مازندران باسوادترین استان کشور است/ باسوادی 98.8 درصد جامعه هدف آموزش و پرورش در مازندران

به گزارش آوای خزر از فریدونکنار، علیرضا سعدی پور امروز در ادامه دیدار‌های خود با ائمه جمعه، مدیران آموزش و پرورش، فرمانداران و همچنین شرکت در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، به اتفاق معاونان و مشاوران خود، سفری نیم‌روزه به فریدونکنار داشت.

وی ابتدا در دیدار با امام جمعه فریدونکنار، نقش ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی در کنار ادارات فرهنگ و ارشاد، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، سپاه و بسیج را برای موفقیت‌های نظام تعلیم و تربیت محوری و اساسی دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امام جمعه به عنوان پدر معنوی هدایت تیم‌ها و نهاد‌های اثرگذار در آموزش و پرورش را برعهده دارد، ترویج اخلاق‌محوری و اخلاق‌مداری را از اثرات مشورت با بزرگان دینی عنوان کرد.

سعدی‌پور با اشاره به تحصیل ۵۰۸ هزار دانش آموز در ۴ هزار مدرسه با همراهی ۴۰ چهل هزار پرسنل بخش‌های مختلف فرهنگی، این جامعه آماری را سرمایه‌های عظیم فرهنگی و زیربنایی دانست و اشاره‌ای به این سخن رهبری داشت که “نگاه به آموزش و پرورش نگاه به یک دستگاه مصرفی نباید باشد، نگاه به یک دستگاه زیربنایی باید باشد”.

وی همچنین در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش فریدونکنار، با تبریک روز سوادآموزی و اهمیت آن در شاخص علمی کشور، میزان باسوادی در جامعه آماری ۱۰ تا ۴۹ سال مازندران را ۹۸.۸ درصد اعلام کرد و گفت: “مازندران رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد و امیدواریم در هفته سواد و سوادآموزی بازنگری در افزایش سوادآموزان داشته باشیم و جامعه هدف را جذب کنیم”.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعتقاد به اینکه که سواد و فرهنگ باید در رأس امور باشد، اشاره‌ای به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اهتمام مدیران فرهنگی در اجرای این سند داشت.

سعدی‌پور با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه جدی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شده است، افزود: در این برهه، باید عدالت آموزشی را سرلوحه خود قرار بدهیم؛ عدالت آموزشی به معنای تعادل و توازن یعنی قرارگرفتن هر چیزی جای خود و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دختران و پسران است. همچنین وقتی از مبحث عدالت آموزشی صحبت می‌کنیم، این مبحث شامل نیروی انسانی و تجهیزات (عدالت افقی) و تفاوت‌های آموزشی (عدالت عمودی) است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شیوع کرونا که نحوه آموزش را متحول کرده است، گفت: همگام با این دگرگونی شیوه آموزشی را از حضوری به الکترونیکی تغییر دادیم و باتوجه به اینکه همه دانش‌آموزان استان از ابزار الکترونیکی (گوشی یا تبلت) بهره‌مند نبودند؛ شور همدلی برای تأمین این ابزار‌های جدید آموزشی ایجاد شد و هم خیران، هم نهاد‌های حمایتی، هم فرمانداران، بخشداران، شهرداران و هم بانک‌ها به کمک آمدند.

سعدی‌پور ادامه داد:  با کمک‌ها و تسهیلاتی که صورت گرفت؛ تاکنون ۱۵ هزار تبلت یا گوشی هوشمند تهیه شد و به دست دانش‌آموزان نیازمند رسید.

وی در پایان با اشاره به نقش رهبری و هدایتگری معلم، گفت: در شرایط فعلی، این نقش بیش از گذشته حائز اهمیت است؛ هم به دلیل اینکه کلاس‌ها به صورت غیرحضوری است و هم اینکه ابزار‌های جدید آموزشی وارد آموزش شده است و دانش‌آموزان باید با هدایت خانواده و معلم، استفاده مناسبی از این لوازم داشته باشند تا به تحصیل آن‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

به گزارش آوای خزر، علیرضا سعدی‌پور امروز در سفر به فریدونکنار به دیدار امام جمعه شهرستان رفت، و در نشست شورای معاونین و آموزش و پرورش این فریدونکنار شرکت کرد و بخش پایانی برنامه نیمروزی به حضور در گلزار شهدا اختصاص یافت.

انتهای پیام/۱۰۰۱