دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
استاندار مازندران:

بسته‌های اقتصاد روستایی، گردشگری و رشد اقتصادی مازندران تدوین شد/ بسته‌های انرژی، راهسازی و معدن در راهند

بسته‌های اقتصاد روستایی، گردشگری و رشد اقتصادی مازندران تدوین شد/ بسته‌های انرژی، راهسازی و معدن در راهند
نماینده عالی دولت در مازندران از تدوین و تحویل بسته اقتصاد روستایی، بسته اقتصاد گردشگری و بسته رشد اقتصادی استان خبرداده و گفته بسته‌های معدن و راه و شهرسازی و به زودی نفت و گاز هم می‌رسند.

به گزارش آوای خزر از ساری، یوسف نوری استاندار مازندران عصر امروز سه‌شنبه در جلسه بسته کاری نفت و گاز استان با اعلام اینکه ۹۹.۹ درصد از خانوار‌های شهری زیر پوشش نعمت گاز طبیعی قرار گرفتند، افزود: تنها بلده و گزنک هستند که فعلا به آنها گاز نرسیده، اما با تلاش شرکت گاز مازندران، تاکنون ۷۰ درصد از زیرساخت‌های آن انجام شده است.

وی اعلام کرد: در بخش روستایی نیز ۹۷ درصد از خانوار‌های روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و مردم مناطقی که هنوز گاز ندارند معمولا درخواست دارند که نفت سفید آنها تأمین بشود و شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی شرق و غرب استان وظیفه تأمین این سوخت را برعهده دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم، اشاره‌ای به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در استان داشت و از نظر او، این انگاره که در حاشیه دریای خزر به دلیل زاویه تابش خورشید نمی‌توان نیروگاه زد، از بین رفت.

وی تصریح کرد: به زودی نیروگاه ۶ مگاواتی در بابلسر و نیروگاه ۱۵ مگاواتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران کلنگ‌زنی می‌شود، بنابراین باید به سمتی برویم که به جای زخمی کردن طبیعت برای گازرسانی در روستا‌های سخت‌گذر می‌توانیم برای پنل‌های خورشیدی در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم تا گرمایش از طریق انرژی برق باشد.

بسته‌های اقتصاد روستایی، گردشگری و رشد اقتصادی مازندران تدوین شد/ بسته‌های انرژی، راهسازی و معدن در راهند
نوری در پاسخ به درخواست مدیرعامل شرکت گاز مازندران درباره اینکه ۱۰۰ هکتار زمین از منابع طبیعی را برای بسته کاری انرژی گاز در اختیار بگیریم، معتقد است که در مازندران تا صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود به دنبال زمین هستیم، اما در بالای همین استانداری اکنون ظرفیت برای پنل‌های خورشیدی داریم و لازم است که از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بسته کاری انرژی مازندران را باید ببندیم که یک بخشی از آن گازرسانی است، کار‌های خوبی آغاز شده و شبکه آن نیز در حال ایجاد است؛ یعنی به محض اینکه از گیلاوند، امامزاده هاشم، رینه، لاریجان و گزنک و نهایتا ۳۰ روستا را تا ایرا بیاییم و بعد به تونل وانا برسیم و از آنجا شعبه‌ای به بلده بگیریم تبدیل به یک رینگ می‌شود، یک مسیر اختلافی هم در مرزن‌آباد به طول ۴.۹۰۰ و همچنین ۹ کیلومتری داریم که اختلاف بین راهداری و زیرساخت است و گفتیم که باید مشکل آن حل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: کار گازرسانی در برخی روستا‌ها را اگر بخواهیم در شرایط طبیعیِ خیلی سخت و سنگین انجام بدهیم، به جای آن بیاییم از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنیم که خیلی به صلاح است.

نوری با بیان اینکه مازندران استان بزرگی است و هر چه بتوانیم این استان را سبز نگه داریم، برد با ماست، افزود: بسته اقتصاد روستایی، بسته اقتصاد گردشگری و بسته رشد اقتصادی استان تا کنون تدوین شده است و تا هفته آینده بسته معدن و بسته راه و شهرسازی نیز به این لیست اضافه می‌شود.

بسته‌های اقتصاد روستایی، گردشگری و رشد اقتصادی مازندران تدوین شد/ بسته‌های انرژی، راهسازی و معدن در راهند
وی بیان کرد: یکی یکی تعیین کنیم که مسئول بسته‌های کاری استان کیست، کجا مشکل دارد، آن مشکل عنوان شود تا حل کنیم؛ چون وقتی مسئول‌سازی داشته باشیم برای اتفاقاتی که می‌افتد آمادگی داریم ولی اگر اینطور نباشد؛ در زمانی که اتفاقی رخ بدهد همه می‌پرسند چه کسی پیگیری کند و در پایان هم می‌گویند استاندار! و من مجبورم قبل از ستاد بحران بیایم بالای سر سیل باشم.

استاندار مازندران گفت: باید مسائل استان را در یک بسته جمع کنیم و ببندیم. اکنون بسته پسماند در حال آماده‌سازی است و همین یکی دو روز باید به ما تحویل بدهند.

نوری تأکید کرد که بسته انرژی باید به دقت و درستی باشد، حتی لوازم غیر استاندارد انرژی نباید در بازار باشد (بخاری و شوفاژ و ...) و رسانه‌ها هم باید به این مسائل بپردازند.

نوری اشاره‌ای هم به مناطق آزاد استان داشت که اکنون باید با یک شرکت فراملی در حوزه انرژی ائتلاف داشته باشد و در یکی از بنادر سه گانه مازندران - ترجیحاً بندر امیرآباد - یک شرکت مشترک خودرو‌های برقی بزنیم، چون ما در انتهای شبکه بنزین و گاز هستیم.

بسته‌های اقتصاد روستایی، گردشگری و رشد اقتصادی مازندران تدوین شد/ بسته‌های انرژی، راهسازی و معدن در راهند
وی ادامه داد: واقعیت این است که سوخت‌های فسیلی باید کنار بروند، اگر در گاز صرفه‌جویی کنیم دیگر مازوت را به نیروگاه نکا نمی‌دهیم که آلودگی ایجاد کند، مصرف مازوت خوب نیست، اما در شرایط فعلی مجبوریم، چون مهمترین نیروگاه ما در شمال است و نیاز به تأمین برق داریم.

استاندار مازندران از مدیران نفت و گاز مازندران خواست که بسته انرژی را شسته و رفته تحویل بدهند، نقشه‌ها و برنامه‌های زمانبندی همچنین سهم انرژی تجدیدپذیر مشخص باشد.

به گزارش آوای خزر، در استان مازندران ۳ هزار و ۶۰۰ روستا و آبادی داریم که ۳ هزار روستا و آبادی قابلیت گازرسانی دارند.

 انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار