• home-ava
  • kartabl2
  • klogin
  • news
  • npanel
  • searchpost
  • video-gallery
  • آمار
  • آوای خزر
  • به روز رسانی
  • پایش خبر
  • پرینت
  • تماس با ما
  • ثبت خبر
  • جستجو
  • درباره ما
  • شهروند خبرنگار
  • گالری
  • گالری تصاویر
  • گالری ویدیو
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • جستجو پیشرفته
  • آرشیو روزنامه
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • جستجو پیشرفته
  • آرشیو روزنامه
شهروند خبر نگار
Facebook Twitter Youtube Eaparat Whatsapp Eeitaa
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • آرشیو اخبار
  • گالری ویدیو
  • گالری تصاویر
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • سلامت
  • آرشیو اخبار
  • گالری ویدیو
  • گالری تصاویر
  • کد خبر : 76949
  • تاریخ انتشار : 15 / 11 / 1400
  • زمان انتشار : 11:35
https://avayekhazar.ir/?p=76949

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری فیس بوک از تغییر جنجالی iOS اپل

به گزارش آوای خزر، شرکت مادر فیس بوک (مِتا پلتفرمز) اعلام کرد تغییر حریم خصوصی که اپل سال گذشته در سیستم عامل iOS انجام داد، فروش این شرکت شبکه اجتماعی را امسال حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

دیو وهنر، مدیر مالی شرکت مِتا پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه چهارم این شرکت در جلسه ای با تحلیلگران گفت: ما بر این باوریم که تاثیر این تغییر در iOS، مانعی در کسب و کار ما در سال ۲۰۲۲ است که به ۱۰ میلیارد دلار می رسد بنابراین مانع قابل توجهی برای کسب و کار ما محسوب می شود.

اذعان فیس بوک، ملموس‌ترین اطلاعاتی است که تاکنون درباره تاثیر قابلیت “شفافیت ردیابی اپلیکیشن” اپل بر صنعت تبلیغات علنی شده است. این قابلیت امکان دسترسی تبلیغات کنندگان هدفمند به کاربران آیفون را کمتر می کند.

پس از این که شرکت مِتا درباره چالشهای متعدد و عملکرد مالی ضعیفتر از حد مطلوب هشدار داد، با ریزش ۲۳ درصدی ارزش سهام خود روبرو شد. فیس بوک اعلام کرد درآمد سه ماهه نخست این شرکت ۲۷ تا ۲۹ میلیارد دلار خواهد بود در حالی که تحلیلگران این رقم را فراتر از ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند.

وهنر گفت: کاهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۲ بهترین حدس ماست. ما تنها تاثیر کلی که انتظار داریم تغییرات iOS بر پیش بینی درآمد ما داشته باشد را برآورد کردیم.

اپل برای نخستین بار قابلیت مذکور را در نسخه ۱۴.۵ سیستم عامل iOS معرفی کرد که سال گذشته منتشر شد. همچنین این قابلیت در نسخه ۱۵ iOS قرار دارد که در ۷۲ درصد از گوشیهای جدید آیفون کار می کند. این قابلیت از کاربران درباره تمایل به ردیابی شدن در زمان گشودن یک اپلیکیشن سوال می‌کند. اگر کاربر جواب منفی دهد، طراح برنامه دیگر نمی‌تواند به IDFA (ID دستگاه که برای هدف قرار دادن و سنجش تاثیر تبلیغات آنلاین استفاده می شود) دسترسی داشته باشد.

بررسی شرکت اپس فلایر در اکتبر نشان داد ۶۲ درصد از کاربران آیفون عدم اشتراک گذاری IDFA خود را انتخاب می‌کنند. این قابلیت حریم خصوصی، مکانیزم پشت صحنه بسیاری از تبلیغات موبایلی به خصوص تبلیغاتی که تایید می کنند خرید یا دانلودی انجام گرفته است را مختل می‌کند. اپلیکیشن‌های آیفون با تبلیغات هدفمند می‌توانند از ابزار اسکاد نت ورک اپل استفاده کنند که اپل می گویند محرمانه تر است.

شرکت‌های تبلیغات آنلاین نارضایتی خود را از این قابلیت از نخستین باری که در ژوئن سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اعلام کردند اما فیس بوک شدیدترین انتقاد را داشت. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۲۰ کمپین تبلیغاتی را اجرا کرد که شامل یک تبلیغات تمام صفحه در روزنامه‌های بزرگ بود و در آن به انتقاد از این قابلیت پرداخته و اعلام کرد این تغییرات ربطی به حریم خصوصی ندارد و تنها به سود مربوط می شود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیس بوک اظهار کرد: این قابلیت به کسب و کارهای کوچکی که به تبلیغات دیجیتال برای رشد وابسته هستند و به تبلیغات شخصی شده وابستگی بیشتری در مقایسه با شرکت‌های بزرگتر دارند، آسیب می زند./ایسنا

انتهای پیام/1005

ارسال نظر

برچسبها :

  • آخرین اخبار
  • دیدار چهره‌به‌چهره مسئولان قضایی مازندران با بیش از ۲۵۰ مراجعه‌کننده
  • حضور پرشور دانش‌آموزان ساروی در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ همصدایی نسل آینده با مردم انقلابی
  • فضای مجازی جولانگاه کلاهبرداران نخواهد بود
  • عنوان ۷۸
  • دوران فرار مالیاتی پزشکان و طلافروشان در استان تمام شد
  • وفاق مدیریتی در چهاردانگه؛ تشکیل کارگروه حوزه آب کشاورزی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی
  • «اهالی قلم شمال»؛ ترکیبی از فرهنگیان جوان با اهدافی انسان‌دوستانه
  • پاسخ شهردار ساری به ۳۱ سوال یک عضو شورا
  • ۱۳ آبان‌ماه؛ نمادی از صلابت حسینی و روحیه فاطمی
  • عنوان ۷۷
  • پربازدیدترین ها
  • پر بحث ترین ها
دیدار چهره‌به‌چهره مسئولان قضایی مازندران با بیش از ۲۵۰ مراجعه‌کننده

دیدار چهره‌به‌چهره مسئولان قضایی مازندران با بیش از ۲۵۰ مراجعه‌کننده

سعید منصوری
//
حضور پرشور دانش‌آموزان ساروی در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ همصدایی نسل آینده با مردم انقلابی

حضور پرشور دانش‌آموزان ساروی در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ همصدایی نسل آینده با مردم انقلابی

سعید منصوری
//
فضای مجازی جولانگاه کلاهبرداران نخواهد بود

فضای مجازی جولانگاه کلاهبرداران نخواهد بود

سعید منصوری
//
عنوان ۷۸

عنوان ۷۸

mbabadi
//
دوران فرار مالیاتی پزشکان و طلافروشان در استان تمام شد

دوران فرار مالیاتی پزشکان و طلافروشان در استان تمام شد

سعید منصوری
//
وفاق مدیریتی در چهاردانگه؛ تشکیل کارگروه حوزه آب کشاورزی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی

وفاق مدیریتی در چهاردانگه؛ تشکیل کارگروه حوزه آب کشاورزی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی

سعید منصوری
//
  • مطالب مر تبط

عنوان ۷۸

عنوان ۷۷

برنامه تامین مالی رشد اقتصادی هدف برنامه هفتم نهایی شد

تأکید معاون توسعه استانداری مازندران بر هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تحقق سیاست‌های جمعیتی

احتمال وقوع سیلاب یخچالی در دماوند و آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

دیدگاهتان را بنویسید! لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت آوای خزر از سال ۹۴ فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرده است. آوای خزر یک پایگاه خبری مستقل و بومی‌نگر است که با رویکردی حرفه‌ای،تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های استان مازندران و شمال کشور را پوشش می‌دهد. ما با تکیه بر دقت، صداقت و سرعت، تلاش می‌کنیم تا پل ارتباطی میان مردم و رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشیم. رسالت ما آگاهی‌بخشی شفاف، تقویت مسئولیت‌پذیری و حمایت از توسعه پایدار منطقه است.

نماد ساماندهی

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی

Facebook Twitter Youtube Whatsapp Telegram Instagram

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آوای خزر است و استفاده از مطالب صرفا با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی وپشتیبانی توسط آژانس خلاقیت توس رسانه

درج/ویرایش پیوند

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

    معیاری برای جستجو مشخص نشده است. نمایش دادن آخرین موارد. جستجو کنید یا برای انتخاب موارد، از کلیدهای جهت بالا و پایین استفاده کنید.