دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
در یکی از رویداد‌های اردیبهشت فرهنگی – هنری مازندران رقم خورد؛
رونمایی از کتاب و آلبوم موسیقی به همت مؤسسه نسیم مهرآوا
اردیبهشت فرهنگی – هنری مازندران، در یکی از رویدادهایش با رونمایی از کتاب و دو آلبوم موسیقی به همت مؤسسه نسیم مهرآوا ساری همراه بود.
آوای خزر آزاده بابانژاد: سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سه‌شنبه شب با حضور اهالی فرهنگ و هنر به ویژه موسیقی، شاهد یک رویداد زیبا و خاطره‌انگیز بود با مدعوینی خاص و مردمی.

پیمان بزرگ‌نیا پژوهشگر موسیقی اقوام و یکی از چهره‌های شناخته‌شده موسیقی نواحی ایران، مهمان اصلی برنامه بود و در سخنانی با گرامیداشت خاطره مرحوم احمد محسن‌پور که تاثیر بسیاری در موسیقی مازندران گذاشته است، به عنوان هنرمندی نام برد که خیلی از پژوهشگران بزرگ کشور مانند درویشی و فاطمی در همنشینی‌هایی خود از او سخن می‌گویند.

این هنرمند معتقد است که موسیقی مازندران برخلاف مناطق دیگر ازجمله بختیاری که زادگاه خودش است، به خوبی عمل کرده است به این دلیل که در موسیقی بختیاری یک فرد بومی نبوده که در تنظیم این هنر بکوشد و در نهایت کاملا به یک سمت دیگر رفته و از نظر او موسیقی درون‌ایلی و بومی بختیاری حال و هوایی متمایز از موسیقی تنظیم‌شده دارد.

بزرگ‌نیا با اشاره به کتاب «شواش» آن را سنگ‌بنایی در موسیقی مازندران توصیف کرد که حاصل یک اندیشه است و به مسیری برای جوانان تبدیل شد که در آینده از این سمت و سو و تعریفی که برای موسیقی مازندران شده است، تبعیت کنند.
 
رونمایی از کتاب و آلبوم موسیقی به همت مؤسسه نسیم مهرآوا
کانون موسیقی نواحی ایران تصویب شد
 
او خبر خوشی برای علاقمندان و فعالان موسیقی نواحی داشت؛ و آن اینکه کانون موسیقی نواحی تصویب شد و به زودی فعالان آن یک صنف مستقل خواهند داشت که تا حالا نداشتند و البته این را هم گفت که تحقق کامل آن نیاز به همت اهالی موسیقی نواحی دارد تا کانون صنفی تبدیل به نهاد صنفی شود و اهالی موسیقی احساس کنند که متعلق به همه موسیقی نواحی ایران است.

استاد بزرگ‌نیا با قدردانی از مردم مازندران به دلیل اهمیتی که برای موسیقی و هنرمندان موسیقی قائل هستند، اظهار داشت: جشنواره زاگرس‌نشینان، رویدادی بود که با همت یک موسسه و خود هنرمندان برگزار شد، بخش دولتی زیاد دخالت نداشت و یک جشنواره متمایز بود و حتی نسبت به موسیقی نواحی ایران که در حال برگزاری است، برتری داشت.

او تأکید دارد؛ جشنواره‌هایی که هنرمندان موسیقی نواحی تکاپور نکنند و هیچ انگیزه‌ای برای شرکت نداشته باشند یک جشنواره شکست خورده است؛ مثل جشنواره موسیقی نواحی که بزرگان موسیقی نواحی در آن شرکت نمی‌کنند.

این پژوهشگر موسیقی اقوام با بیان اینکه جای موسیقی بانوان در خیلی از جشنواره‌ها خالی است، افزود: سعی می‌کنیم در کانون هنرمندان موسیقی نواحی ایران – که تلاش می‌کنیم به یک نهاد مدنی و شکوفا تبدیل شود – بانوان جایی برای فعالیت داشته باشند.

بزرگ‌نیا گفت: «در مازندران به ویژه در موسیقی نواحی بانوان خیلی موفقی داریم که تأثیرگذار و استعداد‌های بالقوه‌ای در این منطقه هستند».
 
رونمایی از کتاب و آلبوم موسیقی به همت مؤسسه نسیم مهرآوا
آلبوم‌های "آمی‌دتر، آمی پسر" و "بچا بچا" رونمایی شدند

او در پایان سخنان خود با قدردانی از زحمات محمد غلامی مدیرعامل شرکت فرهنگی نسیم مهرآوا و هیئت مدیره انجمن موسیقی مازندران و همچنین آقای عالمی و دیگر هنرمندانی که در حفظ و شکوفایی موسیقی این استان تلاش دارند، اعلام کرد که «مازندران خصوصاً ساری مردمان مهمان‌نوازی دارد و من به عنوان یک بختیاری احساس می‌کنم که مازندران استان بنده هم هست».

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم دو آلبوم موسیقی توسط شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا رونمایی شده است، یکصد و چهل و پنجمین آلبوم این شرکت «بچا بچا» نام دارد. اثری است به خوانندگی حسین زمانی و با تنظیم حمیدرضا زمانی در ۹ قطعه.

یکصد و چهل و ششمین آلبوم از این مؤسسه نیز موسیقی عاشقانه «آمی دتر، آمی پسر» نام دارد که توسط استاد حسین علمباز خوانده و روایت شده و سامان نوروزیان نوازنده کمانچه با او همراهی کرده است.
 
رونمایی از کتاب و آلبوم موسیقی به همت مؤسسه نسیم مهرآوا
«شواش» به مجموعه‌های موسیقایی مکتوب مازندران اضافه شد

یکی دیگر از برنامه‌های رویداد اردیبهشتی حوزه فرهنگ و هنر مازندران، رونمایی از کتاب «شواش» به نویسندگی محمد ابراهیم عالمی و فاطمه جعفری بوده است.

این اثر مکتوب شامل ترانه‌ها و قطعات موسیقایی است که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ طی سه دهه فعالیت گروه موسیقی شواش به سرپرستی زنده‌یاد احمد محسن‌پور اجرا شد. اشعار و ترانه‌ها همراه با ترجمه و آوانگاری به ترتیب سال آلبوم‌ها (۱۸ آلبوم)  در این کتاب منتشر شده است.

از دیگر موارد این کتاب می‌توان به شعر، ترجمه، آوانگاری و ریشه و اطلاعات ۱۸۰ قطعه موسیقی مازندرانی و همچنین تصاویر مرتبط با هنرمندان، زندگینامه ۵۰ هنرمند اعم از شاعر، خواننده، هم‌خوان، نوازنده و ... که در سه دهه با گروه شواش همکاری داشتند، اشاره کرد.

البته محمد ابراهیم عالمی در سال ۱۳۹۸ نیز کتاب دیگری را در همین راستا و با همین سبک، با نام «سرواد» منتشر کرده بود که شامل ترانه‌های دهه ۵۰ از ۲۰ خواننده قدیمی به همراه آوانگاری و ترجمه است.

رونمایی از کتاب شواش، و دو آلبوم موسیقی بچا بچا و آمی دتر آمی پسر، تقدیر از هنرمندان و عوامل تولید این آثار و همچنین جشن امضای کتاب با حضور چهره‌های فرهنگ و ادب مازندران، پایان‌بخش یک رویداد مردمی به همت شرکت نسیم مهرآوا در اردیبهشت فرهنگی – هنری مازندران بوده است.
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: