به گزارش آوای خزر، تعدادی از شهروندان ساری از نحوه عملکرد اداره توزیع برق این شهرستان گلایه‌مند بودند، یکی از شهروندان که صبح امروز به دلیل قطعی برق به اداره توزیع برق جنوب ساری در چهارراه برق مراجعه کرده است، می‌گوید: در هوای بارانی و سرد به این اداره مراجعه کردم. مأموران این اداره، روز گذشته بدون اطلاع ما برق منزل را قطع کردند.

وی ادامه داد: علیرغم تماس‌های مکرر با شماره‌ای که روی برگه نوشته شده بود و روی کنتور قرار داده بودند؛ اما کسی پاسخگو نبود.

از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح امروز ۱۲ اسفندماه تا ۹:۳۰ دقیقه هم با شماره‌های ۳۳۳۰۰۸۴۰ و ۳۳۳۲۴۳۰۰ و ۳۳۳۲۰۴۳۰ تماس گرفتیم تا از منزل بیرون نیاییم اما کسی پاسخگو نبود. به این دلیل که شماره پیامک پاک شده بود، می‌خواستیم ببینیم چه راهی برای پرداخت غیرحضوری وجود دارد.

به‌ناچار علیرغم بارش شدید باران و وضعیت بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین باوجود بیماری که داشتم؛ خود را به اداره برق رساندم.

آنها می‌گویند برای وصل برق باید حضوری بیایید، گفتم چرا به تلفن‌ها پاسخ ندادید؟ گفتند: حتما پشت خط بودید یا اشغال بود! گفتم: هیچکدام از اینها نبود، خط آزاد بود و شما پاسخگو نبودید….

دستگاه عابر بانک که در خروجی اداره نصب است، مشکل داشت، به‌ناچار از دستگاه پوز اداره مبلغ را واریز کردم، دستگاهی که سر و روی آن بسیار آلوده و کثیف بود، علاوه بر مبلغ بدهی ۱۰ هزار تومان برای وصل مجدد هزینه دریافت کردند، آنها می‌توانستند از طریق یکی از ساکنان مجتمع با بنده تماس بگیرند و پیش از قطع برق اطلاع دهند.

زمانی که در اداره برق حضور داشتم حدود ۱۰ نفری هم به همین منظور آمده بودند، برق منزل‌شان قطع بود و شنیدم که چند نفر می‌گفتند چرا گوشی را برنمی‌دارید و در این وضعیت بارانی و ویروسی! ما را برای مبالغ پایین بدهی به اداره می‌کشانید؟

این فرد در پاسخ به اینکه مبلغ بدهی شما چقدر بوده است گفت: زیر ۱۰۰ هزار تومان بوده، و برای فرد دیگر نیز حدود ۱۲۰، یکی هم ۱۱۴ هزار و حتی ۶۰ هزار تومان هم بوده است.

او گفت: پس از حذف قبوض و پیامکی شدن، چند ماهی‌ست که قبض دریافت نمی‌کنم، تنها یک پیامک که در آن مبلغ درج شده بود به دستم رسید که متاسفانه پس از چند روز در بین پیامک‌های دیگر آن را هم پاک کردم، پیش از قطع برق، هیچ پیامک هشداری و اخطار مبنی بر قطع برقی مثلا طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت دیگر – نظیر آنچه روی قبوض برق نوشته می‌شود- به دستم نرسید.

این شهروند همچنین اظهار داشت: ساعت حدود ۱۰ صبح پول را پرداخت کردم، حدود ساعت ۳ بعدازظهر بود که هنوز برق را وصل نکردند. بالاخره با واحد حوادث تماس گرفتم و گفتند با ۱۲۱ تماس بگیر، ۱۲۱ گفت: دوباره تشریف ببر اداره برق… نباید اینقدر طول می‌کشید… همکار کشیک تا ساعت ۵ حضور دارد …. ساعت ۴ به سمت اداره برق حرکت کردم … نگهبان در را باز کرد، فیش‌های پرداختی شامل فیش برق اصلی و هزینه وصل مجدد را به کارشناس برق نشان دادم… بالاخره ساعت ۴:۲۰ دقیقه بعدازظهر با همکارش تماس گرفت، آدرس را داد و …. البته عذرخواهی کرد… ساعت ۴:۵۰ دقیقه بعدازظهر، برق وصل شد.

توضیح کارشناس این بود که کنتورهای قطع‌شده را از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر وصل می‌کنیم، اما این را هم پذیرفت که اگر به اداره برق مراجعه نمی‌کردم، این کار به فردا موکول می‌شد، آن‌هم زمانی که یا حضوری می‌رفتم یا شاید اگر به تماسم پاسخ می‌دادند….

اتفاقاً مأموران برق را در حیاط مجتمع دیدم، می‌گفتند امروز در این هوای بارانی و سرد کار ما خیلی زیاد بود، گفتم خسته نباشید اما دلیل نمی‌شود که ارباب‌رجوع دو بار در شرایطی که گفتید به اداره برود تا برق منزلش وصل شود.   

به گزارش آوای خزر، در شرایطی که از شهروندان خواسته می‌شود تا ترددهای غیرضرور را حذف کنند اما اداراتی چون توزیع برق برای دریافت ۱۰ هزار تومان هزینه وصل برق، بعضاً بدون اطلاع قبلی برق مشترکان را قطع می‌کنند و آنها را به ادارات می‌کشانند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ ۱۰۰۱