دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
در مراسم روز معلم و استاد؛
اساتید دانشگاه راهیان نوین دانش ساری تجلیل شدند
به مناسبت نکوداشت مقام معلم و استاد، در مراسمی از اساتید دانشگاه راهیان نوین دانش شهرستان ساری تقدیر شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد در سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری، صبح امروز همگام با دانشگاه‌های سراسر کشور و استان مازندران در دانشگاه راهیان نوین دانش ساری با حضور اساتید و دانشجویان، و اعضای هیأت مؤسس برگزار شد.

ابتدا آقای نوروزعلی زارع با خیر مقدم به حضار و تبریک روز معلم و استاد، این روز را تجلیل از انسان‌هایی فرهیخته، متعهد و ایثارگر عنوان کرد که در‌های آگاهی و اندیشه را به روی جویندگان دانش می‌گشایند تا سرمایه‌های انسانی گرانقدری را برای امروز و آینده کشور، تربیت کنند.

استاد سید عباس حسینی نیز آیاتی از قرآن مجید را با صوت زیبایی قرائت کردند. در ادامه؛ استاد غلامرضا افشون با خواندن بخشی از اشعار علامه طباطبایی در خصوص معلم و متعلم، از اهمیت کار معلم و مربی سخن گفت که به قول شاعر: من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ ذرٌه‌ای بودم و مهر تو مرا بالا برد/من خَس بی سر و پایم که به سیل افتادم/ او که می‌رفت مرا هم به دل دریا برد/ خودت آموختِیَم مِهر و خودت سوختِیَم/ با برافروخته‌رویی که قرار از ما برد

وی مسئولیت اساتید را خطیر و مشکل‌تر از کار معلمان و دبیران در مدارس عنوان کرد به این دلیل که معلم هدایتگر است و استاد باید آن راه را استحکام و قوت ببخشد.
 
اساتید دانشگاه راهیان نوین دانش ساری تجلیل شدند
 
در این مراسم دکتر محسن فضلعلی نیز در سخنانی با تعریف فرهنگ و نقش آن در گفتار، کردار و رفتار انسان‌ها اظهار داشت: انسان بافرهنگ دچار دوگانگی و تعارض نمی‌شود و در محیط‌های مختلف، آنچه را که درست است انجام می‌دهد.
 
وی با اشاره به رفتار‌های مختلف افراد جامعه، رفتار اجتماعی، گروهی و کار تیمی را مهم دانست و گفت: برخی‌ها به کار تیمی عادت نکرده‌اند و در یک فضای اجتماعی هم خود را به سختی می‌اندازند و هم دیگران را.
 
در بخش پایانی مراسم نیز دکتر تلمادره‌ای رئیس دانشگاه در سخنانی با بیان اینکه یک سیستم آموزشی قدرتمند در فرهنگ، اقتصاد و تمامی شاخص‌های موفقیت یک کشور تأثیرگذار است، از اهمیت کار معلمان و اساتید در این زمینه گفت که دانش و اندوخته‌های گرانسنگ خود را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان بگذارند.
 
اساتید دانشگاه راهیان نوین دانش ساری تجلیل شدند
 
وی با اشاره به تجربه خود از کشور فنلاند بیان کرد: برایم جای سوال بود که چرا این کشور اینهمه دارای فرهنگ بالا، خانواده‌محور و مردمانی با دانش است و در یک تحقیق متوجه شدم که این کشور بالاترین سیستم آموزشی را دارد.
 
دکتر ذکیه تلمادره‌ای گریزی هم به روایتی درباره پیامبر مکرم اسلام داشت که با دو گروه عابد و جوینده علم در مسجد مواجه شد و عنوان کرد که از کار هر دو خرسند شده است، اما فرمودند: "من برای تعلیم و دانا کردن فرستاده شده‌ام" بنابراین از بین این دو جمع، در حلقه عالمان نشست.

وی از زحمات اساتید دانشگاه قدردانی و اعلام کرد که «راهیان نوین دانش ساری» یکی از دانشگاه‌های برخوردار از اساتید مجرب و دارای مدارج علمی بالاست و امیدواریم از این بستر و امکاناتی که در اختیار داریم، فارغ‌التحصیلانی قوی و اندیشه‌ورز تحویل اجتماع بدهیم.
 
اساتید دانشگاه راهیان نوین دانش ساری تجلیل شدند
استاد تلمادره‌ای یکی از امتیازات خوب دانشگاه را، بهره‌مندی از اساتیدی عنوان کرد که خودشان دانشجوی همین دانشگاه بوده‌اند و به مدارج عالی دست یافتند.

پایان‌بخش مراسم گرامیداشت روز استاد در دانشگاه راهیان نوین دانش ساری، اجرای موسیقی سنتی و همچنین تقدیر از اساتید این مؤسسه آموزش عالی بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: