دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:
ابعاد معنویت و عقلانیت امام‌خمینی (ره) باید تبیین شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) یک بسته کامل با ابعاد مختلف است، اظهار داشت که این مکتب و شخصیت به ویژه از بعد عقلانیت و معنویت باید تبیین شود.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: حجت‌الاسلام علی‌اصغر اصغری ولوجایی امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت رحلت امام خمینی و یوم‌الله ۱۵ خرداد با بیان اینکه امام راحل بی‌شک یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایران و جهان هستند، یادآور شد که امسال مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام و شصت و یکمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد که دو واقعه مهم هستند را برگزار خواهیم کرد.

وی از برنامه‌ریزی برای همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی هم در اعزام به مرقد امام خمینی (ره) و هم مراسم محوری در شهرستان‌های استان خبرداده و گفته که هدف از برگزاری این برنامه‌ها در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، تبیین اندیشه‌ها و مکتب امام انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) یک بسته کامل با ابعاد مختلف است؛ به دو بعد مهم در مکتب آن شخصیت روحانی یعنی عقلانیت و معنویت اشاره و تصریح کرد: ایشان انقلاب را صرفا بر اساس بعد مادی پیش نبرد بلکه معنویت و سلوک، توجه، تذکر، تضرع و خضوع و خشوع امام بوده است و پس از ایشان نیز با انتخاب درست در مجلس خبرگان رهبری جای شکرگزاری دارد که امام خامنه‌ای آن مکتب را ادامه داد.
 
ابعاد عقلانیت و معنویت امام‌خمینی (ره) باید تبیین شود
این مسئول گفت: بعد معنویت و عقلانیت امام که نیز شامل تدبر و تفکر و محاسبات مسائل بوده، بسیار ارزشمند است و از این منظر، رسالت اصلی ما تبیین شخصیت الهی و ممتاز ایشان از سوی علما، خطبا، دانشگاهیان، طلاب، متولیان، نویسندگان و هنرمندان است.

اصغری ولوجایی ادامه داد: باید از ابزار هنر و رسانه بهره بگیریم و بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی برای شخصیت‌شناسی امام مخصوصاً نسبت به خانواده و دیگران و از طرفی مبارزه با استکبار جهانی داشته باشیم؛ چه اینکه این روحیه به ما درس مقاومت و صلابت همیشگی داد تا همواره در راه پیشرفت قدم برداریم و در مسیر کم نیاوریم.

وی بیان کرد: تبیین روحیه استکبارستیزی امام خمینی (ره) در برابر صهیونیزم و استبکار جهانی مخصوصاً در ایامی که به مردم غزه ظلم و ستم می‌شود از نکات ارزشمند است.
 
ابعاد عقلانیت و معنویت امام‌خمینی (ره) باید تبیین شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یوم الله ۱۵ خرداد نقطه عطف ملت ایران و سرآغاز انقلاب در سال ۵۷ بوده است، بر تبیین این رویداد مهم و تاریخی تأکید و بیان داشت که برنامه ویژه‌ای را با دستگاه‌های متولی در همین زمینه آماده می‌کنیم.

اصغری ولوجایی در پایان گفت: اعزام داوطلبان برای شرکت در مراسم رحلت امام، هماهنگی با  دستگاه‌های امنیتی و خدمت‌رسان، استفاده از فضای رسانه‌ای و مجازی جهت برگزاری منظم و باشکوه مراسمات محوری ۱۴ و ۱۵ خرداد ازجمله برنامه‌ریزی‌هایی است که در همه شهرستان‌های استان باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار