دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
در جلسه توسعه بخش کشاورزی عنوان شد؛
۱۲۹ واحد دامپروری مازندران راکد و نیمه‌راکد هستند/اقدام عملی خاصی در رفع موانع کشاورزی مازندران صورت‌نگرفت
در حالی که به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران واحد‌های راکد و نیمه‌راکد دامپروی در این استان به ۱۲۹ مورد رسیده است، از نظر استاندار مازندران اقدام عملی خاصی برای رفع موانع در بخش کشاورزی – که دامپروری را هم شامل می‌شود – در استان صورت نگرفته است.
آوای خزرزهرا شریفی: جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه بخش کشاورزی با موضوع «تولید دام سبک و سنگین در راستای تامین گوشت قرمز»، امروز دوشنبه به ریاست استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

یوسف نوری در این جلسه اظهار داشت: کشاورزی پایه و پیشران این استان مازندران بوده و وظیفه دولت تسهیل‌گری و مرتفع کردن مشکلات تولید کنندگان است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در روستا‌ها باید به درستی تقویت شود، گفت: تولیدکنندگان حوزه کشاورزی برنامه‌های خود را مکتوب کنند تا برای آن چاره‌اندیشی شود.

استاندار مازندران واحد‌های راکد را از فرصت‌های مهم تولید دانست که باید به سرعت موانع آن برداشته شود و با کمک بخش خصوصی به چرخه تولید بازگردند.

وی افزود: بسیاری از موانع موجود توسط جهاد کشاورزی مازندران شناسایی شد، اما اقدام عملی آنچنان که باید صورت نگرفت، بنابراین در این بخش نیازمند اطلسی هستیم تا برنامه‌های خود را بر اساس آن تعریف کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: وقتی اطلس وجود داشته باشد فرصت‌ها شناسایی و تقویت، و موانع برطرف می‌شوند.
 
۱۲۹ واحد دامپروری مازندران راکد و نیمه‌راکد هستند/اقدام عملی خاصی در رفع موانع کشاورزی مازندران صورت‌نگرفت
وجود ۱۲۹ واحد راکد و نیمه‌راکد دامداری در مازندران

در این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه استان مازندران با بیش از ۷۰ نوع محصولات کشاورزی در ۱۴ محصول رتبه نخست کشور را دارد، گفت: دامداری نیز از نیاز‌های مبرم استان است.

حسن خیریانپور افزود: تحقیق طرح‌های پیشران، رفع موانع کسب و کار و رونق تولید، احیاء واحد‌های نیمه راکد، اتمام طرح‌های نیمه تمام، تقویت و بهسازی صنعت، کشاورزی و دامداری، ارتقای اقتصاد دریا، گردشگری، هنر‌های بومی، صنایع دستی، شیلات و اقتصاد دریا محور از مهم‌ترین برنامه‌های استان در سال جهش تولید است و مدیران دستگا‌های اجرایی باید در این زمینه همت کنند.

وی شمار واحد‌های راکد و نیمه راکد دامپروری استان را ۱۲۹ واحد اعلام کرد و گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یکی از برنامه‌های مهم استان است.

خیریانپور به وجود ۱۲ واحد کوچک و بزرگ لبنی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه  شیر در استان ۳ هزار و ۳۰۰ تن شیر است که ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن در استان تولید و مابقی از استان‌های دیگر تامین می‌شود‌

وی، اصلاح نژاد، افزایش گوشت قرمز و زایش شیردهی را  از ضروریات بخش دام  دانست و گفت: متاسفانه حوزه دام و دامپروری با کمبود نیروی انسانی مواجه است و استفاده از اتباع خارجی نیز مشکلاتی را به همراه دارد در این زمینه نیازمند اقدام جدی هستیم.
 
۱۲۹ واحد دامپروری مازندران راکد و نیمه‌راکد هستند/اقدام عملی خاصی در رفع موانع کشاورزی مازندران صورت‌نگرفت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران احیای واحد‌های راکد در حوزه دامداری‌ها را از ضروریات دانست و ادامه داد: ۱۲۹ واحد نیمه راکد و راکد در استان شناسایی شد تلاش داریم تا پایان سال واحد‌های  که قابلیت احیاء دارند احیاء و در غیر این صورت از گردونه خارج شوند.

وی همچنین بر احداث و راه‌اندازی پالایشگاه شیر در مازندران تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: