دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
سفر هیات دولت به مازندران/۱
فرماندار ساری: اختصاص حدود ۴۰ درصد از اعتبارات سفر اول رئیسی در مرکز مازندران
فرماندار ساری اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ پروژه شهرستان ساری در سفر نخست رئیس‌جمهور در نظر گرفته شد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.
زهرا شریفیآوای خزر: محمدعلی نوبخت در جلسه شورای اداری ساری که عصر سه‌شنبه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار شد با تبریک دهه کرامت به میزبانی مردم دیار علویان، به حضور آیت‌الله رئیسی ریاست‌جمهور در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با استقبال کافی و دیدار مردمی باشکوه از ریاست‌جمهور شرایط خوبی را برای استان مازندران به‌ویژه مرکز استان فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت مرکز استان نیازمند اعتبارات ملی است، مولدسازی را از مطالبات مهم مرکز استان در دور دوم ریاست‌جمهور عنوان کرد و افزود: حدود ۲۷ پلاژ در ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی مرکز استان قرار دارد که اگر مولدسازی شود بخشی از پروژه‌های نیمه‌کاره ساری تکمیل می‌شود.

فرماندار مرکز استان به هدف‌گذاری ۱۸ پروژه اولویت‌دار در ۱۴۰۳ در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

نوبخت ادامه داد: با مولد ساری دارایی‌ها می‌توان مرکز استان را در شأن مرکزنشینان توسعه داد.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ پروژه شهرستان ساری در سفر نخست رئیس‌جمهور در نظر گرفته شد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

نوبخت افزود: در طول دو سال گذشته نزدیک ۱۰۰۰ پروژه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در شهرستان ساری افتتاح و بهره‌برداری شد.

فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی «مخزن کرمانی» آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه با انتقال کامل ظرفیت تصفیه‌خانه به شبکه شهر ساری و همچنین ذخیره آب و رفع دغدغه کمبود آن در زمان پیک مصرف است.

وی با اعلام اینکه فاز نخست پارک جنگلی ۱۲۶۰ هکتاری شهید نوبخت به وسعت حدود ۳۰۰ هکتار در ساری آماده بهره‌برداری است، گفت: با احداث این پارک ۱۲۱۰ هکتار به سرانه پارک و فضای سبز مرکز استان اضافه می‌شود.

نوبخت با تأکید بر اینکه مرکز استان آماده استقبال از رئیس‌جمهور و هیئت دولت است، ادامه داد: باید تلاش کنیم در این سفر میزان اعتبار اختصاصی به مرکز استان را برای تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار افزایش دهیم.

وی همچنین اتحاد و همدلی را مهم‌ترین راه توسعه‌یافتگی مرکز استان عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید از گسست و جناح‌بازی‌ها عبور کرده و به اشتراک نظر برسیم در این صورت یقیناً شهر به سمت توسعه‌یافتگی حرکت می‌کند

فرماندار مرکز استان پیشرفت و ترقی شهر را حاصل تلاش و اتحاد همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای شهر و روستا عنوان کرد و افزود: نباید اجازه دهیم اقتدار مرکز استان زیر سؤال برود شأن مدیران و شورا‌های شهر و روستا باید حفظ شود؛ معتقدم حمایت و صیانت انگیزه را برای مدیران افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید از درگیری و هرگونه تنش جلوگیری کرد، افزود: به‌جای مچ‌گیری باید پیشگیری، و از قضاوت‌ها و توهین‌ها پرهیز کرد.

نوبخت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان سیاسی را در توسعه شهر مهم دانست خواستار ارتباط بیشتر با این قشر از جامعه شد.

فرماندار مرکز استان از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا تمهیدات لازم را برای استقبال باشکوه از رئیس‌جمهور فراهم کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار