمان مازندران و پایانه حمل و نقل جاده‎ای نکا با وساطت فرماندار نکا پایان یافت/ اعمال افزایش توافقی کرایه‎ها از اول شهریور

به گزارش آوای خزر از
نکا، افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل در کشور، سبب اعتراض بسیاری از شرکت‌های
تولیدکننده شد و گلایه‎هایی را در روزهای اخیر در پی داشت لذا در این شرایط نیاز
بود تا توافقی بین تولیدکنندگان، عاملان فروش و فعالان حوزه حمل و نقل صورت بگیرد
و تبعات اجتماعی ناشی از این گلایه‌ها را کاهش دهد.

برخی از شرکت‎ها در
مازندران ازجمله سیمان مازندران در شرق استان نیز متأثر از این شرایط بوده‌اند،
شرکت سیمان در شهرستان نکا واقع است و بیش از هزار پرسنل دارد.

دوئل شرکت سیمان مازندران و پایانه حمل و نقل جاده‎ای نکا با وساطت فرماندار نکا پایان یافت/ اعمال افزایش توافقی کرایه‎ها از اول شهریور

به گزارش آوای خزر از
نکا، افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل در کشور، سبب اعتراض بسیاری از شرکت‌های
تولیدکننده شد و گلایه‎هایی را در روزهای اخیر در پی داشت لذا در این شرایط نیاز
بود تا توافقی بین تولیدکنندگان، عاملان فروش و فعالان حوزه حمل و نقل صورت بگیرد
و تبعات اجتماعی ناشی از این گلایه‌ها را کاهش دهد.

برخی از شرکت‎ها در
مازندران ازجمله سیمان مازندران در شرق استان نیز متأثر از این شرایط بوده‌اند،
شرکت سیمان در شهرستان نکا واقع است و بیش از هزار پرسنل دارد.

پیش از ظهر امروز
جلسه‎ای در فرمانداری نکا به ریاست جعفر احمدی فرماندار این شهرستان، مدیرعامل
شرکت سیمان مازندران، عاملان فروش و شرکت حمل و نقل مربوطه برگزار شد، البته در
روزهای قبل نیز جلساتی در شورای تأمین این شهرستان با حضور اعضای این شورا برگزار
و جوانب کار مورد بررسی قرار گرفته شد.

در این نشست، نماینده
شرکت باربری به افزایش مبلغ بیمه به ازای هر نفر اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۳
مبلغ بیمه پرداختی ۱۰۶ هزار تومان بوده و اکنون به ۱۶۸ هزار تومان رسیده است.

وی همچنین از افزایش ۲۰
تا ۲۸ درصدی لاستیک ایرانی و ۲۰ تا ۳۹ درصدی قیمت لاستیک خارجی همچنین افزایش ۱۵
تا ۳۰ درصدی لوازم و ابزار خودرو گفت و در نهایت به این نتیجه رسید که افزایش قیمت
حمل و نقل امری منطقی و مطابق با شرایط بازار بوده است.

***

یکی دیگر از فعالان
حمل و نقل جاده‎ای شرق مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: سازمانی به نام حمل و
نقل و پایانه‌ها داریم و بصورت خودسرانه برای افزایش قیمت تصمیم نگرفتیم؛ ۱۰ درصد
افزایش حمل و نقل را انجام دادیم و با اعتراض برخی شرکتها ازجمله سیمان مواجه شدیم.

وی همچنین معترف شد
که در این مسیر، برخی رانندگان با تعرفه قانونی و برخی‌ها نیز با تعرفه خارج از
بارنامه، کرایه دریافت کردند.

این فعال حوزه حمل و
نقل بیان کرد: رانندگان با هزینه شخصی ۴۰۰ هزار تومانی برای نصب
GPS روی خودروی خود اقدام کردند و موضوع مهم این
است که
اگر بار را برای شهر
نور تدارک دیده‌اند در آمل پیاده نکنند و مبدأ و مقصد مشخص شود.

وی ادامه داد: در
مورد سیمان خارج از استان نیز کرایه حمل بار بسیار پایین است و نیاز است تا بارها
مدیریت شود.

***

مدیرعامل شرکت سیمان
نیز در سخنانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا هم امنیت فضای کاری مهیا شود و
دغدغه کاری نداشته باشیم، گفت: قیمت سیمان مترصد بازار بوده و در واقع، محل تلاقی
عرضه و تقاضا قیمت است، تولیدکنندگان تلاش دارند که در بازار سهم بیشتری داشته
باشند.

علی حسین‌پور اظهار
داشت: هرگونه افزایش نرخ حمل و نقل باید با هماهنگی کارخانه سیمان انجام شود.

***

یکی دیگر از فعالان حوزه
حمل و نقل مازندران خطاب به مدیرعامل شرکت سیمان مازندران بیان کرد: اگر افزایش ۱۰
درصدی قیمت حمل و نقل صورت بگیرد؛ این قول را می‌دهیم در فصلی که شرکت سیمان با
کسادی فروش مواجه است، با شما همکاری کنیم.

وی افزود: افزایش کرایه
حمل و نقل بار در گذشته نیز وجود داشته است و حتی تا ۲۰ درصد نیز افزایش داشتیم.

***

یکی از دست‌اندرکاران
شرکت سیمان مازندران نیز به این موضوع اشاره کرد که برخی رانندگان، خودشان خواستار
دریافت کرایه کمتر با حمل دائمی بار هستند!

***

بخش پایانی و جمعبندی
نشست با سخنان فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان نکا صورت گرفت. جعفر احمدی با
بیان اینکه همه باید به یکدیگر کمک کنیم تا این سیستم پابرجا بماند؛ بر روی این
موضوع تأکید کرد که یک تنها یک کارخانه سیمان داریم و برای مازندران است، لذا
تاکنون پیگیری‌هایی را انجام داده‎ایم تا از این ظرفیت برای پروژه‌‍های استانی
استفاده شود.

وی با اشاره به
گلایه‎مندی‎های ناشی از افزایش کرایه حمل بار که بین تولیدکنندگان و شرکتها حمل و
نقل در هفته‎های اخیر صورت گرفت، اظهار داشت: پیشنهاد و درخواست بنده این است که
قرارداد نانوشته‌ای تا اطلاع ثانوی بین طرفین باشد به این ترتیب که در مسافت کم بعنوان
مثال از نکا تا آمل، میزان کرایه تا درصدی افزایش یابد و مابقی را در صورتی که
وضعیت درآمدی کارخانه بهتر شد، بر روی آن تجدید نظر شود.

فرماندار نکا بر روی
این موضوع تأکید کرد که باید در شرایط فعلی و باتوجه به وضعیت دو طرف، لازم است
تعادل‎بخشی ایجاد شود و کارها با تفاهم ادامه یابد تا دو طرف متضرر نشوند.

به گزارش آوای خزر، مدیرعامل
شرکت سیمان مازندران و نمایندگان شرکت حمل و نقل جاده‎ای در این جلسه براساس
درخواست فرماندار نکا توافق کردند که این افزایش، از ابتدای شهریور اعمال شود.

انتهای پیام/ ۱۳۵۴

دوئل شرکت سیمان مازندران و پایانه حمل و نقل جاده‎ای نکا با وساطت فرماندار نکا پایان یافت/ اعمال افزایش توافقی کرایه‎ها از اول شهریور

به گزارش آوای خزر از
نکا، افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل در کشور، سبب اعتراض بسیاری از شرکت‌های
تولیدکننده شد و گلایه‎هایی را در روزهای اخیر در پی داشت لذا در این شرایط نیاز
بود تا توافقی بین تولیدکنندگان، عاملان فروش و فعالان حوزه حمل و نقل صورت بگیرد
و تبعات اجتماعی ناشی از این گلایه‌ها را کاهش دهد.

برخی از شرکت‎ها در
مازندران ازجمله سیمان مازندران در شرق استان نیز متأثر از این شرایط بوده‌اند،
شرکت سیمان در شهرستان نکا واقع است و بیش از هزار پرسنل دارد.

پیش از ظهر امروز
جلسه‎ای در فرمانداری نکا به ریاست جعفر احمدی فرماندار این شهرستان، مدیرعامل
شرکت سیمان مازندران، عاملان فروش و شرکت حمل و نقل مربوطه برگزار شد، البته در
روزهای قبل نیز جلساتی در شورای تأمین این شهرستان با حضور اعضای این شورا برگزار
و جوانب کار مورد بررسی قرار گرفته شد.

در این نشست، نماینده
شرکت باربری به افزایش مبلغ بیمه به ازای هر نفر اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۳
مبلغ بیمه پرداختی ۱۰۶ هزار تومان بوده و اکنون به ۱۶۸ هزار تومان رسیده است.

وی همچنین از افزایش ۲۰
تا ۲۸ درصدی لاستیک ایرانی و ۲۰ تا ۳۹ درصدی قیمت لاستیک خارجی همچنین افزایش ۱۵
تا ۳۰ درصدی لوازم و ابزار خودرو گفت و در نهایت به این نتیجه رسید که افزایش قیمت
حمل و نقل امری منطقی و مطابق با شرایط بازار بوده است.

***

یکی دیگر از فعالان
حمل و نقل جاده‎ای شرق مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: سازمانی به نام حمل و
نقل و پایانه‌ها داریم و بصورت خودسرانه برای افزایش قیمت تصمیم نگرفتیم؛ ۱۰ درصد
افزایش حمل و نقل را انجام دادیم و با اعتراض برخی شرکتها ازجمله سیمان مواجه شدیم.

وی همچنین معترف شد
که در این مسیر، برخی رانندگان با تعرفه قانونی و برخی‌ها نیز با تعرفه خارج از
بارنامه، کرایه دریافت کردند.

این فعال حوزه حمل و
نقل بیان کرد: رانندگان با هزینه شخصی ۴۰۰ هزار تومانی برای نصب
GPS روی خودروی خود اقدام کردند و موضوع مهم این
است که
اگر بار را برای شهر
نور تدارک دیده‌اند در آمل پیاده نکنند و مبدأ و مقصد مشخص شود.

وی ادامه داد: در
مورد سیمان خارج از استان نیز کرایه حمل بار بسیار پایین است و نیاز است تا بارها
مدیریت شود.

***

مدیرعامل شرکت سیمان
نیز در سخنانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا هم امنیت فضای کاری مهیا شود و
دغدغه کاری نداشته باشیم، گفت: قیمت سیمان مترصد بازار بوده و در واقع، محل تلاقی
عرضه و تقاضا قیمت است، تولیدکنندگان تلاش دارند که در بازار سهم بیشتری داشته
باشند.

علی حسین‌پور اظهار
داشت: هرگونه افزایش نرخ حمل و نقل باید با هماهنگی کارخانه سیمان انجام شود.

***

یکی دیگر از فعالان حوزه
حمل و نقل مازندران خطاب به مدیرعامل شرکت سیمان مازندران بیان کرد: اگر افزایش ۱۰
درصدی قیمت حمل و نقل صورت بگیرد؛ این قول را می‌دهیم در فصلی که شرکت سیمان با
کسادی فروش مواجه است، با شما همکاری کنیم.

وی افزود: افزایش کرایه
حمل و نقل بار در گذشته نیز وجود داشته است و حتی تا ۲۰ درصد نیز افزایش داشتیم.

***

یکی از دست‌اندرکاران
شرکت سیمان مازندران نیز به این موضوع اشاره کرد که برخی رانندگان، خودشان خواستار
دریافت کرایه کمتر با حمل دائمی بار هستند!

***

بخش پایانی و جمعبندی
نشست با سخنان فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان نکا صورت گرفت. جعفر احمدی با
بیان اینکه همه باید به یکدیگر کمک کنیم تا این سیستم پابرجا بماند؛ بر روی این
موضوع تأکید کرد که یک تنها یک کارخانه سیمان داریم و برای مازندران است، لذا
تاکنون پیگیری‌هایی را انجام داده‎ایم تا از این ظرفیت برای پروژه‌‍های استانی
استفاده شود.

وی با اشاره به
گلایه‎مندی‎های ناشی از افزایش کرایه حمل بار که بین تولیدکنندگان و شرکتها حمل و
نقل در هفته‎های اخیر صورت گرفت، اظهار داشت: پیشنهاد و درخواست بنده این است که
قرارداد نانوشته‌ای تا اطلاع ثانوی بین طرفین باشد به این ترتیب که در مسافت کم بعنوان
مثال از نکا تا آمل، میزان کرایه تا درصدی افزایش یابد و مابقی را در صورتی که
وضعیت درآمدی کارخانه بهتر شد، بر روی آن تجدید نظر شود.

فرماندار نکا بر روی
این موضوع تأکید کرد که باید در شرایط فعلی و باتوجه به وضعیت دو طرف، لازم است
تعادل‎بخشی ایجاد شود و کارها با تفاهم ادامه یابد تا دو طرف متضرر نشوند.

به گزارش آوای خزر، مدیرعامل
شرکت سیمان مازندران و نمایندگان شرکت حمل و نقل جاده‎ای در این جلسه براساس
درخواست فرماندار نکا توافق کردند که این افزایش، از ابتدای شهریور اعمال شود.

انتهای پیام/ ۱۳۵۴

برچسبها :

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *