دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
مدیر کل حوزه استاندار مازندران:

ضرورت مشارکت شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا

ضرورت مشارکت شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران گفت: مدیریت مطلوب تفکیک زباله از مبدا تنها درصورتی عملی می‌شود که شهروندان نیز در آن مشارکت داشته باشند،

به گزارش آوای خزر،سید عباس حسینی، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران در جلسه بررسی و اجرا‌ی طرح تفکیک زباله از مبدا استان در سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار شد، گفت:ضرورت انکارناپذیر به نام مراقبت از محیط زیست در مسیر مدیریت صحیح پسماند تنها از راه الگوی موفق تفکیک از مبدأ و بازیافت محقق می‌شود.

حسینی تاکید کرد: پیرو تأکید استاندار مازندران و تجربه‌های موفق سایر استان در مدیریت پسماند با تفکیک و بازیافت، همه دستگاه‌های شهر اعم از شهرداری، سازمان مدیریت پسماند، سازمان محیط زیست و ... باید به دنبال اجرای شیوه‌های نوین مدیریت پسماند مبنی بر بهره وری و مدیریت منابع باشند.

وی ادامه دارد:اگر زیرساخت و تمرکز مدیریت شهری و روستایی به تعمیق و اشاعه فرهنگ تفکیک از مبدأ مبتنی باشد، هزینه‌های مادی و معنوی مدیریت پسماند در دیگر مراحل مدیریتی بخصوص جمع آوری و حمل ونقل زباله‌ها به حداقل می‌رسد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مدیریت مطلوب تفکیک زباله از مبدا تنها درصورتی عملی می‌شود که شهروندان نیز در آن مشارکت داشته باشند، گفت: اگر می‌خواهیم در اجرای طرحی موفق باشیم باید در تصمیم گیری‌ها وبرنامه ریزی طرح‌ها و اجرای آن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه را مشارکت دهیم.

حسینی با شاره به اینکه، علاوه بر مشارکت مردمی، یکی دیگر از کلید‌های موفقیت سیستم مدیریتی پسماند، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردمی می‌باشد تاکید کرد: در برنامه ریزی برای اجرای این طرح حتما پیوست اطلاع رسانی در آن دیده شود.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه استان‌های شمالی سال‌هاست با مشکل پسماند مواجه است، اظهار کرد:سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا استان را کلانشهر ببیند و این طرح را به صورت واحد در شهر‌ها و روستا‌های استان با همکاری مدیرکل امور شهری و شهرداری عا، مدیرکل امور روستایی و دهیاری‌ها و سازمان پسماند استان اجرا کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که امید است با جدی گرفتن موضوع محیط زیست و فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف، زمینه‌ی سالم سازی محیط را برای زندگی خود و فرزندانمان فراهم کنیم.

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار